Wymiana skrzyni biegów M54B25 na 6 biegową

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 1349
Rejestracja: 03/10/14, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

Wymiana skrzyni biegów M54B25 na 6 biegową

Post autor: Broder » 05/03/19, 9:42

Ja kupilem ostatnio skrzynie z z4 (ta sama skrzynia, nie jestem pewny jak przelozenia), tam jest mocowanie jakie jest potrzebne do e46
https://en.m.wikipedia.org/wiki/ZF_S6-37_transmission
Skrzynie z e60 mozna kupic za 500pln i wydaje mi sie to uczciwa cena, te z e46 sa drogie bo nadal sa uwazane za rarytas ;) ale obserwowalem kilka kompletnych swapow na manual (dyfer , skrzynia wybierak itd) i ceny spadaja juz w dol bo zainteresowania brak.
Obrazek


graxon
Posty: 2
Rejestracja: 09/12/17, 21:06
BMW: e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: olsztyn
Kontakt:

Wymiana skrzyni biegów M54B25 na 6 biegową

Post autor: graxon » 05/03/19, 14:53

skkt1, nie spodziewalem sie takej odpowiedzi dzieki wielkie :D mogę wieć myśleć coś w tym tamcie jak tak :)
Pytanie czy musze kupować cały wybierak od 320d czy mogą wymienic w moim starym stelaż wybieraka na ten 7516284 i cięgno na 7523847 ? wał chyba też mogę swój skrócić i wywarzyć ? czy nie podejdzie pod krzyżak skrzyni ?

skkt1
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 22/08/13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363
Kontakt:

Wymiana skrzyni biegów M54B25 na 6 biegową

Post autor: skkt1 » 05/03/19, 19:35

Wybierak w skrzyni 6b składa się ze stelaża dwóch tulejek gumowych dolnego cięgna no i lewarka, więc jeśli masz dwie tulejki gumowe i lewarek (prosty) ze swojego wybieraka to wymieniasz sam stelaż i cięgno.
Jeśli chodzi o wał, to powinno wystarczyć skrócenie gdyż tłumik drgań wału masz już ten większy.

Wrażenia z jazdy jak najbardziej na plus gdyż po wymianie skrzyni wymieniłem również dyfer z 3.15 na 3.23. Przed wymianą dyfra od 1do5 jechało się tak samo jak skrzynią 5b, teraz z dyfrem 3,23 przy 3tys obr mam ~130km/h a przy 3,5tys obr mam równo 150km/h (205 55 16)


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości