Wymiana Klocków hamulcowych przód (foto + opis)
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 100
- Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Witam, postaram się przedstawić coś co pewnie prawie każdy umie, a mianowicie wymiana klocków hamulcowych przedniej osi.
Potrzebne nam narzędzia
1. Klucz do kół, lewarek itd ( wszystko aby zdjać koło i zabezpieczyć auto by nie spadło z lewarka)
2. Klucz imbusowy nr "7"
3. Szczotka druciana
4. Szmatka
5. Smar ew miedź w sprayu
6. Opcjonalnie browarek ja robiłem to w sumie rano to jeszcze nie mogłem wypic
Jeśli już mamy potrzebny nam ekwipunek to zaczynamy
Tego, że trzeba zdjąć koło, zabezpieczyć auto by nie spadło z lewarka nie będę opisywał bo wydaje się to sprawą oczywista
Jak już mamy zdjęte to:
1. Ściągamy tę blaszkę zabezpieczającą, podważamy płaskim śrubokrętem.
2. Wyciągamy czujnik zużycia klocków ( ciągniemy delikatnie za przewody ew podważamy śrubokrętem ( jest tylko od strony kierowcy)
3. Wciskamy tłoczek spowrotem ja to robię tak, że wkładam płaski śrubokręt między klocek a zacisk i delikatnie odginam
4. Ściągamy zaślepki śrub i odkręcamy jedna na górze druga na dole (w prawo )
5. Jak już wykręcimy śruby wyciągamy cały zacisk i wyciągamy z niego klocek a drugi klocek wyciągamy z jarzma
teraz wciskamy jeszcze bardziej tłoczek w zacisku ja używam ścisku stolarskiego
6. Czyścimy miejsca gdzie przylegają nowe klocki w zacisku / jarzmie
7. Jeśli posiadamy najlepiej miedź w sprayu badź w innej postaci to warto delikatnie nałożyć je w miejsca przylegania klocków. ( Jeśli nie mamy miedzi ew innego smaru do tego to pomijamy ten punkt)
8. Jak mamy już przygotowane podłoże do pracy to wkładamy nowe klocki i składamy wszystko w odwrotnej kolejności
9. Bolce warto wyczyścić szmatką z osadu
UWAGA Książka " Sam naprawiam BMW e46" Pisze by śruby tylko oczyścić nie nakładać smaru
Ja je nasmarowałem smarem ja użyłem grafitowego nie miałem innego ( smar najlepiej jakby wytrzymywał spore temperatury i nie wciągał wody )
10. Skręcamy oba bolce / śruby kluczem imbusowym '7' z wyczuciem ew jak ktoś ma klucz dynamometryczny to z siłą 30 N*m
nakładamy zaślepki, czujnik zużycia klocków i na koniec tą metalową "blaszkę podtrzymującą zacisk".
I tyle cieszymy się wymienionymi klockami z 1 strony teraz druga strona analogicznie do tej
U mnie klocki wleciały na przód Ferodo Premier odrazu mała recenzja ich jak dla mnie są w porządku mam zestaw tarcze i klocki ferodo (te klocki co wymieniałem teraz 2 raz wleciały na te tarcze) i myślę że sprawują się dobrze nie pylą zbyt nie piszczą, scieralność hmm zamontowałem je 2016-07-04 zrobiłem ok 40tyś km i wyglądają tak.
Dziękuje może komuś się przyda taki poradnik
Potrzebne nam narzędzia
1. Klucz do kół, lewarek itd ( wszystko aby zdjać koło i zabezpieczyć auto by nie spadło z lewarka)
2. Klucz imbusowy nr "7"
3. Szczotka druciana
4. Szmatka
5. Smar ew miedź w sprayu
6. Opcjonalnie browarek ja robiłem to w sumie rano to jeszcze nie mogłem wypic
Jeśli już mamy potrzebny nam ekwipunek to zaczynamy
Tego, że trzeba zdjąć koło, zabezpieczyć auto by nie spadło z lewarka nie będę opisywał bo wydaje się to sprawą oczywista
Jak już mamy zdjęte to:
1. Ściągamy tę blaszkę zabezpieczającą, podważamy płaskim śrubokrętem.
2. Wyciągamy czujnik zużycia klocków ( ciągniemy delikatnie za przewody ew podważamy śrubokrętem ( jest tylko od strony kierowcy)
3. Wciskamy tłoczek spowrotem ja to robię tak, że wkładam płaski śrubokręt między klocek a zacisk i delikatnie odginam
4. Ściągamy zaślepki śrub i odkręcamy jedna na górze druga na dole (w prawo )
5. Jak już wykręcimy śruby wyciągamy cały zacisk i wyciągamy z niego klocek a drugi klocek wyciągamy z jarzma
teraz wciskamy jeszcze bardziej tłoczek w zacisku ja używam ścisku stolarskiego
6. Czyścimy miejsca gdzie przylegają nowe klocki w zacisku / jarzmie
7. Jeśli posiadamy najlepiej miedź w sprayu badź w innej postaci to warto delikatnie nałożyć je w miejsca przylegania klocków. ( Jeśli nie mamy miedzi ew innego smaru do tego to pomijamy ten punkt)
8. Jak mamy już przygotowane podłoże do pracy to wkładamy nowe klocki i składamy wszystko w odwrotnej kolejności
9. Bolce warto wyczyścić szmatką z osadu
UWAGA Książka " Sam naprawiam BMW e46" Pisze by śruby tylko oczyścić nie nakładać smaru
Ja je nasmarowałem smarem ja użyłem grafitowego nie miałem innego ( smar najlepiej jakby wytrzymywał spore temperatury i nie wciągał wody )
10. Skręcamy oba bolce / śruby kluczem imbusowym '7' z wyczuciem ew jak ktoś ma klucz dynamometryczny to z siłą 30 N*m
nakładamy zaślepki, czujnik zużycia klocków i na koniec tą metalową "blaszkę podtrzymującą zacisk".
I tyle cieszymy się wymienionymi klockami z 1 strony teraz druga strona analogicznie do tej
U mnie klocki wleciały na przód Ferodo Premier odrazu mała recenzja ich jak dla mnie są w porządku mam zestaw tarcze i klocki ferodo (te klocki co wymieniałem teraz 2 raz wleciały na te tarcze) i myślę że sprawują się dobrze nie pylą zbyt nie piszczą, scieralność hmm zamontowałem je 2016-07-04 zrobiłem ok 40tyś km i wyglądają tak.
Dziękuje może komuś się przyda taki poradnik
Ostatnio zmieniony 8 cze 17, 7:29 przez Crim, łącznie zmieniany 2 razy.
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
poradnik spoko ale najbardziej mnie zastanawia to na ostatnim zdjeciu,
jak rozumiem po prawej jest nowy a po lewej ten zamontowany w lipcu 2016?
1 rok 30tys. i juz tyle zjechany klocek?
jak rozumiem po prawej jest nowy a po lewej ten zamontowany w lipcu 2016?
1 rok 30tys. i juz tyle zjechany klocek?
-
- Bywalec forum
- Posty: 100
- Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Dokładnie sprawdziłem (edytuje) wychodzi ok 40tyś km, ale jak dla mnie klocka została 1/4 ? może prawie połowa, jezdzę w miare dynaicznie także myślę że nie jest źle. Nie za twarde i nie za miękkie
-
- Bywalec forum
- Posty: 83
- Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
- BMW: 330xi
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto:
Klocki wymieniamy kiedy zapala się czujnik albo okładzina niebezpiecznie zbliża się do blachy, ale nic nie mówi się o czasie eksploatacji. Widziałem dzisiaj swoje klocki po 20 tys km. Widać cały czas skosy, ubyło na oko 2 mm. Czy będę chciał Jeździć na tych klockach 5 lat? Pewnie wymienię je wcześniej, bo kilkuletnie klocki kruszą się przy wyciąganiu.
Tak w ogóle to po co są te skosy na klockach? To jest zwykle 1/3 wysokości o mniejszej powierzchni
Tak w ogóle to po co są te skosy na klockach? To jest zwykle 1/3 wysokości o mniejszej powierzchni
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Wymienialem już klocki 5 i 10 letnie i żadne mi się nie kruszyly, takze powstrzymaj sie o takich bajekJan5 pisze:Klocki wymieniamy kiedy zapala się czujnik albo okładzina niebezpiecznie zbliża się do blachy, ale nic nie mówi się o czasie eksploatacji. Widziałem dzisiaj swoje klocki po 20 tys km. Widać cały czas skosy, ubyło na oko 2 mm. Czy będę chciał Jeździć na tych klockach 5 lat? Pewnie wymienię je wcześniej, bo kilkuletnie klocki kruszą się przy wyciąganiu.
Tak w ogóle to po co są te skosy na klockach? To jest zwykle 1/3 wysokości o mniejszej powierzchni
Skosy sa po to by klocki nie piszczaly
A co do samego poradnika, styk klocka z prowadnica (jarzmem ) z tego co ja wiem smaruje sie smarem bialym tzw smar suchy, trochę syfu przy smarze miedzianym i klocek jest zatarty
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Cicho cicho na bd wymieniał klocki niedługo i wykopanie tego to jak złoto dla mnie bo zdjęcia są:D mnie tylko zastanawia smar miedziany kolega mi mówił że nie wolno takiego najlepiej ceramiczny. Co myślicie?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nie miedziany, w każdym motoryzacyjnym będą mieli smar/preparat do hamulców, ja mam ate.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Ja wymienialem klocki ferodo ds5000 po kilku okrazeniach w m3 i cale sie skruszyly. Nie starosc, a przegrzanie ma znaczenie.
Palec, skoncz kombinowac. Szukasz na sile ciagle jakichs podpowiedzi przy czynnosci o poziomie trudnosci podcierania tylka
Smar miedziowy lapie temp. a hamulce tego nie lubia. Pisalem ci juz w tamtym, uzyj pasty bosch, ate.
Swoja droga kolega w tutorialu uzyl srubokreta jako dzwigni do cofniecia tloczka... i co teraz ?
Palec, skoncz kombinowac. Szukasz na sile ciagle jakichs podpowiedzi przy czynnosci o poziomie trudnosci podcierania tylka
Smar miedziowy lapie temp. a hamulce tego nie lubia. Pisalem ci juz w tamtym, uzyj pasty bosch, ate.
Swoja droga kolega w tutorialu uzyl srubokreta jako dzwigni do cofniecia tloczka... i co teraz ?
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
A no szukam bo to hamulce a tu nie ma żartów a że ktoś odkopal temat to nie moja wina im więcej wiedzy teoretycznej tym mniejsza szansa że coś spierdziele poza tym Palec to Palec pytać musi :p
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 90 Odpowiedzi
- 33755 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 68 Odpowiedzi
- 13303 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adam1003
-
- 2 Odpowiedzi
- 1996 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 8072 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 12 Odpowiedzi
- 32623 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rempp
-
- 3 Odpowiedzi
- 1660 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 4 Odpowiedzi
- 4056 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 0 Odpowiedzi
- 1663 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lChrumekl
-
- 11 Odpowiedzi
- 4902 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC