Wykonanie instalacji pod halogeny
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 154
- Rejestracja: 30 paź 14, 20:03
- BMW: 320D M47D20
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: BB
- VIN: KG72161
Witam, w związku z tym, że sporo się naszukałem informacji na ten temat postanowiłem umieścić tutaj instrukcję, dla potomnych.
Operacja się udała dzięki pomocy kolegów z tego tematu http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=48&t=15471
Potrzebne nam będą:
1 - peszel 8mm ok3 m
kilka szybkozłączek
1 – Przekaźnik 12V 30A 4 pin
1 – Wsuwka do skrzynki bezpieczników + 15 A bezpiecznik – ja kupiłem na allegro za 10zł skrzynkę bezpieczników jako dawcę, jeszcze nigdy nie miałem tylu bezpieczników w zapasie.
4 – Piny lub gotowa kostka do przekaźnika (ja kupiłem gotową)
2 – Kostki żarówki w moim przypadku H11
Oczywiście halogeny i żarówki
Opaski zip „trytytki”
Taśma izolacyjna
Kabel ja użyłem 2,5mm2 brązowy i czerwony ok 5m
Zaczynamy oczywiście od odłączenia akumulatora!
2- Demontujemy schowek oraz osłonę znajdującą się za nim.
3- Teraz opuszczamy plastikową obudowę z modułem komfortu z tyłu widać przekaźniki - jeden jest pusty, drugi od prawej - tam powinien być przekaźnik halogenów, jest tam już podpięty kabelek żółto/brązowy, jest to kabel-sygnał włączający halogeny z modułu.
4- Robimy okablowanie przekaźnika, ja całą kompletną wiązkę wykonałem wcześniej w domu.
Podłączenia przekaźnika:
Pin 30 plus od bezpiecznika nr 38
Pin 87 plus - wyjście z przekaźnika na halogeny
Pin 85 masa
Pin 86 kabel-sygnał z modułu żółto/brązowy
5- przeciągamy kable do komory silnika, przelotka za bezpiecznikami, rozprowadzamy kable w okolice halogenów i podłączamy kostki.
Trzeba zdjąć osłonę nad chłodnicą, żeby mieć dostęp do przeciągnięcia kabli.
Ja żeby nie odkręcać lampy zdemontowałem zbiornik spryskiwaczy, daje to wystarczającą ilość miejsca do pracy.
Masę do żarówek wziąłem ze zbiorczej wtyczki na prawym błotniku, same brązowe kable.
potem oczywiście zaizolowałem złączkę.
6- teraz opuszczamy skrzynkę bezpieczników i lokalizujemy nr 38, instalujemy wsuwkę i podłączamy kabel plusowy przekaźnika z pinu 30 i wstawiamy bezpiecznik 15A
7- nad bezpiecznikami jest „czarna skrzynka” do której wchodzi mnóstwo kabli, nas interesuje wtyczka do której wchodzą same brązowe kable, podłączamy w któreś wolne miejsce kabel masy przekaźnika z pinu 85
u mnie nie było wolnego więc musiałem zastosować szybkozłączkę
8- Składamy wszystko z powrotem, podłączamy żarówki, montujemy w halogenach, podłączamy akumulator i odpalamy światła oraz halogeny e voila
miłego użytkowania
Operacja się udała dzięki pomocy kolegów z tego tematu http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=48&t=15471
Potrzebne nam będą:
1 - peszel 8mm ok3 m
kilka szybkozłączek
1 – Przekaźnik 12V 30A 4 pin
1 – Wsuwka do skrzynki bezpieczników + 15 A bezpiecznik – ja kupiłem na allegro za 10zł skrzynkę bezpieczników jako dawcę, jeszcze nigdy nie miałem tylu bezpieczników w zapasie.
4 – Piny lub gotowa kostka do przekaźnika (ja kupiłem gotową)
2 – Kostki żarówki w moim przypadku H11
Oczywiście halogeny i żarówki
Opaski zip „trytytki”
Taśma izolacyjna
Kabel ja użyłem 2,5mm2 brązowy i czerwony ok 5m
Zaczynamy oczywiście od odłączenia akumulatora!
2- Demontujemy schowek oraz osłonę znajdującą się za nim.
3- Teraz opuszczamy plastikową obudowę z modułem komfortu z tyłu widać przekaźniki - jeden jest pusty, drugi od prawej - tam powinien być przekaźnik halogenów, jest tam już podpięty kabelek żółto/brązowy, jest to kabel-sygnał włączający halogeny z modułu.
4- Robimy okablowanie przekaźnika, ja całą kompletną wiązkę wykonałem wcześniej w domu.
Podłączenia przekaźnika:
Pin 30 plus od bezpiecznika nr 38
Pin 87 plus - wyjście z przekaźnika na halogeny
Pin 85 masa
Pin 86 kabel-sygnał z modułu żółto/brązowy
5- przeciągamy kable do komory silnika, przelotka za bezpiecznikami, rozprowadzamy kable w okolice halogenów i podłączamy kostki.
Trzeba zdjąć osłonę nad chłodnicą, żeby mieć dostęp do przeciągnięcia kabli.
Ja żeby nie odkręcać lampy zdemontowałem zbiornik spryskiwaczy, daje to wystarczającą ilość miejsca do pracy.
Masę do żarówek wziąłem ze zbiorczej wtyczki na prawym błotniku, same brązowe kable.
potem oczywiście zaizolowałem złączkę.
6- teraz opuszczamy skrzynkę bezpieczników i lokalizujemy nr 38, instalujemy wsuwkę i podłączamy kabel plusowy przekaźnika z pinu 30 i wstawiamy bezpiecznik 15A
7- nad bezpiecznikami jest „czarna skrzynka” do której wchodzi mnóstwo kabli, nas interesuje wtyczka do której wchodzą same brązowe kable, podłączamy w któreś wolne miejsce kabel masy przekaźnika z pinu 85
u mnie nie było wolnego więc musiałem zastosować szybkozłączkę
8- Składamy wszystko z powrotem, podłączamy żarówki, montujemy w halogenach, podłączamy akumulator i odpalamy światła oraz halogeny e voila
miłego użytkowania
Ostatnio zmieniony 14 mar 15, 18:49 przez Gregorio, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec forum
- Posty: 53
- Rejestracja: 18 lut 13, 9:51
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Lodz
Ożesz Ty ! Czekałem właśnie na taki opis. Wielkie dzięki !
P.S Czy zmieniałeś przedni panel modułu świateł na 2x przeciwmgielne ?
P.S Czy zmieniałeś przedni panel modułu świateł na 2x przeciwmgielne ?
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 mar 15, 16:53
- BMW: 320D
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Kalisz
wielkie dzieki za opis co i jak
takie pytanie bo w pn aktywowałem sobie światła do jazdy dziennej i świecące kierunki jeżeli zmienię przełącznik na podwójny to nadal to będzie działać czy muszę znowu jechać na aktywacje?
takie pytanie bo w pn aktywowałem sobie światła do jazdy dziennej i świecące kierunki jeżeli zmienię przełącznik na podwójny to nadal to będzie działać czy muszę znowu jechać na aktywacje?
-
- Bywalec forum
- Posty: 154
- Rejestracja: 30 paź 14, 20:03
- BMW: 320D M47D20
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: BB
- VIN: KG72161
DRL aktywujesz w module świateł więc jak go zmienisz będziesz musiał aktywować go jeszcze raz niestety.
Ja zmieniałem moduł świateł na poliftowy do przedliftowego auta i w sumie nieźle się nakombinowałem żeby tylne światełka świeciły jak powinny ale udało się więc mogę wytłumaczyć co i jak trzeba przekodować
Ja zmieniałem moduł świateł na poliftowy do przedliftowego auta i w sumie nieźle się nakombinowałem żeby tylne światełka świeciły jak powinny ale udało się więc mogę wytłumaczyć co i jak trzeba przekodować
-
- Bywalec forum
- Posty: 154
- Rejestracja: 30 paź 14, 20:03
- BMW: 320D M47D20
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: BB
- VIN: KG72161
Myślę, że sedan czy kombi nie ma większego znaczenia (jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi) większe znaczenie ma żeby nie był pod xenon jeżeli go nie masz bo jest inny panel czołowy.
Poza tym im nowszy będzie moduł świateł tym więcej funkcji można w nim zaprogramować
Poza tym im nowszy będzie moduł świateł tym więcej funkcji można w nim zaprogramować
- kosa1061
- Bywalec forum
- Posty: 275
- Rejestracja: 28 maja 13, 8:12
- BMW: E46 318i -- 330i M54
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Zarszyn
hej, zamierzam u siebie podłączyć halogeny. Czy jak wymienię moduł świateł to muszę go coś kodować, czy można tylko wymienić przedni panel z niego???
moja furrrrra BMW E46 318i->330i SMG 2 by kosa1061/M-Pakiet
-
- Bywalec forum
- Posty: 154
- Rejestracja: 30 paź 14, 20:03
- BMW: 320D M47D20
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: BB
- VIN: KG72161
Wymieniając moduł świateł musisz go zakodować zmienić w nim nr VIN i stan km.
Jeżeli chodzi o zmianę przedniego panelu to gdzieś czytałem, że ktoś zmieniał ale nie wiem dokładnie, u siebie nie robiłem.
Jeżeli chodzi o zmianę przedniego panelu to gdzieś czytałem, że ktoś zmieniał ale nie wiem dokładnie, u siebie nie robiłem.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 10 Odpowiedzi
- 4827 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: krolmaciuspierwszy
-
- 10 Odpowiedzi
- 9475 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szczurson
-
- 3 Odpowiedzi
- 1994 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Krzysiek669
-
- 13 Odpowiedzi
- 5017 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tymec
-
- 31 Odpowiedzi
- 12446 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Gregorio
-
- 0 Odpowiedzi
- 1414 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: borkey24
-
- 1 Odpowiedzi
- 4252 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 8 Odpowiedzi
- 8315 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: wydma
-
- 1 Odpowiedzi
- 1291 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: yeti
-
- 3 Odpowiedzi
- 1952 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szczurson