Wskaźnik paliwa

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 05/03/2015, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK
Kontakt:

e46 320d czujnik poziomu paliwa szwankuje

Post autor: Mariuszpol » 26/05/2015, 15:48

Witam mam auto po lifcie i zaobserwowałem dziwny objaw otóż zawsze jak zapalała się rezerwa to w OBC pokazywało 80km niby zostało i zawsze tak było...teraz jak rezerwa się zapali pokazuje 140.. a jeżdże tak samo.. i co dziwne.. wskazówka od licznika od tygodnia dziwnie się zachowuje tzn zatankowałem dzisiaj paliwa za 60zł bo miałem rezerwę(dopiero co się zaświeciła) to miałem wskażnik ciut wyżej niż pierwsza kreska czyli bodajze 1.3? i zrobiłem trasę 200km i mało co spadło.... a zawsze po takiej trasie jak wróciłem to jeszcze mi z 20km zostawało do rezerwy..a teraz mam jak bym dopiero co tankował...

i sprawa dalej ma się tak...2 dni temu jak zatankowałem paliwo pokazało nie całą 1.2... wróciłem do domu zgasiłem auto..odpalam i już o wiele mniej pokazuje...do tego OBC też podaje dziwne wyniki jak startowałem dzisiaj miałem 330km w OBC,że moge zrobić... zrobiłem trasę 200km i zostało mi 210.... i paliwa prawie niby tyle ile było

dodam test zegarów przebiega prawidłowo,zauważyłem,że to wszystko stało się jak pewnego dnia odłączyłem akumulator na 15minut...


Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 05/03/2015, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK
Kontakt:

Post autor: Mariuszpol » 30/05/2015, 19:35

Panowie jak sprawdzić stan paliwa jaki mam (oprocz zaglądania do pomp) ?? w inpie da sie ? bo na liczniku w teście 5.1 czy 6.1 pokazuje mi np prawa komora 20l lewa 10l ale nie chce mi sie wierzyć...bo świeciła mi się rezerwa.. tzn zaświeciła pojechałem za 60zł zatankowałem i paliwa na liczniku mam tyle ze mogę zrobic jeszcze z 200km a już zrobiłem 200 :shock:

isolato
Bywalec forum
Posty: 1017
Rejestracja: 11/07/2013, 21:15
BMW: E46 318Ci M43TUB19
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: DKL
Kontakt:

Post autor: isolato » 30/05/2015, 20:02

Mariuszpol pisze:Panowie jak sprawdzić stan paliwa jaki mam (oprocz zaglądania do pomp) ?? w inpie da sie ? bo na liczniku w teście 5.1 czy 6.1 pokazuje mi np prawa komora 20l lewa 10l ale nie chce mi sie wierzyć...bo świeciła mi się rezerwa.. tzn zaświeciła pojechałem za 60zł zatankowałem i paliwa na liczniku mam tyle ze mogę zrobic jeszcze z 200km a już zrobiłem 200 :shock:
w inpie chyba nie sprawdzisz, przynajmniej ja nie wiem gdzie.
co do testu 6.1 pewnie pokazało Ci 2l lewa i 1l prawa. Tam jest nieco mylący zapis, bez przecinka.
Przykład: wynik testu 6.1: 120230 = 12,0l w lewej i 23,0l prawa

pzdr. 8)

edit: tu oczywiście wprowdziłem w błąd, bo test o którym wyżej napisałem to test 6.0, a nie 6.1. W następnym poście wyjasnilem.
Ostatnio zmieniony 31/05/2015, 11:11 przez isolato, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 05/03/2015, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK
Kontakt:

Post autor: Mariuszpol » 31/05/2015, 10:03

W teście 6.1 wychodzi mi 0.108 czyli ile mam?

isolato
Bywalec forum
Posty: 1017
Rejestracja: 11/07/2013, 21:15
BMW: E46 318Ci M43TUB19
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: DKL
Kontakt:

Post autor: isolato » 31/05/2015, 11:10

Mariuszpol pisze:W teście 6.1 wychodzi mi 0.108 czyli ile mam?
to wg kompa masz 10,8 l w OBU komorach łącznie.

test 6.0 = ilość paliwa z podziałem na komory, np. 052056 = 5,2l lewa + 5,6l prawa
test 6.1 = ilość paliwa ogólnie (zmienia się z każdym przejechanym metrem, dziurą, nierównością itd. pływak sobie pływa w PB i przekazuje dane do kompa na bieżąco
test 6.2 = ilość paliwa ogólnie wskazywana przez wskazówkę

to tak wg mnie i moich obserwacji :) rezerwa powinna się zapalać przy 8.0l w baku
Obrazek
Obrazek


Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 05/03/2015, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK
Kontakt:

Post autor: Mariuszpol » 31/05/2015, 12:39

a mam pytanie z tyłu pod kanpą są dwie pompy? czy jak?

isolato
Bywalec forum
Posty: 1017
Rejestracja: 11/07/2013, 21:15
BMW: E46 318Ci M43TUB19
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: DKL
Kontakt:

Post autor: isolato » 01/06/2015, 8:13

pompa paliwowa jako taka jest jedna (za pasażerem) - to ta co tłoczy paliwo do silnika.
jest też pompa strumieniowa (za kierowcą), która przenosi paliwo z lewej do prawej komory

Miałem podobny problem do Ciebie zaraz po kupnie auta. Nawet w trasie raz mi odmówił posłuszeństwa mimo, że na kompie miałem do przejechania niby ponad 70 km.
Po tej akcji dobrałem się do pomp z jednej i drugiej komory. Poczyściłem co się dało, złożyłem do kupy i od tamtej pory już mnie nie oszukuje :D tzn do 0 nie zjeżdżam, ale zdarza się, że robię trasę na styk i mam np. 3l w baku wg kompa i auto ciągle gada.
Obrazek
Obrazek

Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 05/03/2015, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK
Kontakt:

Post autor: Mariuszpol » 05/06/2015, 9:52

Witam wyjąłem pompę po prawej stronie poruszałem pływakiem itp i póki co dobrze wskazuje :D

Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 05/03/2015, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK
Kontakt:

Post autor: Mariuszpol » 05/07/2015, 15:59

Witam walka z wiatrakami.KM w OBC zamiast spadać to idą co chwila do góry.Zdemontowałem tylną kanapę i pompę za pasażerem,kluczyk na zapłon no i unoszę ją a na liczniku nic wskazówka nie reaguje a przecież powinna opadać bo podnoszę to niby mniej paliwa.. zacząłem ruszać uderzać itp i odblokowało się i pokazywało dobrze.Ok trasa 3km w jedną stronę działa z powrotem już od nowa zamiast km spadać idą do góry

od nowa rozbiórka i znów jak by coś zacięte..znów uderzałem na boki i znów zaczęło wskazywać to znów trasa i to samo 3km dobrze z powrotem już nie działa.Zdemontowałem pompę całą odpiąłem pływak wszystkie styki druciki itp poczyściłem papierem ściernym potem sprayem do styków wskaznik na pompie też sprayem do styków + lutownicą poprawione luty no i działa...trasa i znów to samo.Ale zauważyłem ze jak odpalę i przejadę po jakiś wertepach to się nie raz odetnie a nie raz znów zatnie

Sprawdzałem lewą pompę strumieniową to dobra

Wtyczkę z okablowaniem+styki wtyczki wszystko ok

Tak,ze pompa działa ale wskaznik świruje

Licznik w OBC też wskazówki chodzą prawidłowo


Zamówiłem pompę z 2003r zobaczymy co teraz bedzie

Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 3734
Rejestracja: 08/09/2010, 18:56
BMW: 320d/524td
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Gadu-Gadu: 3231748
Tlen: potrzebny codziennie do życia
VIN: ke68470
Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki
Kontakt:

Post autor: GUMMISS » 05/07/2015, 18:26

Znajomy kupil Lexusa. Wszystko bylo ladnie i pięknie AZ po trzech latach zaczela szwankowac prawa tylna lampa. Okazalo się ze to auto jest jak dobry szampon do wlosow-two in one, tyl caly wspawany. Jak laczyli wiązkę glowna to źle zabezpieczyli przewody. Nie chce nic wrożyć, ale....... ;)
Mój własny Sedan z europy jest na rozbiórkę, pisz jak coś potrzebujesz zanim inni to kupią :good:
Bo Możemy Więcej...
INPA NCS- mogę pomóc z autem, pisz, dzwoń. Będziemy dłubać :good:
Obrazek


ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość