Wymiana tarcz i klocków przód.
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Przymierzam się do wymiany hamulców z przodu i potrzebuję porad jak to bezpiecznie i "profesjonalnie" zrobić
Wiadomo trzeba zdjąć koło wyciągnąć blaszkę śrubokrętem odchylić tłoczek odkręcić 2 śruby z tyłu zacisków i połowa roboty za Niby fajnie pięknie ale gdzie podstawić kobyłkę żeby auto pewnie stało i nie spadło mi na głowę jak bd szarpał się ze śrubami ... Czy te śruby są tam trudne do odkręcenia ? Trzeba coś tam smarować ? Jakie narzędzia najlepiej sobie przygotować ? Dodam że jak by co to wy mnie na sumieniu mieć będziecie
Dodam że tarcze i klocki chce kupić firmy TRW
Wiadomo trzeba zdjąć koło wyciągnąć blaszkę śrubokrętem odchylić tłoczek odkręcić 2 śruby z tyłu zacisków i połowa roboty za Niby fajnie pięknie ale gdzie podstawić kobyłkę żeby auto pewnie stało i nie spadło mi na głowę jak bd szarpał się ze śrubami ... Czy te śruby są tam trudne do odkręcenia ? Trzeba coś tam smarować ? Jakie narzędzia najlepiej sobie przygotować ? Dodam że jak by co to wy mnie na sumieniu mieć będziecie
Dodam że tarcze i klocki chce kupić firmy TRW
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
wyciagasz stare wkladasz nowe
sruby nie sa trudne jak masz auto stabilnie na kobylkach
smarowanie to temat ktorym zawsze mozna rozkrecic gownoburze w internetach
sruby nie sa trudne jak masz auto stabilnie na kobylkach
smarowanie to temat ktorym zawsze mozna rozkrecic gownoburze w internetach
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
No pod belkę zawieszenia, w miejscu gdzie jest przykręcony wahacz. Lub pod podłużnice.
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jak nie będziesz tego robił na piasku to nie spadnie Ci na głowę do wymiany tarcz i klocków nie musisz szarpać autem, jak nie miałem stojaków to podkładałem koło pod zawieszenie, ale jak zamówiłeś to będzie profi obejrzyj film z wymiany (youtube) i będziesz wszystko wiedział, z grubsza wygląda to tak:
- zdejmujesz zabezpieczenie oraz zaślepki prowadnic zacisku,
- odkręcasz śrubę zabezpieczającą z tarczy oraz prowadnice - imbus 7, jak nie masz to możesz od biedy poratować się torx'em, ale nie pamiętam jaki rozmiar (należy je oczywiście oczyścić do "białego" oraz posmarować preparatem do tego),
- zdejmujesz zacisk (możesz podważyć dużym śrubokrętem),
- wyciągasz klocki (oczywiście odpinasz czujnik zużycia),
- odkręcasz korek zbiornika płynu hamulcowego i wciskasz tłoczek (dasz radę zwykłym ściskiem stolarskim po podłożeniu starego klocka na zacisk), oceń czy tłoczek nie jest zapieczony/zardzewiały oraz czy osłona przeciwkurzowa nie jest uszkodzona, jak tak to do wymiany, tłoczek ewentualnego oczyszczenia jak nie ma tragedii,
- odkręcasz śruby jarzma (jak będzie opór to możesz pomóc sobie młotkiem z wyczuciem (zastanów się czy w dobrą stronę odkręcasz ),
- zdejmujesz tarczę i czyścisz piastę do "białego", tu obowiązkowo musi być lustro, teraz dwie szkoły - jedna absolutnie zakazuje smarowania powierzchni styku tarczy z piastą i tak polecam zrobić, ponieważ gdy okaże się, że tarcze biją to nie przyjmą Ci reklamacji ze względu na nieprawidłowy montaż..a druga karze posmarować oczywiście odpowiednim preparatem do tego,
- zakładasz tarcze i przykręcasz śrubę zabezpieczającą,
- przykręcasz jarzmo (solidnie, ale oczywiście z wyczuciem),
- smarujesz klocki w miejscach styku z zaciskiem aby nie "stukały" (oczywiście odpowiednim preparatem do tego),
- podpinasz czujnik i wewnętrzny klocek wkładasz w zacisk a zewnętrzny osadzasz na jarzmie,
- nakładasz zacisk i przykręcasz posmarowane prowadnice (z wyczuciem),
- zakładasz zaślepki i zabezpieczenie.
- zdejmujesz zabezpieczenie oraz zaślepki prowadnic zacisku,
- odkręcasz śrubę zabezpieczającą z tarczy oraz prowadnice - imbus 7, jak nie masz to możesz od biedy poratować się torx'em, ale nie pamiętam jaki rozmiar (należy je oczywiście oczyścić do "białego" oraz posmarować preparatem do tego),
- zdejmujesz zacisk (możesz podważyć dużym śrubokrętem),
- wyciągasz klocki (oczywiście odpinasz czujnik zużycia),
- odkręcasz korek zbiornika płynu hamulcowego i wciskasz tłoczek (dasz radę zwykłym ściskiem stolarskim po podłożeniu starego klocka na zacisk), oceń czy tłoczek nie jest zapieczony/zardzewiały oraz czy osłona przeciwkurzowa nie jest uszkodzona, jak tak to do wymiany, tłoczek ewentualnego oczyszczenia jak nie ma tragedii,
- odkręcasz śruby jarzma (jak będzie opór to możesz pomóc sobie młotkiem z wyczuciem (zastanów się czy w dobrą stronę odkręcasz ),
- zdejmujesz tarczę i czyścisz piastę do "białego", tu obowiązkowo musi być lustro, teraz dwie szkoły - jedna absolutnie zakazuje smarowania powierzchni styku tarczy z piastą i tak polecam zrobić, ponieważ gdy okaże się, że tarcze biją to nie przyjmą Ci reklamacji ze względu na nieprawidłowy montaż..a druga karze posmarować oczywiście odpowiednim preparatem do tego,
- zakładasz tarcze i przykręcasz śrubę zabezpieczającą,
- przykręcasz jarzmo (solidnie, ale oczywiście z wyczuciem),
- smarujesz klocki w miejscach styku z zaciskiem aby nie "stukały" (oczywiście odpowiednim preparatem do tego),
- podpinasz czujnik i wewnętrzny klocek wkładasz w zacisk a zewnętrzny osadzasz na jarzmie,
- nakładasz zacisk i przykręcasz posmarowane prowadnice (z wyczuciem),
- zakładasz zaślepki i zabezpieczenie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 67
- Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
- BMW: 5 G30
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Kleczew
Odkręcając korek zbiorniczka przed cofnięciem wpychasz najgorszy syf z powrotem do układu, znacznie lepiej odkręcić odpowietrznik i wywalić ten syf.
Prawidłowa wymiana powinna uwzględniać pomiar bicia po zamontowaniu nowych tarcz od tak żeby mieć pewność, że tarcze są ok oraz, że na pewno dobrze przylegają do piasty.
Prawidłowa wymiana powinna uwzględniać pomiar bicia po zamontowaniu nowych tarcz od tak żeby mieć pewność, że tarcze są ok oraz, że na pewno dobrze przylegają do piasty.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Z pomiarem bicia masz oczywiście rację, zapomniałem o tym napisać a to ważne chyba spałem jeszcze dlaczego syf ma być w układzie? Nie raz wyjmowałem tłoczek i było czysto.
Tak jest, porządek musi być
Tak jest, porządek musi być
Ostatnio zmieniony 13 mar 18, 9:34 przez maniek21112, łącznie zmieniany 2 razy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Przy użyciu czujnika zegarowego na statywie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 90 Odpowiedzi
- 33714 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 7 Odpowiedzi
- 3173 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mati1690
-
- 11 Odpowiedzi
- 13207 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Krzysiek669
-
- 8 Odpowiedzi
- 2849 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lapa
-
- 29 Odpowiedzi
- 9804 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 16 Odpowiedzi
- 5265 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 3 Odpowiedzi
- 1660 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 4 Odpowiedzi
- 4045 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 0 Odpowiedzi
- 1663 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lChrumekl