Wymiana Klocków hamulcowych przód (foto + opis)
: 7 cze 17, 21:23
Witam, postaram się przedstawić coś co pewnie prawie każdy umie, a mianowicie wymiana klocków hamulcowych przedniej osi.
Potrzebne nam narzędzia
1. Klucz do kół, lewarek itd ( wszystko aby zdjać koło i zabezpieczyć auto by nie spadło z lewarka)
2. Klucz imbusowy nr "7"
3. Szczotka druciana
4. Szmatka
5. Smar ew miedź w sprayu
6. Opcjonalnie browarek ja robiłem to w sumie rano to jeszcze nie mogłem wypic
Jeśli już mamy potrzebny nam ekwipunek to zaczynamy
Tego, że trzeba zdjąć koło, zabezpieczyć auto by nie spadło z lewarka nie będę opisywał bo wydaje się to sprawą oczywista
Jak już mamy zdjęte to:
1. Ściągamy tę blaszkę zabezpieczającą, podważamy płaskim śrubokrętem.
2. Wyciągamy czujnik zużycia klocków ( ciągniemy delikatnie za przewody ew podważamy śrubokrętem ( jest tylko od strony kierowcy)
3. Wciskamy tłoczek spowrotem ja to robię tak, że wkładam płaski śrubokręt między klocek a zacisk i delikatnie odginam
4. Ściągamy zaślepki śrub i odkręcamy jedna na górze druga na dole (w prawo )
5. Jak już wykręcimy śruby wyciągamy cały zacisk i wyciągamy z niego klocek a drugi klocek wyciągamy z jarzma
teraz wciskamy jeszcze bardziej tłoczek w zacisku ja używam ścisku stolarskiego
6. Czyścimy miejsca gdzie przylegają nowe klocki w zacisku / jarzmie
7. Jeśli posiadamy najlepiej miedź w sprayu badź w innej postaci to warto delikatnie nałożyć je w miejsca przylegania klocków. ( Jeśli nie mamy miedzi ew innego smaru do tego to pomijamy ten punkt)
8. Jak mamy już przygotowane podłoże do pracy to wkładamy nowe klocki i składamy wszystko w odwrotnej kolejności
9. Bolce warto wyczyścić szmatką z osadu
UWAGA Książka " Sam naprawiam BMW e46" Pisze by śruby tylko oczyścić nie nakładać smaru
Ja je nasmarowałem smarem ja użyłem grafitowego nie miałem innego ( smar najlepiej jakby wytrzymywał spore temperatury i nie wciągał wody )
10. Skręcamy oba bolce / śruby kluczem imbusowym '7' z wyczuciem ew jak ktoś ma klucz dynamometryczny to z siłą 30 N*m
nakładamy zaślepki, czujnik zużycia klocków i na koniec tą metalową "blaszkę podtrzymującą zacisk".
I tyle cieszymy się wymienionymi klockami z 1 strony teraz druga strona analogicznie do tej
U mnie klocki wleciały na przód Ferodo Premier odrazu mała recenzja ich jak dla mnie są w porządku mam zestaw tarcze i klocki ferodo (te klocki co wymieniałem teraz 2 raz wleciały na te tarcze) i myślę że sprawują się dobrze nie pylą zbyt nie piszczą, scieralność hmm zamontowałem je 2016-07-04 zrobiłem ok 40tyś km i wyglądają tak.
Dziękuje może komuś się przyda taki poradnik
Potrzebne nam narzędzia
1. Klucz do kół, lewarek itd ( wszystko aby zdjać koło i zabezpieczyć auto by nie spadło z lewarka)
2. Klucz imbusowy nr "7"
3. Szczotka druciana
4. Szmatka
5. Smar ew miedź w sprayu
6. Opcjonalnie browarek ja robiłem to w sumie rano to jeszcze nie mogłem wypic
Jeśli już mamy potrzebny nam ekwipunek to zaczynamy
Tego, że trzeba zdjąć koło, zabezpieczyć auto by nie spadło z lewarka nie będę opisywał bo wydaje się to sprawą oczywista
Jak już mamy zdjęte to:
1. Ściągamy tę blaszkę zabezpieczającą, podważamy płaskim śrubokrętem.
2. Wyciągamy czujnik zużycia klocków ( ciągniemy delikatnie za przewody ew podważamy śrubokrętem ( jest tylko od strony kierowcy)
3. Wciskamy tłoczek spowrotem ja to robię tak, że wkładam płaski śrubokręt między klocek a zacisk i delikatnie odginam
4. Ściągamy zaślepki śrub i odkręcamy jedna na górze druga na dole (w prawo )
5. Jak już wykręcimy śruby wyciągamy cały zacisk i wyciągamy z niego klocek a drugi klocek wyciągamy z jarzma
teraz wciskamy jeszcze bardziej tłoczek w zacisku ja używam ścisku stolarskiego
6. Czyścimy miejsca gdzie przylegają nowe klocki w zacisku / jarzmie
7. Jeśli posiadamy najlepiej miedź w sprayu badź w innej postaci to warto delikatnie nałożyć je w miejsca przylegania klocków. ( Jeśli nie mamy miedzi ew innego smaru do tego to pomijamy ten punkt)
8. Jak mamy już przygotowane podłoże do pracy to wkładamy nowe klocki i składamy wszystko w odwrotnej kolejności
9. Bolce warto wyczyścić szmatką z osadu
UWAGA Książka " Sam naprawiam BMW e46" Pisze by śruby tylko oczyścić nie nakładać smaru
Ja je nasmarowałem smarem ja użyłem grafitowego nie miałem innego ( smar najlepiej jakby wytrzymywał spore temperatury i nie wciągał wody )
10. Skręcamy oba bolce / śruby kluczem imbusowym '7' z wyczuciem ew jak ktoś ma klucz dynamometryczny to z siłą 30 N*m
nakładamy zaślepki, czujnik zużycia klocków i na koniec tą metalową "blaszkę podtrzymującą zacisk".
I tyle cieszymy się wymienionymi klockami z 1 strony teraz druga strona analogicznie do tej
U mnie klocki wleciały na przód Ferodo Premier odrazu mała recenzja ich jak dla mnie są w porządku mam zestaw tarcze i klocki ferodo (te klocki co wymieniałem teraz 2 raz wleciały na te tarcze) i myślę że sprawują się dobrze nie pylą zbyt nie piszczą, scieralność hmm zamontowałem je 2016-07-04 zrobiłem ok 40tyś km i wyglądają tak.
Dziękuje może komuś się przyda taki poradnik