Wymiana tarcz i klocków przód.

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#31

Post autor: Broder »

Adam1003 pisze:Nie radziłbym tego robić tak jak ten koleś na filmiku, za takie coś powinien być dożywotni zakaz wykonywania zawodu. Jeszcze wrzucają to do sieci wprowadzając w błąd nie znających się na rzeczy ludzi.
maniek21112 pisze:Niezły patent z tym śrubokrętem :shock: nie odkręcaj korka tylko odpowietrznik jak Adam1003 napisał, później po wymianie uzupełnij płyn. Zapomniałem napisać o oczyszczeniu całej tarczy (z dwóch stron) zmywaczem do tarcz hamulcowych, ponieważ są pokryte warstwą antykorozyjną.
Co takiego zlego zrobil ten typ bo nie rozumiem oburzenia? Bo wcisnal tloczek gdy calosc byla jeszcze zmaontowana?
Skoro dla niego dozywotni zakaz wykonywania zawodu, to w takim razie dla kierowcy ktory przyjezdza z 2mm progami na tarczy odbierac prawojazdy?
To nie opel czy inne audi gdzie tloczek jest wkrecany, wystarczy go normalnie wcisnac jak na filmie. Tez nie wiem po co odkrecac odpowietrznik czy zbiorniczek - plyn cofa sie normlanie do ukladu, nie trzeba wykonywac zadnych dodatkowych czynnosci.
Przy zmianie tarcz i klockow demontuje zacisk w calosci z jarzmem, sciagam tylko blaszke. Klocek normalnie daje sie zamontowac.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#32

Post autor: maniek21112 »

Kiedyś jak pierwszy raz planowałem wymianę klocków to obejrzałem jakiś film i tam gość odkręcał korek i tak też odruchowo zawsze robię, nie męczy mnie zbytnio ta dodatkowa czynność :wink: mnie osobiście zdziwił ten śrubokręt, bo nie widziałem jeszcze takiego patentu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#33

Post autor: Palec11 »

Czyli mogę odchylić tłoczek tak jak ten gość bez obawy że coś zepsuję ?? I ok wiem że na 100% kupię jakieś szczotki druciane do piasty. Ale jeszcze kolejne pytanie używać gdzieś jakieś smary ?? Przed założeniem tarczy psikać ją zmywaczem do hamulców i potem do sucha i wtedy zakładać tarczę ?? Przy wymianie samych klocków trzeba coś smarowac ??
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#34

Post autor: Broder »

Kurde, nie robcie z wymiany tarcz i klockow tak skomplikowanej czynnosci ;)
Czy tloczek zostanie cofniety jak na filmie, czy zostanie do tego uzyty przyrzad do cofania tloczkow - efekt bedzie ten sam. Zacisk jest plywajacy wiec bez problemu mozna zastosowac taka dzwignie ze srubokreta.
Smar mozesz dac na prowadnice, ale to czesciej okladziny (konkretnie Textar) skrzypia niz wlasnie prowadnice. Smar ATE / BOSCH do hamulcow.
Tarcze odtluszczasz jak juz bedziesz ja mial zalozona na piaste. Osobiscie nie daje zadnego smaru miedzy piaste a tarcze.
Obrazek
Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#35

Post autor: Adam1003 »

Palec11 pisze:Czyli mogę odchylić tłoczek tak jak ten gość bez obawy że coś zepsuję ?? I ok wiem że na 100% kupię jakieś szczotki druciane do piasty. Ale jeszcze kolejne pytanie używać gdzieś jakieś smary ?? Przed założeniem tarczy psikać ją zmywaczem do hamulców i potem do sucha i wtedy zakładać tarczę ?? Przy wymianie samych klocków trzeba coś smarowac ??
Szczotki druciane ale nie ręczne, jeśli już nie przeznaczonym do tego narzędziem to szczotka druciana czołowa na wiertarkę, nie za wysokie obroty i jak się przyłożysz to zrobisz to jak należy ;)
Jeśli tarcze z zabezpieczeniem antykorozyjnym to nie musisz nic psikać. Przy wymianie klocków przede wszystkim smarujesz miejsca styku z jarzmem, które uprzednio dokładnie czyścisz np pilniczkami w każdym zakamarku tak by klocki swobodnie pływały.
Broder pisze:Kurde, nie robcie z wymiany tarcz i klockow tak skomplikowanej czynnosci ;)
Czy tloczek zostanie cofniety jak na filmie, czy zostanie do tego uzyty przyrzad do cofania tloczkow - efekt bedzie ten sam. Zacisk jest plywajacy wiec bez problemu mozna zastosowac taka dzwignie ze srubokreta.
Smar mozesz dac na prowadnice, ale to czesciej okladziny (konkretnie Textar) skrzypia niz wlasnie prowadnice. Smar ATE / BOSCH do hamulcow.
Tarcze odtluszczasz jak juz bedziesz ja mial zalozona na piaste. Osobiscie nie daje zadnego smaru miedzy piaste a tarcze.
Jeśli ktoś wie jak to zrobić i robił to co najmniej kilkadziesiąt razy to fakt, nie jest to skomplikowane a przynajmniej nie powinno być jednakże daje uciąć obie ręce, że nawet połowa mechaników nie ma pojęcia jak powinna wyglądać prawidłowa wymiana tarcz i klocków. Naszą codziennością jest poprawa wymian chociażby klocków po warsztatach czy ASO.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#36

Post autor: Palec11 »

Dobra zrobię to podobnie jak ten gość z filmiku cofnę tłoczek i wymienię to bez otwierania układu hamulcowego. Wyczyszczę prowadnice i piastę sprawdzę osłony itd i poskładam to w jedną całość ... Powinno działać byle nie piszczało i hamowało :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#37

Post autor: maniek21112 »

Posmaruj powierzchnię styku klocka z zaciskiem oraz jarzmem i wtedy powinna być cisza, oczywiście po uprzednim oczyszczeniu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#38

Post autor: GUMMISS »

Najważniejsze to robić wszystko z głową. Jak każdy element będzie wyczyszczony i tam gdzie potrzeba nasmarowane to nawet laik sobie poradzi czytając nawet uniwersalna instrukcje wymiany klocków. Jeżeli piasty wyczyścisz do białego, gniazda klocków tak samo i poskrecasz wszystkie śruby mocno to nie będzie problemów z hamulcami.

Osobiście od tego zaczynałem sam coś tam dłubać w aucie, a doszło do tego że w E46 byłem w stanie naprawić chyba wszystko co mechaniczne. Teraz chorobą mnie zblokowała bo wywalam rozrusznik w w168, a to nie takie proste bo prócz wywalenia osprzętu silnika z pod maski trzeba dać w dół cały silnik.

Poradzisz sobie tylko rób wszystko zgodnie ze zdrowym rozsądkiem, może nie zrobisz tego w pół godziny na stronę jak mechanik, ale dasz radę.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#39

Post autor: KeniT8 »

Panowie jaki zestaw polecacie na przód tak by to grało dobrze? jedynie z tych co podałem..

Zimmerman zwykłe+klocki ate lub FERODO FDB1300

Textar Pro+Klocki Textar Pro

Zestawy oba cenowo około 410zł
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3648
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#40

Post autor: Dzidek90 »

KeniT8 pisze: 5 maja 18, 22:27 Panowie jaki zestaw polecacie na przód tak by to grało dobrze? jedynie z tych co podałem..

Zimmerman zwykłe+klocki ate lub FERODO FDB1300

Textar Pro+Klocki Textar Pro

Zestawy oba cenowo około 410zł
Zimmerman-y to dno, wykonane są z gównolitu (krzywią się ) ;)

Polecam tarcze TRW i klocki TRW ;)
Dlaczego tak? Znajomy zakłada je non stop, nikt i nigdy nie zgłaszał problemu z nimi ;)
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”