Wymiana amortyzatorów

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
vnpablo
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 19 lis 11, 12:33
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#11

Post autor: vnpablo »

Niedawno rozważałem zakup zwykłych amorkow to bilstein wychodził taniej ok 100zl od sachsa na komplecie przod i tyl wiec ja bym sie nie zastanawial i wybrał sachs (ale z powrotu do serii szybko zrezygnowalem i kupilem gwint :P)

Stukać może również tuleja dyfra. Miałem podobnie. Stukało przy ruszaniu do przodu i tyłu i czasami przy zmianie z 1 na 2. Koszt tulei nieduży ale jest trochę zabawy z wymianą.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#12

Post autor: zibi_j1 »

dwoogeee pisze:
Alvin pisze:
dwoogeee pisze: Ostatnio miałem przegląd i po roku od zakupu moje tylne amorki Monroe miały 48% - szczerze mówiąc spodziewałem się lepszego wyniku po roku używania bez większych obciążeń.
Faktycznie wynik po roku coś nie bardzo
Jako ciekawostka dodam, że moje przednie oryginalne amortyzatory mają po 250k km 61%
A ja, że moje miały 65 a jak je wyjąłem i palcem wcisnąłem tłok do środka to już tam został :) te % to jakieś nieporozumienie.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#13

Post autor: piotrek1474 »

Dokładnie. Te % to żadna gwarancja że amortyzator jest ok. Dla przykładu podam że robiąc TUV w DE, mechanik sprawdza amortyzatory wzrokowo czy nie maja wycieków, czy sprężyna jest cała i czy siedzi w prawidłowo w kielichach. Nie maja takiej maszyny jak w PL.
Obrazek
dwoogeee
Bywalec forum
Posty: 297
Rejestracja: 10 kwie 12, 22:59
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/Warszawa

#14

Post autor: dwoogeee »

Robię badania co roku w tej samej stacji diagnostycznej. Co roku biorę wyniki i porównuję ze sobą.
Wszystko było OK. - amorki z badania na badanie były coraz gorsze więc normalka,
a tu następne badania i amorki okazały się dużo lepsze. Więc pytam kolesia WTF???
Pan ze stacji diagnostycznej powiedział, że robili kalibrację maszyny i dlatego wyniki teraz są takie,
a do tego, nierówny najazd też daje przekłamania, więc powtórzyliśmy badanie i była różnica kilku procent.
Obrazek
WRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
HQ-Automotive
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 24 sie 16, 15:30
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#15

Post autor: HQ-Automotive »

Ja akurat ma mu siebie amorki Sachs i póki co zero problemów,co prawda są może te 100zł droższe niż w przypadku Bilsteina,natomiast jeżeli chodzi o sam komfort czy jakość to jednak tutaj widać różnicę,więc te 100zł w żaden sposób nie przepłacisz.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”