Wykonanie instalacji pod halogeny

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Awatar użytkownika
Gregorio
Bywalec forum
Posty: 155
Rejestracja: 30/10/2014, 20:03
BMW: 320D M47D20
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: BB
VIN: KG72161
Kontakt:

Wykonanie instalacji pod halogeny

Post autor: Gregorio » 05/12/2014, 13:49

Witam, w związku z tym, że sporo się naszukałem informacji na ten temat postanowiłem umieścić tutaj instrukcję, dla potomnych.
Operacja się udała dzięki pomocy kolegów z tego tematu http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=48&t=15471

Potrzebne nam będą:
1 - peszel 8mm ok3 m
kilka szybkozłączek
1 – Przekaźnik 12V 30A 4 pin
1 – Wsuwka do skrzynki bezpieczników + 15 A bezpiecznik – ja kupiłem na allegro za 10zł skrzynkę bezpieczników jako dawcę, jeszcze nigdy nie miałem tylu bezpieczników w zapasie.
4 – Piny lub gotowa kostka do przekaźnika (ja kupiłem gotową)
2 – Kostki żarówki w moim przypadku H11
Oczywiście halogeny i żarówki
Opaski zip „trytytki”
Taśma izolacyjna
Kabel ja użyłem 2,5mm2 brązowy i czerwony ok 5m

Zaczynamy oczywiście od odłączenia akumulatora!

2- Demontujemy schowek oraz osłonę znajdującą się za nim.

3- Teraz opuszczamy plastikową obudowę z modułem komfortu z tyłu widać przekaźniki - jeden jest pusty, drugi od prawej - tam powinien być przekaźnik halogenów, jest tam już podpięty kabelek żółto/brązowy, jest to kabel-sygnał włączający halogeny z modułu.
Obrazek

4- Robimy okablowanie przekaźnika, ja całą kompletną wiązkę wykonałem wcześniej w domu.
Obrazek
Podłączenia przekaźnika:
Pin 30 plus od bezpiecznika nr 38
Pin 87 plus - wyjście z przekaźnika na halogeny
Pin 85 masa
Pin 86 kabel-sygnał z modułu żółto/brązowy

5- przeciągamy kable do komory silnika, przelotka za bezpiecznikami, rozprowadzamy kable w okolice halogenów i podłączamy kostki.
Trzeba zdjąć osłonę nad chłodnicą, żeby mieć dostęp do przeciągnięcia kabli.
Ja żeby nie odkręcać lampy zdemontowałem zbiornik spryskiwaczy, daje to wystarczającą ilość miejsca do pracy.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Masę do żarówek wziąłem ze zbiorczej wtyczki na prawym błotniku, same brązowe kable.
Obrazek
potem oczywiście zaizolowałem złączkę.

6- teraz opuszczamy skrzynkę bezpieczników i lokalizujemy nr 38, instalujemy wsuwkę i podłączamy kabel plusowy przekaźnika z pinu 30 i wstawiamy bezpiecznik 15A
Obrazek
Obrazek
Obrazek
7- nad bezpiecznikami jest „czarna skrzynka” do której wchodzi mnóstwo kabli, nas interesuje wtyczka do której wchodzą same brązowe kable, podłączamy w któreś wolne miejsce kabel masy przekaźnika z pinu 85
Obrazek
u mnie nie było wolnego więc musiałem zastosować szybkozłączkę
Obrazek

8- Składamy wszystko z powrotem, podłączamy żarówki, montujemy w halogenach, podłączamy akumulator i odpalamy światła oraz halogeny e voila :D
Obrazek
:) miłego użytkowania ;)
Ostatnio zmieniony 14/03/2015, 18:49 przez Gregorio, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek


Kregiel
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 09/10/2010, 22:53
BMW: e46 320d sedan 136 km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: T
Kontakt:

Post autor: Kregiel » 05/12/2014, 15:36

Super poradnik :)
Pozdrawiam

jestemCzolgiem
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 18/02/2013, 9:51
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz
Kontakt:

Post autor: jestemCzolgiem » 15/02/2015, 22:33

Ożesz Ty ! Czekałem właśnie na taki opis. Wielkie dzięki !
P.S Czy zmieniałeś przedni panel modułu świateł na 2x przeciwmgielne ?

Awatar użytkownika
Gregorio
Bywalec forum
Posty: 155
Rejestracja: 30/10/2014, 20:03
BMW: 320D M47D20
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: BB
VIN: KG72161
Kontakt:

Post autor: Gregorio » 03/03/2015, 12:21

Ja zmieniałem cały moduł świateł przy okazji na poliftowy, dzięki temu mam drl bez świecących kierunków i bez kombinowania ;)
Obrazek

młody
Posty: 6
Rejestracja: 14/03/2015, 16:53
BMW: 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz
Kontakt:

Post autor: młody » 15/03/2015, 0:48

wielkie dzieki za opis co i jak :)
takie pytanie bo w pn aktywowałem sobie światła do jazdy dziennej i świecące kierunki jeżeli zmienię przełącznik na podwójny to nadal to będzie działać czy muszę znowu jechać na aktywacje?


Awatar użytkownika
Gregorio
Bywalec forum
Posty: 155
Rejestracja: 30/10/2014, 20:03
BMW: 320D M47D20
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: BB
VIN: KG72161
Kontakt:

Post autor: Gregorio » 15/03/2015, 0:54

DRL aktywujesz w module świateł więc jak go zmienisz będziesz musiał aktywować go jeszcze raz niestety.

Ja zmieniałem moduł świateł na poliftowy do przedliftowego auta i w sumie nieźle się nakombinowałem żeby tylne światełka świeciły jak powinny :roll: ale udało się więc mogę wytłumaczyć co i jak trzeba przekodować ;)
Obrazek

młody
Posty: 6
Rejestracja: 14/03/2015, 16:53
BMW: 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz
Kontakt:

Post autor: młody » 15/03/2015, 1:16

z sedana do kombi podejdzie przełącznik czy muszę szukać od kombi?

Awatar użytkownika
Gregorio
Bywalec forum
Posty: 155
Rejestracja: 30/10/2014, 20:03
BMW: 320D M47D20
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: BB
VIN: KG72161
Kontakt:

Post autor: Gregorio » 15/03/2015, 1:23

Myślę, że sedan czy kombi nie ma większego znaczenia (jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi) większe znaczenie ma żeby nie był pod xenon jeżeli go nie masz bo jest inny panel czołowy.
Poza tym im nowszy będzie moduł świateł tym więcej funkcji można w nim zaprogramować ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
kosa1061
Bywalec forum
Posty: 267
Rejestracja: 28/05/2013, 8:12
BMW: E46 318i -- 325 M54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Zarszyn
Kontakt:

Post autor: kosa1061 » 16/05/2015, 8:23

hej, zamierzam u siebie podłączyć halogeny. Czy jak wymienię moduł świateł to muszę go coś kodować, czy można tylko wymienić przedni panel z niego???
moja furrrrra http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=16758" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Gregorio
Bywalec forum
Posty: 155
Rejestracja: 30/10/2014, 20:03
BMW: 320D M47D20
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: BB
VIN: KG72161
Kontakt:

Post autor: Gregorio » 16/05/2015, 14:02

Wymieniając moduł świateł musisz go zakodować zmienić w nim nr VIN i stan km.
Jeżeli chodzi o zmianę przedniego panelu to gdzieś czytałem, że ktoś zmieniał ale nie wiem dokładnie, u siebie nie robiłem.
Obrazek


ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości