Wymiana przednich amortyzatorów

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Łukasz K
Posty: 9
Rejestracja: 5 kwie 17, 18:55
BMW: E46 320i 2,2 Bp
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfino

#1

Post autor: Łukasz K »

Witam wszystkich, mam pytanko. Przymierzam się do wymiany amortyzatorów i czy ktos może mi powiedzieć czy wystarczy odkręcić dwie śruby przy zwrotnicy i 3 przy kielichu i opuszczę wahacz na tyle żeby wyciągać kolumnę bez problemu? Gdzieś wyczytałem że powinno się udać ale jak dostanę potwierdzenie od kogoś ogarniętego w temacie to będę wiedział czy mogę się za to zabrać. Czy takimi dwoma ściągaczami z Allegro ścisnę sprężynę? Czy lepiej wyciągnąć kolumny i jechac do warsztatu?
Bo w audi tylne sprężyny kiedyś ściskałem. Ale gdzie tylne w audi do przednich w BMW... i gdyby ktoś był ogarnięty i po Vin sprawdził czy moje zawieszenie to seria PB23097 pozdro
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#2

Post autor: Grzechu16 »

Nie trzeba nic więcej demontować, odkręca się te śruby o których piszesz i wyjmuje cały amortyzator.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#3

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Trzeba, łącznik stabilizatora..
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#4

Post autor: Grzechu16 »

A tak racja oczywiście po drodze są łączniki stabilizatora. Tak czy inaczej wydaje mi się, że koledze bardziej chodziło o to, czy jakichś elementów typu wahacz, drążki nie trzeba demontować, żeby opuścić dostatecznie nisko zwrotnicę. A jeszcze co do pytania o ściągacze do sprężyn - takimi najprostszymi ściągaczami ściśniesz sprężynę bez problemu.

Obrazek
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#5

Post autor: WKRENTEK77 »

Co nie zmienia faktu że przy wykorzystywaniu takiej chińszczyzny (też takie mam ) trzeba niesamowicie uważać żeby nie zostać niechcący kaleką ,ją ze swojej strony jeszcze zabezpieczalem springi takimi elastycznymi ale strasznie mocnymi taśmami do mocowania towarów na europaletach .
Łukasz K
Posty: 9
Rejestracja: 5 kwie 17, 18:55
BMW: E46 320i 2,2 Bp
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfino

#6

Post autor: Łukasz K »

Dokładnie, chodziło mi o bardziej pracochłonne elementy niż łącznik :)właśnie takie ściągacze mam jak na zdjęciu i tak trochę się ich obawiam ale może jakoś pomału się uda. w środę będę z tym walczył. Dzięki za wskazówki. Chyba że ktoś ma coś do dodania :)
brodacz
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 12 sie 15, 18:25
BMW: 318CI coupe, 330CI coupe
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#7

Post autor: brodacz »

Może się okazać że łączniki będą bardziej czasochłonne niż cała reszta razem wzięta:) Zalej
wd40 dzień wcześniej , i przy okazji jak już będziesz miał amory wyjęte kuknij czy łożyska nie liczą kulek w poduszkach:)
Łukasz K
Posty: 9
Rejestracja: 5 kwie 17, 18:55
BMW: E46 320i 2,2 Bp
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfino

#8

Post autor: Łukasz K »

Łączniki mam nowe więc nie powinno być problemu. Wieczorem w środę dam znać czy się udało chyba że któryś ze ściągaczy sprężyn zawiedzie. I ja będę liczył zęby :)
Łukasz K
Posty: 9
Rejestracja: 5 kwie 17, 18:55
BMW: E46 320i 2,2 Bp
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfino

#9

Post autor: Łukasz K »

Tak jak pisaliście amortyzatory wychodzą bez problem.u udało się je zmienić ale z tymi ściągaczami to dosłownie na styk. Wszystko pięknie całkiem inne auto. Z tym że na dziurawej drodze dalej coś puka. Nie tak jak wcześniej ale dalej coś jest nie tak. Stuki są takie jak by to był łącznik stabilizatora. A są one nowe tak jak gumy na stabilizatorze. Bylem na stacji i diagnosta mówi że z przodu wszystko ok
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#10

Post autor: WKRENTEK77 »

Może poduszki amortyzatorów sprawdzałeś w jakim są stanie przy wymianie amorków?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”