Wymiana tarcz i klocków przód.

WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#11

Post autor: WKRENTEK77 »

Z tym płynem to prawda warto wycisnąć syf z końcówki układu ,ale z tym pomiarem to lekka przesada w warunkach domowych.Nikt nie będzie kupował czujnika statywu tyko po to żeby go użyć raz na jakiś tam długi czas . Nie sądzę żeby nawet mechanik wymieniając tarcze na nowe sprawdzał bicie ,no chyba że ktoś przyjedzie właśnie z tym problemem .
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10338
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#12

Post autor: maniek21112 »

Przecież zestaw do tego to mniej niż 100,- na alledrogo a u przyjaciół ze skośnymi oczami jakieś 60,- :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#13

Post autor: scghost »

czujniki bicia od chinola maja conajmniej dyskusyjną precyzje, jak by ktos mial takiego uzywac
to rownie dobrze moze go w ogole nie uzywac :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#14

Post autor: WKRENTEK77 »

Wiecie co to już lepiej zainwestować w klucz dynamometryczny bo ten to przynajmniej przyda się dwa razy w roku a nawet częściej jak wypadnie jakaś awaria gdzie będzie trzeba coś precyzyjne dokręcić .
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10338
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#15

Post autor: maniek21112 »

Mam polski i od chinola, oba działają tak samo :roll: a trochę się znam na przyrządzach pomiarowych, ponieważ jestem po mechanice i budowie maszyn, na dodatek zarządzałem produkcją niewielkiego zakładu zajmującego się obróbką skrawaniem, więc swoje w życiu pomierzyłem :wink:
Klucz dynamometryczny jak najbardziej warto mieć :good:
Ogólnie problem bicia tarcz jest dość powszechny w e46, ale szczególnie przy ciężkich silnikach (przede wszystkim 3.0d). Jak Palec11 nie wyczuwa wibracji podczas hamowania a wymienia tarcze ze względu na zużycie to może pominąć pomiar, oczywiście trzeba pamiętać o zrobieniu lustra z piasty 8)
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#16

Post autor: scghost »

maniek21112 pisze: Ogólnie problem bicia tarcz jest dość powszechny w e46, ale szczególnie przy ciężkich silnikach (przede wszystkim 3.0d). Jak Palec11 nie wyczuwa wibracji podczas hamowania a wymienia tarcze ze względu na zużycie to może pominąć pomiar, oczywiście trzeba pamiętać o zrobieniu lustra z piasty
zgadzam sie
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#17

Post autor: WKRENTEK77 »

Może poprzestańmy na tym że nie wyczuwa wibracji i wymienia że względu na zużycie bo jeszcze się okaże że będzie musiał dokupić stół traserski a to już trochę kosztuje :D
Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#18

Post autor: Adam1003 »

maniek21112 pisze:Z pomiarem bicia masz oczywiście rację, zapomniałem o tym napisać a to ważne :oops: chyba spałem jeszcze :D dlaczego syf ma być w układzie? Nie raz wyjmowałem tłoczek i było czysto.

Tak jest, porządek musi być :P
Płyn jest silnie higroskopijny i właśnie tam gdzie są największe wahania temperatury jego stan jest najgorszy. Pobierz próbkę z zacisku i pobierz próbkę ze zbiorniczka, zmierz temp wrzenia i będziesz wiedział o czym mówię ;)
Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#19

Post autor: Adam1003 »

WKRENTEK77 pisze:Z tym płynem to prawda warto wycisnąć syf z końcówki układu ,ale z tym pomiarem to lekka przesada w warunkach domowych.Nikt nie będzie kupował czujnika statywu tyko po to żeby go użyć raz na jakiś tam długi czas . Nie sądzę żeby nawet mechanik wymieniając tarcze na nowe sprawdzał bicie ,no chyba że ktoś przyjedzie właśnie z tym problemem .
Nie nazywałbym kogoś takiego mechanikiem :P To jest podstawowa czynność podczas wymiany.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10338
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#20

Post autor: maniek21112 »

Ale Palec11 nie jest mechanikiem :D to masz to bicie czy nie? Czy może już zmieniłeś a my się produkujemy %)
Adam1003 pisze:Płyn jest silnie higroskopijny i właśnie tam gdzie są największe wahania temperatury jego stan jest najgorszy. Pobierz próbkę z zacisku i pobierz próbkę ze zbiorniczka, zmierz temp wrzenia i będziesz wiedział o czym mówię ;)
Uwierzę Ci na słowo i będę pozbywał się tego najgorszego płynu :good:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”