Wymiana przednich amortyzatorów

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Łukasz K
Posty: 9
Rejestracja: 5/4/2017 @ 18:55
BMW: E46 320i 2,2 Bp
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfino
Kontakt:

Wymiana przednich amortyzatorów

Postautor: Łukasz K » 2/9/2017 @ 20:04

Witam wszystkich, mam pytanko. Przymierzam się do wymiany amortyzatorów i czy ktos może mi powiedzieć czy wystarczy odkręcić dwie śruby przy zwrotnicy i 3 przy kielichu i opuszczę wahacz na tyle żeby wyciągać kolumnę bez problemu? Gdzieś wyczytałem że powinno się udać ale jak dostanę potwierdzenie od kogoś ogarniętego w temacie to będę wiedział czy mogę się za to zabrać. Czy takimi dwoma ściągaczami z Allegro ścisnę sprężynę? Czy lepiej wyciągnąć kolumny i jechac do warsztatu?
Bo w audi tylne sprężyny kiedyś ściskałem. Ale gdzie tylne w audi do przednich w BMW... i gdyby ktoś był ogarnięty i po Vin sprawdził czy moje zawieszenie to seria PB23097 pozdro


Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 421
Rejestracja: 29/11/2012 @ 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
Gadu-Gadu: 2450261
Kontakt:

Postautor: Grzechu16 » 2/9/2017 @ 21:16

Nie trzeba nic więcej demontować, odkręca się te śruby o których piszesz i wyjmuje cały amortyzator.

Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5072
Rejestracja: 24/3/2014 @ 16:36
BMW: Sprzedane 318d+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Tlen: do oddychania ropa do śmigania
VIN: PK82840
Kontakt:

Postautor: Dobrodziej_1983 » 3/9/2017 @ 1:10

Trzeba, łącznik stabilizatora..
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes-Benz W210 e290td sedan w ,,Classicu"

Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 421
Rejestracja: 29/11/2012 @ 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
Gadu-Gadu: 2450261
Kontakt:

Postautor: Grzechu16 » 4/9/2017 @ 13:49

A tak racja oczywiście po drodze są łączniki stabilizatora. Tak czy inaczej wydaje mi się, że koledze bardziej chodziło o to, czy jakichś elementów typu wahacz, drążki nie trzeba demontować, żeby opuścić dostatecznie nisko zwrotnicę. A jeszcze co do pytania o ściągacze do sprężyn - takimi najprostszymi ściągaczami ściśniesz sprężynę bez problemu.

Obrazek

Awatar użytkownika
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3034
Rejestracja: 8/4/2012 @ 0:18
BMW: E46 M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ
Kontakt:

Postautor: WKRENTEK77 » 4/9/2017 @ 19:54

Co nie zmienia faktu że przy wykorzystywaniu takiej chińszczyzny (też takie mam ) trzeba niesamowicie uważać żeby nie zostać niechcący kaleką ,ją ze swojej strony jeszcze zabezpieczalem springi takimi elastycznymi ale strasznie mocnymi taśmami do mocowania towarów na europaletach .


Łukasz K
Posty: 9
Rejestracja: 5/4/2017 @ 18:55
BMW: E46 320i 2,2 Bp
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfino
Kontakt:

Postautor: Łukasz K » 4/9/2017 @ 21:28

Dokładnie, chodziło mi o bardziej pracochłonne elementy niż łącznik :)właśnie takie ściągacze mam jak na zdjęciu i tak trochę się ich obawiam ale może jakoś pomału się uda. w środę będę z tym walczył. Dzięki za wskazówki. Chyba że ktoś ma coś do dodania :)

brodacz
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 12/8/2015 @ 18:25
BMW: 318CI coupe, 330CI coupe
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk
Kontakt:

Postautor: brodacz » 4/9/2017 @ 21:49

Może się okazać że łączniki będą bardziej czasochłonne niż cała reszta razem wzięta:) Zalej
wd40 dzień wcześniej , i przy okazji jak już będziesz miał amory wyjęte kuknij czy łożyska nie liczą kulek w poduszkach:)

Łukasz K
Posty: 9
Rejestracja: 5/4/2017 @ 18:55
BMW: E46 320i 2,2 Bp
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfino
Kontakt:

Postautor: Łukasz K » 5/9/2017 @ 12:07

Łączniki mam nowe więc nie powinno być problemu. Wieczorem w środę dam znać czy się udało chyba że któryś ze ściągaczy sprężyn zawiedzie. I ja będę liczył zęby :)

Łukasz K
Posty: 9
Rejestracja: 5/4/2017 @ 18:55
BMW: E46 320i 2,2 Bp
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfino
Kontakt:

Postautor: Łukasz K » 5/9/2017 @ 20:21

Tak jak pisaliście amortyzatory wychodzą bez problem.u udało się je zmienić ale z tymi ściągaczami to dosłownie na styk. Wszystko pięknie całkiem inne auto. Z tym że na dziurawej drodze dalej coś puka. Nie tak jak wcześniej ale dalej coś jest nie tak. Stuki są takie jak by to był łącznik stabilizatora. A są one nowe tak jak gumy na stabilizatorze. Bylem na stacji i diagnosta mówi że z przodu wszystko ok

Awatar użytkownika
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3034
Rejestracja: 8/4/2012 @ 0:18
BMW: E46 M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ
Kontakt:

Postautor: WKRENTEK77 » 5/9/2017 @ 20:42

Może poduszki amortyzatorów sprawdzałeś w jakim są stanie przy wymianie amorków?



Wróć do „Zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości