Wymiana sforzni wachacza przód?? Da się?

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#1

Post autor: medoff »

Witam panowie

Tak jak w temacie.
przeczytałem trochę tematów (niektóre już stare) i już nie wiem :o
Niektórzy piszą że nie da się, a inni że tylko zewnętrzny??? %)
Jak na moje oko patrząc z kanału to raczej wygląda to na jedną całość.

Chciałbym uzyskać jednoznaczną odpowiedz zanim zadam pytanie Maćkowi od części :roll:

Wahacz standardowy aluminium.

Gdzieś wyczytałem że można frezować wahacz, ALE czy to dotyczy obydwu sforzni ??
Jeżeli nie są wymienne to frezowanie na jaką średnice?

Na pewno w okolicy nie mam speca od takich rzeczy.
Czy jeżeli kupię sforzeń i zawiozę tam gdzie zajmują się frezowaniem to mi to mogą zrobić?
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#2

Post autor: Szczurson »

Jeśli masz fabryczne wahacze, to sworznie są niewymienne, tzn. nie są stworzone z myślą o ich wymianie. Są majstry co wymieniają je, ale trwałość tego potem może być niska. Ja nie kombinowałem i kupiłem nowe wahacze Meyle, które mają wymienne sworznie (to tak na przyszłość dla kogoś) i Tobie polecam zrobić to samo.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#3

Post autor: Analogowy13 »

Zewnętrzny wymienisz bez problemu , wewnętrzny się nie da chyba że właśnie frezować ale osobiście uważam że zostanie mało materiału na ściance zewnętrznej i balbym się jechać takim samochodem z obawy *wykolejenia się" jak mi da dołku złamie wahacz ...Meyl HD ma wzmocniona ,nalane więcej materiału na tej ściance
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#4

Post autor: medoff »

Szczurson pisze: 20 paź 18, 19:11 Jeśli masz fabryczne wahacze, to sworznie są niewymienne, tzn. nie są stworzone z myślą o ich wymianie.
Analogowy13 pisze: 20 paź 18, 19:39 Zewnętrzny wymienisz bez problemu ,
I znowu rozbieżność %) :D

Kurde może były dwa rodzaje wahaczy??
Mnie na tę chwilę interesuje zewnętrzny sforzeń, wiec kupie takowy, wyciągnę wahacz i zobaczymy co na prasie wyjdzie, jeżeli okaże się że nie możliwe wtedy pójdzie cały wahacz już przystosowany do zmian sforzni.
Co do frezowania to też nie zdecydowałbym się na to skoro można kupić gotowe wzmacniane.
Dam znać co z tego wyszło :wink:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

To nie jest rozbieżność, czytaj uważnie..nie ma dostępnych samych sworzni do oryginalnych wahaczy, nie ma numeru części na nie, bmw nie przewidziało ich wymiany dla tego modelu, tylko całe wahacze. Mimo to można dopasować sworznie z e36 i wymienić zewnętrzny, natomiast wewnętrzny, jak zostało wyżej opisane, to już większa rzeźba. Reasumując, wg procedur bmw nie da się, wg kogoś ambitnego da się.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#6

Post autor: medoff »

Z e36...
I wszystko jasne. Dlatego nie mogłem znaleźć... :oops:
Po co zmieniać cały wahacz jak można sam sforzeń i to ten bez rzeźby.

Na pewno to przyda się to wielu osobom :good:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Jest to w pewnym sensie rzeźba, ponieważ producent tego nie przewidział i nie każdy mechanik chce to robić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#8

Post autor: medoff »

No dobra, ale z tego co rozumiem to na prasie on wychodzi bez problemu? Czy trzeba coś podcinać od spodu? Bo patrząc na to wydaje się że jest to jeden odlew?
Zadanie mechanika w moim przypadku to tylko wyprasowanie i wprasownie drugiego sforznia :wink:
Wszystkie śrubki kręcę sam w garażu :wink:
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#9

Post autor: D3jw »

Zewnętrzny bez problemu, otwór wewnętrznego sworznia trzeba frezować - trochę niebezpieczne ze względu na grubość ścianki (wahacze meyle maja ta ściankę ciut grubszą). To jedyna różnica :) Ja wymieniłem obydwa dwa dni temu, wczoraj zrobiłem 500km i auto mi się nie rozpadło. Zamontowalem sworznie meyle hd. Dekielek "trzymający" sworzeń od spodu trzeba odciąć.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”