Wymiana Klocków hamulcowych przód (foto + opis)

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Crim
Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 13/07/2015, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Kontaktowanie:

Wymiana Klocków hamulcowych przód (foto + opis)

Postautor: Crim » 07/06/2017, 21:23

Witam, postaram się przedstawić coś co pewnie prawie każdy umie, a mianowicie wymiana klocków hamulcowych przedniej osi.

Potrzebne nam narzędzia
1. Klucz do kół, lewarek itd ( wszystko aby zdjać koło i zabezpieczyć auto by nie spadło z lewarka)
2. Klucz imbusowy nr "7"
3. Szczotka druciana
4. Szmatka
5. Smar ew miedź w sprayu
6. Opcjonalnie browarek ja robiłem to w sumie rano to jeszcze nie mogłem wypic :)

Jeśli już mamy potrzebny nam ekwipunek to zaczynamy
Tego, że trzeba zdjąć koło, zabezpieczyć auto by nie spadło z lewarka nie będę opisywał bo wydaje się to sprawą oczywista :)
Jak już mamy zdjęte to:

1. Ściągamy tę blaszkę zabezpieczającą, podważamy płaskim śrubokrętem.
Obrazek

2. Wyciągamy czujnik zużycia klocków ( ciągniemy delikatnie za przewody ew podważamy śrubokrętem ( jest tylko od strony kierowcy)
Obrazek

3. Wciskamy tłoczek spowrotem ja to robię tak, że wkładam płaski śrubokręt między klocek a zacisk i delikatnie odginam
Obrazek

4. Ściągamy zaślepki śrub i odkręcamy jedna na górze druga na dole (w prawo )
Obrazek

5. Jak już wykręcimy śruby wyciągamy cały zacisk i wyciągamy z niego klocek a drugi klocek wyciągamy z jarzma
teraz wciskamy jeszcze bardziej tłoczek w zacisku ja używam ścisku stolarskiego

Obrazek

6. Czyścimy miejsca gdzie przylegają nowe klocki w zacisku / jarzmie
ObrazekObrazek

7. Jeśli posiadamy najlepiej miedź w sprayu badź w innej postaci to warto delikatnie nałożyć je w miejsca przylegania klocków. ( Jeśli nie mamy miedzi ew innego smaru do tego to pomijamy ten punkt)
Obrazek

8. Jak mamy już przygotowane podłoże do pracy to wkładamy nowe klocki i składamy wszystko w odwrotnej kolejności
ObrazekObrazek
9. Bolce warto wyczyścić szmatką z osadu
UWAGA Książka " Sam naprawiam BMW e46" Pisze by śruby tylko oczyścić nie nakładać smaru
Ja je nasmarowałem smarem ja użyłem grafitowego nie miałem innego ( smar najlepiej jakby wytrzymywał spore temperatury i nie wciągał wody )
Obrazek

10. Skręcamy oba bolce / śruby kluczem imbusowym '7' z wyczuciem ew jak ktoś ma klucz dynamometryczny to z siłą 30 N*m
nakładamy zaślepki, czujnik zużycia klocków i na koniec tą metalową "blaszkę podtrzymującą zacisk".

Obrazek

I tyle cieszymy się wymienionymi klockami z 1 strony teraz druga strona analogicznie do tej :)
U mnie klocki wleciały na przód Ferodo Premier odrazu mała recenzja ich jak dla mnie są w porządku mam zestaw tarcze i klocki ferodo (te klocki co wymieniałem teraz 2 raz wleciały na te tarcze) i myślę że sprawują się dobrze nie pylą zbyt nie piszczą, scieralność hmm zamontowałem je 2016-07-04 zrobiłem ok 40tyś km i wyglądają tak.
Obrazek

Dziękuje może komuś się przyda taki poradnik :)
Ostatnio zmieniony 08/06/2017, 7:29 przez Crim, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
scghost
Użytkownik
Posty: 3391
Rejestracja: 11/04/2015, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Wymiana Klocków hamulcowych przód (foto + opis)

Postautor: scghost » 07/06/2017, 22:55

poradnik spoko ale najbardziej mnie zastanawia to na ostatnim zdjeciu,
jak rozumiem po prawej jest nowy a po lewej ten zamontowany w lipcu 2016?
1 rok 30tys. i juz tyle zjechany klocek? :(
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

Crim
Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 13/07/2015, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Kontaktowanie:

Wymiana Klocków hamulcowych przód (foto + opis)

Postautor: Crim » 08/06/2017, 7:27

Dokładnie sprawdziłem (edytuje) wychodzi ok 40tyś km, ale jak dla mnie klocka została 1/4 ? może prawie połowa, jezdzę w miare dynaicznie także myślę że nie jest źle. Nie za twarde i nie za miękkie



Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość