Wymiana kierownicy - PODUSZKA JEDNO I DWU NABOJOWA?

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
ODPOWIEDZ
Asargul
Posty: 6
Rejestracja: 15/05/2018, 19:19
BMW: BMW E46 320
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: JM49989
Kontakt:

Wymiana kierownicy - PODUSZKA JEDNO I DWU NABOJOWA?

Post autor: Asargul » 24/07/2018, 18:55

Dzień dobry wszystkim,

Wątek wiele razy poruszany na forum, jednak jednej odpowiedzi nie znalazłem.
Jak to dokładnie jest z tymi poduszkami jedno i dwu nabojowymi?

Chciałbym wymienić u siebie zwykłą kierownice (jeden nabój - kwadratowa "SRS AIRBAG") na multi funkcję z okrągłą poduszką dwu nabojową. Do okrągłej poduszki idą dwa przewody.
Jak to ma się do ostatecznego montażu? Jedni twierdzą że nie ma żadnego problemu, tylko jak ma się to do dodatkowego przewodu do poduszki dwu nabojowej?
Czy w taśmie kierownicy jest przewidziane dodatkowe wejście czy kabel od poduchy dwu... to rozgałęźnik na jedną wtykę?

Bardzo proszę o pomoc w tym temacie, bo już nie wiem jak mam się do tego zabrać. Chciałbym żeby po przekładce wszystko działało jak wcześniej. Mam tu na myśli poduszkę powietrzną. Kulega u siebie mieniał i mówi mi że trzeba tworzyć tam jakieś cuda na kiju w postaci przeprowadzania dodatkowego przewodu (tego drugiego do poduszki).
Osobiście nie chcę mi się w to wierzyć, dlatego z prośbą o pomoc zwracam się do was :)


D3jw
Bywalec forum
Posty: 369
Rejestracja: 17/02/2017, 20:36
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: D3jw » 24/07/2018, 19:19

szukanie nie boli.. tematów jest od groma.

nie ma żadnych problemów z podłączeniem kierownicy dwunabojowej, ale nie masz pewności jak zadziała system airbag w razie wypadku.. żeby była fabryka trzeba zmienić moduł airbag na taki obsługujący dwa naboje i dołożyć bodajże 2-3 przewody do kostki pod kierownicą..

zwijacz, kostka od poduszek w każdym e46 jest taka sama - nie trzeba być jakoś specjalnie wyuczonym żeby to widzieć, wystarczy odpalić schematy na realoem i poszukać.

po 05.00 każde e46 miało już poduszkę dwunabojową, a jeśli nie to miało moduł obsługujący dwie poduszki - wtedy możesz zmieniać i czuć się bezpiecznie w aucie.

co zrobisz, Twoja decyzja.
moje śmigło: e46 m43 orientblau 98'
Obrazek

Asargul
Posty: 6
Rejestracja: 15/05/2018, 19:19
BMW: BMW E46 320
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: JM49989
Kontakt:

Post autor: Asargul » 24/07/2018, 21:07

Czekaj czekaj... Tutaj mówisz:
.. żeby była fabryka trzeba zmienić moduł airbag na taki obsługujący dwa naboje
A tu z kolei:
po 05.00 każde e46 miało już poduszkę dwunabojową, a jeśli nie to miało moduł obsługujący dwie poduszki
To jak to już jest z tym modułem? Trzeba go zmieniać czy nie? Ewentualnie czym się różni moduł jedno nabojowy od dwu nabojowego :) I jak cała operacja ma się do "dołożyć bodajże 2-3 przewody do kostki pod kierownicą"? Takie okablowanie dostane gdzieś nazwijmy to z dawcy czy trzeba robić prowizorkę?
Byłbym wdzięczny za podesłanie numerów / linków z okablowaniem / modułem o który rozmawiamy :)
Widzę kolega z lubelskiego, tak więc za pomoc mogę się browarkiem odwdzięczyć :P

D3jw
Bywalec forum
Posty: 369
Rejestracja: 17/02/2017, 20:36
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: D3jw » 24/07/2018, 23:00

ale czytaj ze zrozumieniem..

05.00 - maj 2000 roku... jak masz auto z wcześniejszą datą produkcji to logiczne że musisz dołożyć moduł i kawałek wiązki. Nie mam linków, ani numerów bo nie wykonywałem takiej operacji - odezwij się do mariryb, kiedyś jak z nim korespondowałem to napisał mi, że będzie coś takiego robił.. ale czy robił, nie wiem.

Ja zmieniłem samą kierownicę, nic nie dokładałem - ostatnio podpiąłem auto pod komputer i z ciekawości wszedłem w moduł airbag, nie było żadnych błędów ze strony sterownika.. jak podglądałem status poduszek to komputer sygnalizował, że widzi tylko jeden nabój.. czyli coś tam w razie 'w' powinno wystrzelić.
moje śmigło: e46 m43 orientblau 98'
Obrazek

Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1652
Rejestracja: 05/04/2014, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

Post autor: rafał18 » 25/07/2018, 14:23

U mnie 99r i nie pyklo z taka zmiana kierownicy. Airbag sie pali
Chip tuning. Egr, dpf, sondy off, LC, popcorn, wyłączenie zmiennej fazy, dawka rozruchowa i inne :twisted:


Asargul
Posty: 6
Rejestracja: 15/05/2018, 19:19
BMW: BMW E46 320
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: JM49989
Kontakt:

Post autor: Asargul » 25/07/2018, 17:37

To może pytanko trochę z innej beczki. Czy np taka kiera od e39 będzie pasować?
https://allegro.pl/bmw-e39-e46-x53-x5-kierownica-m-pakiet-z-poduszka-i6473563432.html#thumb/5
https://www.olx.pl/oferta/kierownica-multifunkcyja-bmw-e46-e39-e38-seria-3-5-7-okazja-CID5-IDjdLY9.html#fa60aaf925
będzie bez problemu pasować?
Na pewno jest jedno nabojowa więc problem który poruszyłem na początku odpada :)
Druga sprawa to podgrzewanie kiery. Możecie pomóc mi coś w tym temacie?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości