Wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
lapa
Bywalec forum
Posty: 239
Rejestracja: 29 cze 14, 17:06
BMW: Alpina B3 Coupe
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

#11

Post autor: lapa »

dwoogeee pisze:Czy pompa LF-30 była montowana tylko w tym okresie 04/2001-09/2002?? Tak mi wychodzi z realoem.pl

Ja pompę wspomagania kupiłem za 450 zł. jakąś włoską (zamiennik), ale koleś zapewniał mnie, że bardzo dobra i faktycznie już 70k chodzi :)
chyba nie do konca bo ja mam 06/2000 i mam fabrycznie LF-30
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#12

Post autor: Miłosz »

Wg mnie cięzko sie wstrzelić co kto dokładniej ma ... Może głupi przykład ale ostatnio kupowałem spinki listwy do drzwi w aso i typ po vin upierał się że są takie a nie inne...jak zdjąłem listwe okazało się że muszę znowu jechać do nich i wymienić.
Najlepiej fizycznie sprawdzić. Na pompie jest napisane jaki to model.
Mój --- > lexus is 220d
kamikadze3
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 30 mar 15, 12:57
BMW: e46 323i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Bialystok
VIN: AZ42997

#13

Post autor: kamikadze3 »

Witam dołącze się do tematu mam taki problem z mocowaniem pompy luk lf 30 (e46 323) zakupiona pompa ma inne mocowanie od mojej tez lf 30 i zapieczone sruby tak ze nie da rady odkrecic i sie zastanawiam czy jesli nie przykrece tylnego mocowania to czy stanie sie bieda bo pompa na tych dwoch dlugich srubach trzyma sie solidnie
pawelwoj
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 13, 23:18
BMW: E46 320CI 2001
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#14

Post autor: pawelwoj »

Miałem pompę LF-20, strasznie wyła, po wymontowaniu miała spory luz na trzpieniu.
Kupiłem polecaną pompę od Escorta, numer się zgadzał, wygląda identycznie jak w pierwszym poście o montażu.
Niestety ja nie jestem zadowolny. Gdy auto jest na luzie, pompa czasami bardzo słabo działa, przy wyższych obrotach trochę lepiej, pompa ma czasami przy szybkim kręceniu w miejscu takie "trzaski" (duży opór, duży opór, nagle mały przez chwilę, potem dalej normalnie).
Może ktoś potrafi rozpoznać objawy? Jak nie to pozostanie zamontować nową pompę.
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#15

Post autor: Miłosz »

Jak w 1szym poście jest mowa o wymianie na LF30 a nie pompe z escorta. U mnie rozwiązanie działa do dzisiaj. Chciałeś przyoszczędzić i wyszło.
Mój --- > lexus is 220d
pawelwoj
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 13, 23:18
BMW: E46 320CI 2001
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#16

Post autor: pawelwoj »

Chodziło mi o pierwszy post o montażu pompy z Escorta, zamontowana bardziej w formie sprawdzenia jak to będzie się sprawować, eksperymentu i w sumie nie polecam, może u mnie trefny egzemplarz, ale bez szału się to sprawuje. Pompa chodzi ciężko, nie nadąża przy szybkim kręceniu.
Zamówiona nowa pompa :)
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#17

Post autor: Miłosz »

Osobiście nie testowałem takiej pompki, możliwe że dorwałeś jakąś już wysłużoną stad te problemy. LF20 niestety kosztuje ponad 1000 zł a w używce jest nie do kupienia.
Mój --- > lexus is 220d
pawelwoj
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 13, 23:18
BMW: E46 320CI 2001
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#18

Post autor: pawelwoj »

U mnie wpada zamiennik lf-20 firmy SKV.
U znajomego w rajdówce jest zamontowana od dłuższego czasu, spisuje się podobno bardzo dobrze, przetestowana w ciężkich warunkach :)
WąskaLampa
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 18 paź 14, 19:47
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska/ Holandia
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#19

Post autor: WąskaLampa »

Mam pytanie do ludzi, którzy zmienili LF-20 na LF-30. U mnie na LF-30 kierownica kręci się trochę ciężej niż na starej pompie.
To normalne ze względu na różnicę ciśnienia? U Was też jest odczuwalna różnica?
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#20

Post autor: Miłosz »

Szczerze mówiąc nie zgłębiałem się aż tak w to jak się kręci. Pamiętam za to jak się (nie)kręciło jak się ten trzpień ukręcił :D Z tego co pamiętam to po zmianie na lf30 powinno się lżej kręcić.
Mój --- > lexus is 220d
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”