Wymiana kierownicy - PODUSZKA JEDNO I DWU NABOJOWA?
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 maja 18, 19:19
- BMW: BMW E46 320
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
- VIN: JM49989
Dzień dobry wszystkim,
Wątek wiele razy poruszany na forum, jednak jednej odpowiedzi nie znalazłem.
Jak to dokładnie jest z tymi poduszkami jedno i dwu nabojowymi?
Chciałbym wymienić u siebie zwykłą kierownice (jeden nabój - kwadratowa "SRS AIRBAG") na multi funkcję z okrągłą poduszką dwu nabojową. Do okrągłej poduszki idą dwa przewody.
Jak to ma się do ostatecznego montażu? Jedni twierdzą że nie ma żadnego problemu, tylko jak ma się to do dodatkowego przewodu do poduszki dwu nabojowej?
Czy w taśmie kierownicy jest przewidziane dodatkowe wejście czy kabel od poduchy dwu... to rozgałęźnik na jedną wtykę?
Bardzo proszę o pomoc w tym temacie, bo już nie wiem jak mam się do tego zabrać. Chciałbym żeby po przekładce wszystko działało jak wcześniej. Mam tu na myśli poduszkę powietrzną. Kulega u siebie mieniał i mówi mi że trzeba tworzyć tam jakieś cuda na kiju w postaci przeprowadzania dodatkowego przewodu (tego drugiego do poduszki).
Osobiście nie chcę mi się w to wierzyć, dlatego z prośbą o pomoc zwracam się do was
Wątek wiele razy poruszany na forum, jednak jednej odpowiedzi nie znalazłem.
Jak to dokładnie jest z tymi poduszkami jedno i dwu nabojowymi?
Chciałbym wymienić u siebie zwykłą kierownice (jeden nabój - kwadratowa "SRS AIRBAG") na multi funkcję z okrągłą poduszką dwu nabojową. Do okrągłej poduszki idą dwa przewody.
Jak to ma się do ostatecznego montażu? Jedni twierdzą że nie ma żadnego problemu, tylko jak ma się to do dodatkowego przewodu do poduszki dwu nabojowej?
Czy w taśmie kierownicy jest przewidziane dodatkowe wejście czy kabel od poduchy dwu... to rozgałęźnik na jedną wtykę?
Bardzo proszę o pomoc w tym temacie, bo już nie wiem jak mam się do tego zabrać. Chciałbym żeby po przekładce wszystko działało jak wcześniej. Mam tu na myśli poduszkę powietrzną. Kulega u siebie mieniał i mówi mi że trzeba tworzyć tam jakieś cuda na kiju w postaci przeprowadzania dodatkowego przewodu (tego drugiego do poduszki).
Osobiście nie chcę mi się w to wierzyć, dlatego z prośbą o pomoc zwracam się do was
-
- Bywalec forum
- Posty: 886
- Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
- BMW: E46 3xxi
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: LBL
szukanie nie boli.. tematów jest od groma.
nie ma żadnych problemów z podłączeniem kierownicy dwunabojowej, ale nie masz pewności jak zadziała system airbag w razie wypadku.. żeby była fabryka trzeba zmienić moduł airbag na taki obsługujący dwa naboje i dołożyć bodajże 2-3 przewody do kostki pod kierownicą..
zwijacz, kostka od poduszek w każdym e46 jest taka sama - nie trzeba być jakoś specjalnie wyuczonym żeby to widzieć, wystarczy odpalić schematy na realoem i poszukać.
po 05.00 każde e46 miało już poduszkę dwunabojową, a jeśli nie to miało moduł obsługujący dwie poduszki - wtedy możesz zmieniać i czuć się bezpiecznie w aucie.
co zrobisz, Twoja decyzja.
nie ma żadnych problemów z podłączeniem kierownicy dwunabojowej, ale nie masz pewności jak zadziała system airbag w razie wypadku.. żeby była fabryka trzeba zmienić moduł airbag na taki obsługujący dwa naboje i dołożyć bodajże 2-3 przewody do kostki pod kierownicą..
zwijacz, kostka od poduszek w każdym e46 jest taka sama - nie trzeba być jakoś specjalnie wyuczonym żeby to widzieć, wystarczy odpalić schematy na realoem i poszukać.
po 05.00 każde e46 miało już poduszkę dwunabojową, a jeśli nie to miało moduł obsługujący dwie poduszki - wtedy możesz zmieniać i czuć się bezpiecznie w aucie.
co zrobisz, Twoja decyzja.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 maja 18, 19:19
- BMW: BMW E46 320
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
- VIN: JM49989
Czekaj czekaj... Tutaj mówisz:
Byłbym wdzięczny za podesłanie numerów / linków z okablowaniem / modułem o który rozmawiamy
Widzę kolega z lubelskiego, tak więc za pomoc mogę się browarkiem odwdzięczyć
A tu z kolei:.. żeby była fabryka trzeba zmienić moduł airbag na taki obsługujący dwa naboje
To jak to już jest z tym modułem? Trzeba go zmieniać czy nie? Ewentualnie czym się różni moduł jedno nabojowy od dwu nabojowego I jak cała operacja ma się do "dołożyć bodajże 2-3 przewody do kostki pod kierownicą"? Takie okablowanie dostane gdzieś nazwijmy to z dawcy czy trzeba robić prowizorkę?po 05.00 każde e46 miało już poduszkę dwunabojową, a jeśli nie to miało moduł obsługujący dwie poduszki
Byłbym wdzięczny za podesłanie numerów / linków z okablowaniem / modułem o który rozmawiamy
Widzę kolega z lubelskiego, tak więc za pomoc mogę się browarkiem odwdzięczyć
-
- Bywalec forum
- Posty: 886
- Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
- BMW: E46 3xxi
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: LBL
ale czytaj ze zrozumieniem..
05.00 - maj 2000 roku... jak masz auto z wcześniejszą datą produkcji to logiczne że musisz dołożyć moduł i kawałek wiązki. Nie mam linków, ani numerów bo nie wykonywałem takiej operacji - odezwij się do mariryb, kiedyś jak z nim korespondowałem to napisał mi, że będzie coś takiego robił.. ale czy robił, nie wiem.
Ja zmieniłem samą kierownicę, nic nie dokładałem - ostatnio podpiąłem auto pod komputer i z ciekawości wszedłem w moduł airbag, nie było żadnych błędów ze strony sterownika.. jak podglądałem status poduszek to komputer sygnalizował, że widzi tylko jeden nabój.. czyli coś tam w razie 'w' powinno wystrzelić.
05.00 - maj 2000 roku... jak masz auto z wcześniejszą datą produkcji to logiczne że musisz dołożyć moduł i kawałek wiązki. Nie mam linków, ani numerów bo nie wykonywałem takiej operacji - odezwij się do mariryb, kiedyś jak z nim korespondowałem to napisał mi, że będzie coś takiego robił.. ale czy robił, nie wiem.
Ja zmieniłem samą kierownicę, nic nie dokładałem - ostatnio podpiąłem auto pod komputer i z ciekawości wszedłem w moduł airbag, nie było żadnych błędów ze strony sterownika.. jak podglądałem status poduszek to komputer sygnalizował, że widzi tylko jeden nabój.. czyli coś tam w razie 'w' powinno wystrzelić.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 maja 18, 19:19
- BMW: BMW E46 320
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
- VIN: JM49989
To może pytanko trochę z innej beczki. Czy np taka kiera od e39 będzie pasować?
https://allegro.pl/bmw-e39-e46-x53-x5-kierownica-m-pakiet-z-poduszka-i6473563432.html#thumb/5
https://www.olx.pl/oferta/kierownica-multifunkcyja-bmw-e46-e39-e38-seria-3-5-7-okazja-CID5-IDjdLY9.html#fa60aaf925
będzie bez problemu pasować?
Na pewno jest jedno nabojowa więc problem który poruszyłem na początku odpada
Druga sprawa to podgrzewanie kiery. Możecie pomóc mi coś w tym temacie?
https://allegro.pl/bmw-e39-e46-x53-x5-kierownica-m-pakiet-z-poduszka-i6473563432.html#thumb/5
https://www.olx.pl/oferta/kierownica-multifunkcyja-bmw-e46-e39-e38-seria-3-5-7-okazja-CID5-IDjdLY9.html#fa60aaf925
będzie bez problemu pasować?
Na pewno jest jedno nabojowa więc problem który poruszyłem na początku odpada
Druga sprawa to podgrzewanie kiery. Możecie pomóc mi coś w tym temacie?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 912 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 10 Odpowiedzi
- 10258 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bythomas1
-
- 3 Odpowiedzi
- 1753 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 12 Odpowiedzi
- 9930 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rysiektr
-
- 5 Odpowiedzi
- 2190 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 1 Odpowiedzi
- 2174 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adriano123
-
- 61 Odpowiedzi
- 22519 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: deka87
-
- 0 Odpowiedzi
- 660 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mateusz
-
- 2 Odpowiedzi
- 1103 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 0 Odpowiedzi
- 947 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: konop85