Wymiana Klocków hamulcowych przód (foto + opis)

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13/07/2015, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Kontakt:

Wymiana Klocków hamulcowych przód (foto + opis)

Post autor: Crim » 07/06/2017, 21:23

Witam, postaram się przedstawić coś co pewnie prawie każdy umie, a mianowicie wymiana klocków hamulcowych przedniej osi.

Potrzebne nam narzędzia
1. Klucz do kół, lewarek itd ( wszystko aby zdjać koło i zabezpieczyć auto by nie spadło z lewarka)
2. Klucz imbusowy nr "7"
3. Szczotka druciana
4. Szmatka
5. Smar ew miedź w sprayu
6. Opcjonalnie browarek ja robiłem to w sumie rano to jeszcze nie mogłem wypic :)

Jeśli już mamy potrzebny nam ekwipunek to zaczynamy
Tego, że trzeba zdjąć koło, zabezpieczyć auto by nie spadło z lewarka nie będę opisywał bo wydaje się to sprawą oczywista :)
Jak już mamy zdjęte to:

1. Ściągamy tę blaszkę zabezpieczającą, podważamy płaskim śrubokrętem.
Obrazek

2. Wyciągamy czujnik zużycia klocków ( ciągniemy delikatnie za przewody ew podważamy śrubokrętem ( jest tylko od strony kierowcy)
Obrazek

3. Wciskamy tłoczek spowrotem ja to robię tak, że wkładam płaski śrubokręt między klocek a zacisk i delikatnie odginam
Obrazek

4. Ściągamy zaślepki śrub i odkręcamy jedna na górze druga na dole (w prawo )
Obrazek

5. Jak już wykręcimy śruby wyciągamy cały zacisk i wyciągamy z niego klocek a drugi klocek wyciągamy z jarzma
teraz wciskamy jeszcze bardziej tłoczek w zacisku ja używam ścisku stolarskiego

Obrazek

6. Czyścimy miejsca gdzie przylegają nowe klocki w zacisku / jarzmie
ObrazekObrazek

7. Jeśli posiadamy najlepiej miedź w sprayu badź w innej postaci to warto delikatnie nałożyć je w miejsca przylegania klocków. ( Jeśli nie mamy miedzi ew innego smaru do tego to pomijamy ten punkt)
Obrazek

8. Jak mamy już przygotowane podłoże do pracy to wkładamy nowe klocki i składamy wszystko w odwrotnej kolejności
ObrazekObrazek
9. Bolce warto wyczyścić szmatką z osadu
UWAGA Książka " Sam naprawiam BMW e46" Pisze by śruby tylko oczyścić nie nakładać smaru
Ja je nasmarowałem smarem ja użyłem grafitowego nie miałem innego ( smar najlepiej jakby wytrzymywał spore temperatury i nie wciągał wody )
Obrazek

10. Skręcamy oba bolce / śruby kluczem imbusowym '7' z wyczuciem ew jak ktoś ma klucz dynamometryczny to z siłą 30 N*m
nakładamy zaślepki, czujnik zużycia klocków i na koniec tą metalową "blaszkę podtrzymującą zacisk".

Obrazek

I tyle cieszymy się wymienionymi klockami z 1 strony teraz druga strona analogicznie do tej :)
U mnie klocki wleciały na przód Ferodo Premier odrazu mała recenzja ich jak dla mnie są w porządku mam zestaw tarcze i klocki ferodo (te klocki co wymieniałem teraz 2 raz wleciały na te tarcze) i myślę że sprawują się dobrze nie pylą zbyt nie piszczą, scieralność hmm zamontowałem je 2016-07-04 zrobiłem ok 40tyś km i wyglądają tak.
Obrazek

Dziękuje może komuś się przyda taki poradnik :)
Ostatnio zmieniony 08/06/2017, 7:29 przez Crim, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 4395
Rejestracja: 11/04/2015, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scghost » 07/06/2017, 22:55

poradnik spoko ale najbardziej mnie zastanawia to na ostatnim zdjeciu,
jak rozumiem po prawej jest nowy a po lewej ten zamontowany w lipcu 2016?
1 rok 30tys. i juz tyle zjechany klocek? :(
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13/07/2015, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Crim » 08/06/2017, 7:27

Dokładnie sprawdziłem (edytuje) wychodzi ok 40tyś km, ale jak dla mnie klocka została 1/4 ? może prawie połowa, jezdzę w miare dynaicznie także myślę że nie jest źle. Nie za twarde i nie za miękkie

Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19/05/2016, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Jan5 » 20/03/2018, 2:39

Klocki wymieniamy kiedy zapala się czujnik albo okładzina niebezpiecznie zbliża się do blachy, ale nic nie mówi się o czasie eksploatacji. Widziałem dzisiaj swoje klocki po 20 tys km. Widać cały czas skosy, ubyło na oko 2 mm. Czy będę chciał Jeździć na tych klockach 5 lat? Pewnie wymienię je wcześniej, bo kilkuletnie klocki kruszą się przy wyciąganiu.

Tak w ogóle to po co są te skosy na klockach? To jest zwykle 1/3 wysokości o mniejszej powierzchni

Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3071
Rejestracja: 16/11/2013, 19:13
BMW: 330d++
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: PA25375
Kontakt:

Post autor: Dzidek90 » 20/03/2018, 4:58

Jan5 pisze:Klocki wymieniamy kiedy zapala się czujnik albo okładzina niebezpiecznie zbliża się do blachy, ale nic nie mówi się o czasie eksploatacji. Widziałem dzisiaj swoje klocki po 20 tys km. Widać cały czas skosy, ubyło na oko 2 mm. Czy będę chciał Jeździć na tych klockach 5 lat? Pewnie wymienię je wcześniej, bo kilkuletnie klocki kruszą się przy wyciąganiu.

Tak w ogóle to po co są te skosy na klockach? To jest zwykle 1/3 wysokości o mniejszej powierzchni
Wymienialem już klocki 5 i 10 letnie i żadne mi się nie kruszyly, takze powstrzymaj sie o takich bajek :wink:
Skosy sa po to by klocki nie piszczaly :roll:


A co do samego poradnika, styk klocka z prowadnica (jarzmem ) z tego co ja wiem smaruje sie smarem bialym tzw smar suchy, trochę syfu przy smarze miedzianym i klocek jest zatarty :wink: :roll:
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.


Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1622
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 20/03/2018, 8:20

Cicho cicho na bd wymieniał klocki niedługo i wykopanie tego to jak złoto dla mnie bo zdjęcia są:D mnie tylko zastanawia smar miedziany kolega mi mówił że nie wolno takiego najlepiej ceramiczny. Co myślicie?

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2642
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 20/03/2018, 12:57

Nie miedziany, w każdym motoryzacyjnym będą mieli smar/preparat do hamulców, ja mam ate.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 1141
Rejestracja: 03/10/2014, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

Post autor: Broder » 20/03/2018, 20:09

Ja wymienialem klocki ferodo ds5000 po kilku okrazeniach w m3 :D i cale sie skruszyly. Nie starosc, a przegrzanie ma znaczenie.
Palec, skoncz kombinowac. Szukasz na sile ciagle jakichs podpowiedzi przy czynnosci o poziomie trudnosci podcierania tylka :D
Smar miedziowy lapie temp. a hamulce tego nie lubia. Pisalem ci juz w tamtym, uzyj pasty bosch, ate.
Swoja droga kolega w tutorialu uzyl srubokreta jako dzwigni do cofniecia tloczka... i co teraz ? :D
Obrazek

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 4395
Rejestracja: 11/04/2015, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scghost » 20/03/2018, 20:16

Broder pisze: Palec, skoncz kombinowac. Szukasz na sile ciagle jakichs podpowiedzi przy czynnosci o poziomie trudnosci podcierania tylka
najlepszy cytat na tym forum od dawna :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1622
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 20/03/2018, 20:30

A no szukam bo to hamulce a tu nie ma żartów :) a że ktoś odkopal temat to nie moja wina :) im więcej wiedzy teoretycznej tym mniejsza szansa że coś spierdziele :) poza tym Palec to Palec pytać musi :p :)


ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości