Wymiana sforzni wachacza przód?? Da się?

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
ODPOWIEDZ
medoff
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 07/01/2018, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość
Kontakt:

Wymiana sforzni wachacza przód?? Da się?

Post autor: medoff » 20/10/2018, 13:09

Witam panowie

Tak jak w temacie.
przeczytałem trochę tematów (niektóre już stare) i już nie wiem :o
Niektórzy piszą że nie da się, a inni że tylko zewnętrzny??? %)
Jak na moje oko patrząc z kanału to raczej wygląda to na jedną całość.

Chciałbym uzyskać jednoznaczną odpowiedz zanim zadam pytanie Maćkowi od części :roll:

Wahacz standardowy aluminium.

Gdzieś wyczytałem że można frezować wahacz, ALE czy to dotyczy obydwu sforzni ??
Jeżeli nie są wymienne to frezowanie na jaką średnice?

Na pewno w okolicy nie mam speca od takich rzeczy.
Czy jeżeli kupię sforzeń i zawiozę tam gdzie zajmują się frezowaniem to mi to mogą zrobić?


Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1220
Rejestracja: 05/01/2016, 9:06
BMW: E46 320i Sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JM38437
Lokalizacja: przed monitorem
Kontakt:

Post autor: Szczurson » 20/10/2018, 19:11

Jeśli masz fabryczne wahacze, to sworznie są niewymienne, tzn. nie są stworzone z myślą o ich wymianie. Są majstry co wymieniają je, ale trwałość tego potem może być niska. Ja nie kombinowałem i kupiłem nowe wahacze Meyle, które mają wymienne sworznie (to tak na przyszłość dla kogoś) i Tobie polecam zrobić to samo.
Moja Bunia (klik w obrazek) :)
Obrazek

Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 427
Rejestracja: 04/09/2016, 13:47
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka
Kontakt:

Post autor: Analogowy13 » 20/10/2018, 19:39

Zewnętrzny wymienisz bez problemu , wewnętrzny się nie da chyba że właśnie frezować ale osobiście uważam że zostanie mało materiału na ściance zewnętrznej i balbym się jechać takim samochodem z obawy *wykolejenia się" jak mi da dołku złamie wahacz ...Meyl HD ma wzmocniona ,nalane więcej materiału na tej ściance
" W życiu piękne są chwile i tyle ... "
Obrazek

medoff
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 07/01/2018, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość
Kontakt:

Post autor: medoff » 21/10/2018, 13:27

Szczurson pisze:
20/10/2018, 19:11
Jeśli masz fabryczne wahacze, to sworznie są niewymienne, tzn. nie są stworzone z myślą o ich wymianie.
Analogowy13 pisze:
20/10/2018, 19:39
Zewnętrzny wymienisz bez problemu ,
I znowu rozbieżność %) :D

Kurde może były dwa rodzaje wahaczy??
Mnie na tę chwilę interesuje zewnętrzny sforzeń, wiec kupie takowy, wyciągnę wahacz i zobaczymy co na prasie wyjdzie, jeżeli okaże się że nie możliwe wtedy pójdzie cały wahacz już przystosowany do zmian sforzni.
Co do frezowania to też nie zdecydowałbym się na to skoro można kupić gotowe wzmacniane.
Dam znać co z tego wyszło :wink:

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3040
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 21/10/2018, 13:37

To nie jest rozbieżność, czytaj uważnie..nie ma dostępnych samych sworzni do oryginalnych wahaczy, nie ma numeru części na nie, bmw nie przewidziało ich wymiany dla tego modelu, tylko całe wahacze. Mimo to można dopasować sworznie z e36 i wymienić zewnętrzny, natomiast wewnętrzny, jak zostało wyżej opisane, to już większa rzeźba. Reasumując, wg procedur bmw nie da się, wg kogoś ambitnego da się.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


medoff
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 07/01/2018, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość
Kontakt:

Post autor: medoff » 21/10/2018, 15:18

Z e36...
I wszystko jasne. Dlatego nie mogłem znaleźć... :oops:
Po co zmieniać cały wahacz jak można sam sforzeń i to ten bez rzeźby.

Na pewno to przyda się to wielu osobom :good:

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3040
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 21/10/2018, 15:52

Jest to w pewnym sensie rzeźba, ponieważ producent tego nie przewidział i nie każdy mechanik chce to robić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

medoff
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 07/01/2018, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość
Kontakt:

Post autor: medoff » 21/10/2018, 16:40

No dobra, ale z tego co rozumiem to na prasie on wychodzi bez problemu? Czy trzeba coś podcinać od spodu? Bo patrząc na to wydaje się że jest to jeden odlew?
Zadanie mechanika w moim przypadku to tylko wyprasowanie i wprasownie drugiego sforznia :wink:
Wszystkie śrubki kręcę sam w garażu :wink:

Awatar użytkownika
D3jw
Bywalec forum
Posty: 408
Rejestracja: 17/02/2017, 20:36
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: D3jw » 21/10/2018, 17:58

Zewnętrzny bez problemu, otwór wewnętrznego sworznia trzeba frezować - trochę niebezpieczne ze względu na grubość ścianki (wahacze meyle maja ta ściankę ciut grubszą). To jedyna różnica :) Ja wymieniłem obydwa dwa dni temu, wczoraj zrobiłem 500km i auto mi się nie rozpadło. Zamontowalem sworznie meyle hd. Dekielek "trzymający" sworzeń od spodu trzeba odciąć.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość