Wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Miłosz
Specjalista
Posty: 3183
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30

Post autor: Miłosz » 02/01/2014, 13:08

Jako że Lf20 odmówiło posłuszeństwa musiałem to zmienić. Na początku szukałem tego nieszczęsnego lf20 ale znalazłem tylko nowe części w przedziale cenowym 1600-1000 zł nic taniej nie było. W używce to jest nie do osiągnięcia. W moje ręce jednak trafiła Lf30 nowsza - lepsza pompa. A to przyczyna wymiany :
Obrazek

Gdzie pompa powinna wyglądać tak :
Obrazek

Pompy są bardzo podobne do siebie niestety jest problem z ich umiejscowieniem bo inaczej idzie wężyk i trzeba pokombinować jak ten problem rozwiązać. Dokładniej chodzi o ten metalowy przewód :
Obrazek

Z tego co wyczytałem można kupić specjalny pod Lf30 ale koszt jego to 700 zł :o
Ja ten przewód odkręciłem od maglownicy żeby inaczej go podłączyć , nie chciałem naginać tej metalowej końcówki bo różnie mogło być z wytrzymałością jej mimo że wyglądała na zdrową. Po przykręceniu i podłączeniu pompy przewód ten zamocowałem tak :
Obrazek

Obrazek

Na koniec spiąłem to opaską bo inaczej nie wiedziałem jak to zamocować żeby ten przewód nie latał :
Obrazek


Sprawdziłem i przewód jest na luźno to znaczy że nie będzie obcierany przez stabilizator ani nic. Pewnie za jakiś czas zrzucę płyte pod silnikiem i zobaczę czy wszystko dobrze wygląda.O założeniu koła pasowego i zalania płynem to już nie wspominam ;)

Co prawda robiłem tą wymianę w maju , ale auto śmiga cały czas. Jedynie co to jakaś rolka zaczęła rzęzić ale nie miałem czasu sprawdzić która.
Mój --- > lexus is 220d


Awatar użytkownika
Roki
Weteran
Posty: 1310
Rejestracja: 21/09/2010, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
Gadu-Gadu: 3463212
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Roki » 02/01/2014, 13:46

Moge podpowiedzieć tyle że zmieniałem u siebie na LF30 ale podobno z X5.Ten przewód pasował bez problemów ale gumowy przewód łączący pompę z zbiorniczkiem był inny...Wystarczyło podjechać do sklepu z art.do pneumatyki i dobrać odpowiedni przekrój(i tam już mi go odpowiednio wygiął).Zapłaciłem za to 30zł za cały 1m przewodu z podgięciem.
Sprawdź moje aukcje
http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=5506213
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj

Miłosz
Specjalista
Posty: 3183
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Miłosz » 02/01/2014, 14:08

O widzisz byłbym mądrzejszy gdybym najpierw zapytał tu ;) Po za tym na moim zadupiu nie ma sklepów z artykułami do pneumatyki. Musiałem jakoś wykombinować ;)
Mój --- > lexus is 220d

Awatar użytkownika
kenji25
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 25/09/2012, 10:11
BMW: 320Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kenji25 » 16/01/2015, 18:34

To i ja podzielę się moimi doświadczeniami ze zmiany pompy z LF-20 na LF-30. Jak wiadomo obie pompy są bardzo drogie ( około 1000-1500zł ) :cry: więc zacząłem szukać jakichś alternatyw. I tak dowiedziałem się że jako zamiennik LF-30 możemy zastosować pompę wspomagania od np forda escorta. Koszt max 30zł. :D Ważny jest numer części - 784 9701. Jeżeli w naszym aucie zamontowana jest pompa LF-30 to w zasadzie cała wymiana jest P&P. Wszystko pasuje. Problem zaczyna się jeżeli mamy starą pompę bo trzeba się nieźle nagimnastykować aczkolwiek jest to możliwe.
Tak wyglądają obie części:
Obrazek
Obrazek
Na lewo pompa od escorta, po prawo LUk LF-20. Jak widać wejścia na przewody są umiejscowione są w trochę innych miejscach co przysporzy nam sporo kłopotów. Ja zrobiłem to tak:
1.Najpierw przez duża strzykawkę odciągnąłem tyle ile dało rady płynu ze zbiorniczka.
2. Odkręciłem przewód ciśnieniowy numer 3 od pompy wspomagania, łatwo go znaleźć gdyż jest to najniżej umiejscowiony przewód. Oprócz pompy trzyma go jeszcze wspornik, który także należy odkręcić, numer 13 na rysunku. Trzeba uważać, gdyż płyn od wspomagania zacznie lecieć strumieniem! Poczekałem aż wyleci cały płyn, potem zacząłem kręcić kierownicą w prawo i w lewo dopóki płyn nie skończył wyciekać. Oczywiście wcześniej podniosłem auto na kobyłkach.
Obrazek


3.Odkręciłem przewód nr 3 od maglownicy. Klucz bodajże 19 albo 20. Bez grzechotki lepiej nie podchodzić. Tutaj UWAGA bo z obu stron śruby są metalowe podkładki, których nie wolno zgubić!
Obrazek

4.Odczepiłem gumowy przewód nr 1, prowadzący od zbiorniczka do pompy wspomagania. Musiałem przeciąć zacisk na końcu przewodu, bo inaczej nie dało rady tego rozszczepić.
Obrazek

5.Zabrałem się za wykręcenie pompy wspomagania. Najpierw ściągnąłem pasek, w tym celu, włożyłem w napinacz bodajże torx 40 i kręciłem zgodnie ze wskazówkami zegara czyli w prawo, napinacz się ugina i spokojnie możemy zdjąć pasek.
Obrazek

6.Cała pompa trzyma się na 3 śrubach, rozmiar chyba 13, na zdjęciu numer 3, która jest krótsza wkręcana od przodu silnika, numer 2 dłuższa wkręcana od wewnątrz oraz krótkiej śruby nr 6 na rysunku. Po wykręceniu możemy śmiało wyciągnąć starą pompę. Po jej obejrzeniu stwierdziłem luz, który w moim przypadku powodował buczenie.
Obrazek

7. Dalej zabrałem się za demontaż koła pasowego, które przykręcone jest na 3 śrubach, numer 5 na rysunku, oraz zamocowania samej pompy, 3 torxy zaznaczone na zdjęciu drugim.
Obrazek
Obrazek

8.Koło pasowe oraz montaż zakładamy do naszej pompy z escorta. Wszystko pasuje bez najmniejszego problemu. Ważne jest aby w tym momencie przykręcić jeszcze przewód ciśnieniowy do nowej pompy. Zdecydowanie ułatwi to zamontowanie jej przy silniku.

9.Teraz najtrudniejsza część czyli montaż samej pompy. Warto mieć drugą osobę obok, która będzie wkręcać krótsza śrubę od przodu silnika, gdy my w tym momencie będziemy próbować wkręcić tą dłuższą. Tutaj wspomogę się zdjęciami z innego tematu. Ten wspornik numer 13 z poprzednich rysunków musi iść w stronę zderzaka, bardzo ciężko jest to wszystko ułożyć, mi zajęło ponad godzinę ale nic o nic nie obciera. Czasami przewód klinuję się o plastikowy wlot, który doprowadza powietrze do hamulców ale nie można się poddawać. Tutaj także przyda nam się grzechotka.
Obrazek
Obrazek

10. Jak już nowa pompa siedzi na miejscu to dalej walczymy z przewodem nr 3. Ten jednak jest już dużo prostszy do przykręcenia. Trzeba pamiętać o 2 metalowych podkładkach!
Obrazek

11. Dalej mocujemy gumowy przewód nr 1 do nowej pompy. Ja ścisnąłem go na końcu małym cybantem.
Obrazek

12.Zakładamy z powrotem pasek na swoje miejsce oraz patrzymy czy wszystko jest dobrze przykręcone.

13.Tylny uchwyt trzeba przerobić tzn wywiercić nowa dziurkę oraz trochę przygiąć, niestety nie posiadam żadnych zdjęć bo było już bardzo późno. Ale myślę że każdy da sobie z tym radę.

14.Zalewamy układ nowym płynem, ja wybrałem mobil ATF220. Dalej odpowietrzamy, czyli kręcimy kołami w lewo i prawo. Jak skończą lecieć bąbelki powietrza to ja uruchomiłem dosłownie na chwilę silnik. Pompa zassała płyn, zrobiłem dolewkę i tak powtarzałem, dopóki płynu nie przestało ubywać.

15. Cieszymy się sprawnym wspomaganiem :D

Cała operacja zajęła mi łącznie około 6h- 2 dni pracy, jednak następnym razem myślę, że da radę uwinąć się w 3 godzinki.
W razie pytań pozostaje do dyspozycji :)

Awatar użytkownika
michalh
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 18/11/2013, 21:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
Kontakt:

Post autor: michalh » 24/01/2015, 18:24

Dodam jeszcze od siebie, dziś również zmieniałem pompę wspomagania na powyższą od forda. Całość przebiegła bez jakichkolwiek problemów. Jeśli tak ma wyglądać sporo tańsza i trwalsza alternatywa to polecam. Rownież miałem tę "gorszą" pompę LF20.
Montaż jak powyżej jednak bez odkręcania przewodu od maglownicy. Nie ma takiej konieczności. Nową pompe mocujemy na stelażu od starej, ten wspornik z tyłu darowałem sobie. Pompa bez niego bardzo mocno i stabilnie trzyma się.
Przewód od zbiorniczka trzeba puścic obok alternatora i pasuje do króćca z fordowskiej pompy.
Przewód od maglownicy puszczamy do przodu tak jak na zdjęciach powyżej, a następnie przykręcamy do zamocowaniej już pompy. Pasuje bez żadnej gimnastyki.
Całość na spokojnie godzina, do półtorej max.
Trudność porównywalna ze zmianą klocków ;)


Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5483
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 24/01/2015, 18:27

Kupowaliście nowe pompy ??
Ile płaciliście ?

Awatar użytkownika
michalh
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 18/11/2013, 21:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
Kontakt:

Post autor: michalh » 24/01/2015, 18:31

Używana najtańsza z forda, nr części masz wyżej w temacie, moja wyszła 30zł z wysyłką (sama pompa 10) kolega powyżej również tak samo ;)

kamikadze3
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 30/03/2015, 12:57
BMW: e46 323i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Bialystok
VIN: AZ42997
Kontakt:

Post autor: kamikadze3 » 30/03/2015, 13:03

Witam mam pytanie ponieważ jestem nowym i jak na razie szczęśliwym posiadaczem e46 i tez mam problem z pompa wspomagania w moim aucie z tym ,że u mnie jest model lf 30 z uszkodzonym kołem pasowym czy taka pompa od eskorta u mnie tez podejdzie ? bo trochę droga ta część jest nowa/regenerowana

Miłosz
Specjalista
Posty: 3183
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Miłosz » 31/03/2015, 21:24

Dodam jeszcze że od czasu zamontowania lf30 nic sie złego nie działo , miesiąc temu byłem na dokręceniu śrubki bo się jedna poluzowała a tak to nic, 5 minut roboty ze zdjęciem płyty, dokręceniem i założeniem płyty pod silnikiem ;)
Mój --- > lexus is 220d

Awatar użytkownika
dwoogeee
Bywalec forum
Posty: 290
Rejestracja: 10/04/2012, 22:59
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/Warszawa
Kontakt:

Post autor: dwoogeee » 01/04/2015, 16:13

Czy pompa LF-30 była montowana tylko w tym okresie 04/2001-09/2002?? Tak mi wychodzi z realoem.pl

Ja pompę wspomagania kupiłem za 450 zł. jakąś włoską (zamiennik), ale koleś zapewniał mnie, że bardzo dobra i faktycznie już 70k chodzi :)
Obrazek
WRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR


ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości