Wymiana parownika klimy

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
lokaczbmw
Posty: 2
Rejestracja: 27 kwie 18, 7:32
BMW: E46 330XiA
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Boguszów-Gorce
VIN: JU11244

#1

Post autor: lokaczbmw »

Witam Kolegów.
Wczoraj dowiedziałem się, że mam do wymiany parownik klimy. Przeglądałem internet i wygląda, że trzeba ściągnąć całą deskę rozdzielczą. W serwisie klimy gościu dał mi namiary na Kolesia, który zajmuje się tylko Bmk-ami. Zadzwoniłem do Niego i powiedział mi, że nie trzeba ściągać całej deski, tylko trzeba wyciągnąć radio i cały środkowy panel, czy jakoś tak, ściągnąć jakieś zaczepy i będzie dojście do wymiany parownika. Czy ktoś słyszał o takiej możliwości, czy tylko ściągnięcie całej deski?
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#2

Post autor: Jarando »

Według mnie bez demontażu całej deski rozdzielczej się nie obejdzie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#3

Post autor: mariryb »

To.co ten gosc powoedzial to tak mozna wymienic nagrzewnice.
Wg mnie zeby parownik wymienic to nie tylko deske ale i cala nagrzewnice wyjac na.zewnatrz
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Rudeboy
Bywalec forum
Posty: 149
Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fz52793

#4

Post autor: Rudeboy »

Samemu to pewnie minimum pół dnia zajmuje...(chyba że ktoś już ma wprawę) ale czy ktoś z Was robił to w warsztacie? Jaki może być orientacyjny koszt (warszawa i okolice) Bo u mnie przydałoby się wyciągnąć wszystko i wyczyścić ale na wyjmowanie dechy samemu się nie piszę...

PS. a czy przy serwisie klimy można przy okazji wymienić osuszacz (to rozszczelnia układ) ale skoro czynnik odciągają to chyba nie ma żadnego problemu żeby odkręcić stary i przykręcić nowy osuszacz?
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#5

Post autor: Krzysiek669 »

Osuszacz spokojnie można wymienić jeżeli układ jest pusty. Znajduje się pod prawą lampą, po zdjęciu krótkiego nadkola go zobaczysz, a idealny dostęp do jego wymiany jest po zdjęciu zderzaka. Przy okazji warto założyć nowe oringi.
Awatar użytkownika
Rudeboy
Bywalec forum
Posty: 149
Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fz52793

#6

Post autor: Rudeboy »

No to ok. A od spodu na lewarku da rade wymienić? Bo tam gdzie na klimę jeżdżę nie ma kanału.. i jakie oringi dokładnie masz na myśli? Na schemacie nie ma żadnych przy osuszaczu. Myślałem że on sam jest uszczelniony http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY71-EUR-01-2003-E46-BMW-318i&diagId=64_0778
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#7

Post autor: Jarando »

Oringi są na rurkach które wpina się do osuszacza.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
Rudeboy
Bywalec forum
Posty: 149
Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fz52793

#8

Post autor: Rudeboy »

A pamięta ktoś z was numery tych oringów bo nie wiem które rurki tam wchodzą (schematy) też niewiele mówią a chciałbym kupić przed założeniem nowego osuszacza
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”