Wtryski 330d 184 dziwne korekty

Matpat
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 22 mar 19, 17:49
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Żywiec

#1

Post autor: Matpat »

Witam. Po długim staniu samochód odpalił ale miał pewien problem. Podłączyłem pod komputer i błąd jeden o nr 6660 coś od podgrzewacza. Dodatkowo sprawdzałem korekty wtrysków na zimnym oczywiście ponieważ bardzo dziwnie chodzi i nie chciałem go za długo grzać.
wyszły następująco:
nr 1 -2.61
nr 2 -2,17
nr 3 -1.77
nr 4 -2.87
nr 5 -2.97
nr 6 6.85
Moje pytanie grzać go do 90 stopni?
Jakie wasze uwagi i spostrzeżenia?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Nr 6 zdecydowanie do wymiany, reszta okaże się po wymianie. Coś za dużo minusów, suma powinna być 0.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Matpat
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 22 mar 19, 17:49
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Żywiec

#3

Post autor: Matpat »

Jak jest korekta na plus to raczej oznacza ze nie domaga wtrysk i program go podciaga czy na odwrot ze leje? Moge test przelewowy zrobic ale poki ten wtrysk jest nie wymieniony to raczej nie ma sensu robic.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Tak, przy takiej korekcji nie ma co się zastanawiać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#5

Post autor: D3jw »

maniek21112 pisze: 25 mar 19, 16:57 Tak, przy takiej korekcji nie ma co się zastanawiać.
A to nie jest tak że bardziej wiarygodny będzie test przelewowy aniżeli korekty? Może 6sty próbuje nadrobić za inny.

Jak się mylę to wyprowadź mnie z błędu.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Test przelewowy daje informację o czym czy trzyma zawór, tylko i wyłącznie a korekcje dają informację o końcówce, więc to dwie odmienne sprawy. Oczywiście korekcja to nie tylko i wyłącznie stan wtryskiwacza, ale samego cylindra, natomiast w zdecydowanej większości przyczyną tego co widać jest wtryskiwacz.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Matpat
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 22 mar 19, 17:49
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Żywiec

#7

Post autor: Matpat »

maniek21112 pisze: 25 mar 19, 17:14 Test przelewowy daje informację o czym czy trzyma zawór, tylko i wyłącznie a korekcje dają informację o końcówce, więc to dwie odmienne sprawy. Oczywiście korekcja to nie tylko i wyłącznie stan wtryskiwacza, ale samego cylindra, natomiast w zdecydowanej większości przyczyną tego co widać jest wtryskiwacz.
A jakbym ktorys wtrysk podmienil? Wyelminowalo by to niesprawnosc cylindra nr 6. Pytanie czy da rade taki zabieg bez kodowania? Noi jeszcze pytanie czy od razu mi to pokaze czy potrzebuje nieco czasu az się ustabilizuje korekcja?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#8

Post autor: Broder »

W m57 wtryskow nie koduje sie.
Z zamiana to tak jak bys chcial w bebzynie niedzialajaca cewke przeniesc na inny cylinder - no nie usprawnisz jej skoro nie dziala. Masz 6ty wtrysk do wymiany tak jak pisal Maniek
Obrazek
Matpat
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 22 mar 19, 17:49
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Żywiec

#9

Post autor: Matpat »

Broder pisze: 25 mar 19, 18:22 W m57 wtryskow nie koduje sie.
Z zamiana to tak jak bys chcial w bebzynie niedzialajaca cewke przeniesc na inny cylinder - no nie usprawnisz jej skoro nie dziala. Masz 6ty wtrysk do wymiany tak jak pisal Maniek
Ok. Tak tylko pytalem ponieważ troche mnie zbilo z tropu to ze zle korekty wychodza tez przy nie sprawnym cylindrze. Wymienie na dniach i dam znac jak poszło. Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
Matpat
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 22 mar 19, 17:49
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Żywiec

#10

Post autor: Matpat »

Witam. Jestem dzisiaj po wymianie wtrysków i resztę wyjąłem żeby przy okazji podkładki wymienić. Korekty na rozgrzanym silniku 90stopni wyglądają następująco:
nr 1 +0,62
nr 2 +0,12
nr 3 +0,01
nr 4 -0,04
nr 5 +0,12
nr 6 -1,43
Pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”