Wskazówki licznika E46

Problemy, pytania, porady związane z nadwoziem samochodu, czyli m.in.: lampy, karoseria, wnętrze samochodu
djslavko
Posty: 9
Rejestracja: 21/08/2012, 13:22
BMW: 318i E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Kontakt:

Wskazówki licznika E46

Post autor: djslavko » 28/08/2012, 13:13

Witam!
Mam mały problem ze swoją E46 1.8 rok 1998. Podczas odłączania licznika nie został wyłączony zapłon i wskazówki liczników nie stoją równo na "0" kilometry zatrzymały się na 20km/h, paliwo też ponad zero i temp również. Czy można to jakoś samemu skalibrować? :cry:
PZDR


romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3628
Rejestracja: 17/10/2009, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: romanikxxl » 28/08/2012, 14:17

Zrób test zegarów nr 2.0 :)

Ukryte Funkcje E46 i E39
W celu uaktywnienia wszystkich ukrytych testów należy odblokować komputer.
Procedura odblokowania przebiega następująco:
1. Przytrzymać lewy przycisk w zestawie wskaźników.
2. Przekręcić kluczyk w pozycję 1 i zwolnić przycisk gdy na wyświetlaczu pojawi się napis "test 1"
3. Przyciskając odpowiednio lewy przycisk wejść do testu 19
4. Na wyświetlaczu na przemian pojawią się napisy "lock_on" oraz "lock_off".
Aby odblokować testy w chwili pojawienia się drugiego napisu należy przycisnąć lewy przycisk.
TEST1
1.0 - 5 ostatnich znaków numeru nadwozia VIN
1.1 - liczba K – wewnętrzne oznaczenia BMW
1.2 - wewnętrzny numer BMW oznaczający nr części
1.3 - kolejne wartości to index płytki kodującej, index
zmian i index szyny głównej
1.4 - data produkcji tydzień i rok (TTRR)
1.5 - wersja oprogramowania i zestaw wskaźników
1.6 - niedostępny
1.7 - wersja CAN oraz index przeprowadzonych zmian
TEST2
2.0 - po wciśnięciu klawisza uruchamiana jest najbardziej
efektowna procedura testu wskaźników
TEST3
3.0 - paliwo zużyte od ostatniej inspekcji
3.1 - dni od ostatniej inspekcji
TEST4
4.0 - chwilowe zużycie paliwa l/100km (np.00112 = 11.2)
4.1 - chwilowe godzinowe zużycie paliwa l/h
TEST5
5.0 - średnie spalanie z ostatnich 50km w l/100km
5.1 - zasięg pojazdu na znajdującym się w baku paliwie
TEST6
6.0 - poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika
(np.101201 oznacza 10.1 lewego 20.1 prawego)
6.1 - poziom paliwa suma wartości z testu 6.0
6.2 - poziom paliwa wartość wyświetlana
TEST7
7.0 - temperatura silnika
7.1 - temperatura zewnętrzna
7.2 - prędkość obrotowa silnika w obr/min
7.3 - prędkość samochodu w km/h
TEST8
wartości wejściowe komputera w formie HEX
TEST9
9.0 - ładowanie alternatora
TEST10,11,12
niedostępny
TEST13
sygnał dźwiękowy - test
TEST14
niedostępny
TEST15
stan portów wejścia/wyjścia zestawu wskaźników,
informacje
w formacie bitowym o opcjach/przełącznikach
samochodu
TEST16,17,18
niedostępny
TEST19
odblokowanie/zablokowanie komputera
TEST20
niedostępny
TEST21
reset wszystkich ustawień OBC
Romanikxxl

Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 3782
Rejestracja: 08/09/2010, 18:56
BMW: 320d/524td
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Gadu-Gadu: 3231748
Tlen: potrzebny codziennie do życia
VIN: ke68470
Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki
Kontakt:

Post autor: GUMMISS » 28/08/2012, 19:07

Ja u siebie po malowaniu wskazówek też miałem z tym problem, poradziłem sobie tak, że jeszcze raz rozkręciłem zegary, zdjąłem wskazówki, podłączyłem obie wtyczki(wtedy tak drgają i brzęczą). Jak się skalibrował silniczki to założyłem je tak jak powinny być. Potem nie ruszając ich skręciłem zegary i wsadziłem do auta. Git majonez, wszystko działa idealnie :ROFL:

Jeszcze apropos testu nr 13. U mnie nie słychać żeby sygnał zatrąbił, to znaczy że coś jest nie tak, czy to jakaś lipa ten test sygnału, albo trzeba coś inaczej zrobić?
Mój własny Sedan z europy jest na rozbiórkę, pisz jak coś potrzebujesz zanim inni to kupią :good:
Bo Możemy Więcej...
INPA NCS- mogę pomóc z autem, pisz, dzwoń. Będziemy dłubać :good:
Obrazek

djslavko
Posty: 9
Rejestracja: 21/08/2012, 13:22
BMW: 318i E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Kontakt:

Post autor: djslavko » 28/08/2012, 22:09

Czyli mam to zrobić?? :D Nie kumam jak?
TEST2
2.0 - po wciśnięciu klawisza uruchamiana jest najbardziej
efektowna procedura testu wskaźników

romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3628
Rejestracja: 17/10/2009, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: romanikxxl » 29/08/2012, 9:04

Dokładnie,zrób tak jak napisałem.Wtedy zegary powinny zrobić coś takiego 8)
[youtube]9aZg3NeTr38[/youtube]
Może wskazówki wrócą na swoje miejsce :)
Romanikxxl


Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 3782
Rejestracja: 08/09/2010, 18:56
BMW: 320d/524td
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Gadu-Gadu: 3231748
Tlen: potrzebny codziennie do życia
VIN: ke68470
Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki
Kontakt:

Post autor: GUMMISS » 01/09/2012, 9:27

romanikxxl pisze: Może wskazówki wrócą na swoje miejsce :)
U mnie nie wróciły :cry: , ale test pomaga w prawidłowym ustawieniu :)
Mój własny Sedan z europy jest na rozbiórkę, pisz jak coś potrzebujesz zanim inni to kupią :good:
Bo Możemy Więcej...
INPA NCS- mogę pomóc z autem, pisz, dzwoń. Będziemy dłubać :good:
Obrazek

Niki0028
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 01/05/2014, 14:01
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Sopot
VIN: JJ37564
Kontakt:

Post autor: Niki0028 » 03/05/2014, 14:49

Czy po zakończeniu wszystkich testów należy wrócić do testu 19 i nacisnac przycisk gdy wyswietli sie ''lock on''? Bo tak zrobiłem i nie wiem czy to dobrze?
Obrazek

Młody90
Bywalec forum
Posty: 2271
Rejestracja: 19/02/2013, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
Tlen: ------
VIN: KE44253
Kontakt:

Post autor: Młody90 » 03/05/2014, 15:15

nie, nie musisz.. poprostu chcac sprawdzic jakis dany parametr musisz go ''odblokowac'' log offem a jak zakonczyc to normalnie wylaczasz zapłon.

Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 475
Rejestracja: 29/11/2012, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
Gadu-Gadu: 2450261
Kontakt:

Post autor: Grzechu16 » 03/05/2014, 15:16

Niki0028 pisze:Czy po zakończeniu wszystkich testów należy wrócić do testu 19 i nacisnac przycisk gdy wyswietli sie ''lock on''? Bo tak zrobiłem i nie wiem czy to dobrze?
Nie trzeba tak robić. Wyłączasz zapłon i włączasz jeszcze raz i już Ci się nic nie wyświetla. Albo to samo znikało?

Niki0028
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 01/05/2014, 14:01
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Sopot
VIN: JJ37564
Kontakt:

Post autor: Niki0028 » 03/05/2014, 15:20

Ale jak tak zrobiłem to chyba się nic nie stanie?
Obrazek


ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość