Wymiana sforzni wachacza przód?? Da się?
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
- BMW: M54b25
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: zamość
Witam panowie
Tak jak w temacie.
przeczytałem trochę tematów (niektóre już stare) i już nie wiem
Niektórzy piszą że nie da się, a inni że tylko zewnętrzny???
Jak na moje oko patrząc z kanału to raczej wygląda to na jedną całość.
Chciałbym uzyskać jednoznaczną odpowiedz zanim zadam pytanie Maćkowi od części
Wahacz standardowy aluminium.
Gdzieś wyczytałem że można frezować wahacz, ALE czy to dotyczy obydwu sforzni ??
Jeżeli nie są wymienne to frezowanie na jaką średnice?
Na pewno w okolicy nie mam speca od takich rzeczy.
Czy jeżeli kupię sforzeń i zawiozę tam gdzie zajmują się frezowaniem to mi to mogą zrobić?
Tak jak w temacie.
przeczytałem trochę tematów (niektóre już stare) i już nie wiem
Niektórzy piszą że nie da się, a inni że tylko zewnętrzny???
Jak na moje oko patrząc z kanału to raczej wygląda to na jedną całość.
Chciałbym uzyskać jednoznaczną odpowiedz zanim zadam pytanie Maćkowi od części
Wahacz standardowy aluminium.
Gdzieś wyczytałem że można frezować wahacz, ALE czy to dotyczy obydwu sforzni ??
Jeżeli nie są wymienne to frezowanie na jaką średnice?
Na pewno w okolicy nie mam speca od takich rzeczy.
Czy jeżeli kupię sforzeń i zawiozę tam gdzie zajmują się frezowaniem to mi to mogą zrobić?
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
Jeśli masz fabryczne wahacze, to sworznie są niewymienne, tzn. nie są stworzone z myślą o ich wymianie. Są majstry co wymieniają je, ale trwałość tego potem może być niska. Ja nie kombinowałem i kupiłem nowe wahacze Meyle, które mają wymienne sworznie (to tak na przyszłość dla kogoś) i Tobie polecam zrobić to samo.
-
- Bywalec forum
- Posty: 759
- Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
- BMW: 318i-328i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warka
Zewnętrzny wymienisz bez problemu , wewnętrzny się nie da chyba że właśnie frezować ale osobiście uważam że zostanie mało materiału na ściance zewnętrznej i balbym się jechać takim samochodem z obawy *wykolejenia się" jak mi da dołku złamie wahacz ...Meyl HD ma wzmocniona ,nalane więcej materiału na tej ściance
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
-
- Bywalec forum
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
- BMW: M54b25
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: zamość
I znowu rozbieżność
Kurde może były dwa rodzaje wahaczy??
Mnie na tę chwilę interesuje zewnętrzny sforzeń, wiec kupie takowy, wyciągnę wahacz i zobaczymy co na prasie wyjdzie, jeżeli okaże się że nie możliwe wtedy pójdzie cały wahacz już przystosowany do zmian sforzni.
Co do frezowania to też nie zdecydowałbym się na to skoro można kupić gotowe wzmacniane.
Dam znać co z tego wyszło
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
To nie jest rozbieżność, czytaj uważnie..nie ma dostępnych samych sworzni do oryginalnych wahaczy, nie ma numeru części na nie, bmw nie przewidziało ich wymiany dla tego modelu, tylko całe wahacze. Mimo to można dopasować sworznie z e36 i wymienić zewnętrzny, natomiast wewnętrzny, jak zostało wyżej opisane, to już większa rzeźba. Reasumując, wg procedur bmw nie da się, wg kogoś ambitnego da się.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
- BMW: M54b25
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: zamość
Z e36...
I wszystko jasne. Dlatego nie mogłem znaleźć...
Po co zmieniać cały wahacz jak można sam sforzeń i to ten bez rzeźby.
Na pewno to przyda się to wielu osobom
I wszystko jasne. Dlatego nie mogłem znaleźć...
Po co zmieniać cały wahacz jak można sam sforzeń i to ten bez rzeźby.
Na pewno to przyda się to wielu osobom
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jest to w pewnym sensie rzeźba, ponieważ producent tego nie przewidział i nie każdy mechanik chce to robić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
- BMW: M54b25
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: zamość
No dobra, ale z tego co rozumiem to na prasie on wychodzi bez problemu? Czy trzeba coś podcinać od spodu? Bo patrząc na to wydaje się że jest to jeden odlew?
Zadanie mechanika w moim przypadku to tylko wyprasowanie i wprasownie drugiego sforznia
Wszystkie śrubki kręcę sam w garażu
Zadanie mechanika w moim przypadku to tylko wyprasowanie i wprasownie drugiego sforznia
Wszystkie śrubki kręcę sam w garażu
-
- Bywalec forum
- Posty: 886
- Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
- BMW: E46 3xxi
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: LBL
Zewnętrzny bez problemu, otwór wewnętrznego sworznia trzeba frezować - trochę niebezpieczne ze względu na grubość ścianki (wahacze meyle maja ta ściankę ciut grubszą). To jedyna różnica Ja wymieniłem obydwa dwa dni temu, wczoraj zrobiłem 500km i auto mi się nie rozpadło. Zamontowalem sworznie meyle hd. Dekielek "trzymający" sworzeń od spodu trzeba odciąć.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 2598 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 4 Odpowiedzi
- 4056 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 0 Odpowiedzi
- 1663 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lChrumekl
-
- 68 Odpowiedzi
- 13303 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adam1003
-
- 11 Odpowiedzi
- 4902 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 2 Odpowiedzi
- 3805 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 2 Odpowiedzi
- 4662 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: darodaro33
-
- 3 Odpowiedzi
- 1419 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Werwolf
-
- 7 Odpowiedzi
- 3175 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mati1690