Witam wszystkich. jaki rozmiar opon do felg 18 8.5j et35

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
robercik190390
Posty: 5
Rejestracja: 14 mar 17, 9:15
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#1

Post autor: robercik190390 »

Witam. Auto jakie posiadam to e46 compact 320td po programie na 198km i 430nm. jeździ się fajnie.
i teraz mam pytanie jakie opony do felg tak jak w temacie. wszystkie felgi mają 8,5j.
ja myślałem że by dać na przód 225/40r18 a na tył 255/35r18, niby tak zaleca producent i mam tak napisane na słupku ale sam nie wiem. Może jakieś lepsze propozycje macie. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#2

Post autor: piotrek1474 »

Producent zaleca ale wtedy z przodu felga jest węższa. Ty masz wszystkie 8,5" wiec dobrze by było dać wszędzie taki sam rozmiar.
Obrazek
robercik190390
Posty: 5
Rejestracja: 14 mar 17, 9:15
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#3

Post autor: robercik190390 »

rozważam właśnie kupić cztery sztuki 225 40 r18 ale nie wiem co będzie lepiej wyglądać czy cztery razy 225/40 na feldze 8.5 ,czy 255/35 na tył ,
wiem że 225/40 bedzie lekko naciągnięte.
robercik190390
Posty: 5
Rejestracja: 14 mar 17, 9:15
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#4

Post autor: robercik190390 »

najlepiej to by wyszło dać cztery razy 245/35 na 8.5 , wtedy normalnie to wygląda, ale na przód dać 245 to jest walka z kierownicą w koleinach
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#5

Post autor: Samniewiemkto »

225/40 Nie będzie naciągnięte nawet o 1 milimetr. Mam właśnie na przód kupione taki pakiet. Na tył mam 9J i dlatego wpada 235/40(255/35, jest moim zdaniem bez sensu nawet w 330i, bo bym nigdy nie wykorzystał nawet 60 % potencjału tej opony).
4 x 245/35 nie ma sensu. Albo daje sie 225/40 i 255/35( tylko na drodze z tylu 9-9,5J) albo 4 x 225/40 przy 4 takich samych wezszych felgach. 245 jest już bardzo drogie w zakupie, a podczas jazdy nie ma szans wykorzystac możliwości takiej opony. Szerokość 225 jest odpowiednia dla samochodów o mocy 250 KM. 245 to już opona do aut sportowych.
Tu jest około 200 KM i 430 NM. Zakładanie do tego szerszych opon nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Jeśli to auto nie będzie wystawiane po zlotach i chcesz tym jeździć na codzień to zainwestuj w normalny rozmiar 225/40, który jest najtańszy i zaoszczędzone pieniądze możesz przeznaczyć na zakup lepszych klasowo opon i ewentualnych dystansow.
Swietne opony 225/40 to koszt 1800 zl.
Naktansze 245/35 w tej samej klasie znalazłem za 600 zl czyli 2400 za komplet. Bez sensu. Ten sam model opony jest droższy nawet o 1000 zl.

EDIT: nie pisz posta pod postem. Jest opcja "edytuj".
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#6

Post autor: adamusiek »

Samniewiemkto pisze: 225/40 Nie będzie naciągnięte nawet o 1 milimetr
będzie naciągnięta ;)
robercik190390
Posty: 5
Rejestracja: 14 mar 17, 9:15
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#7

Post autor: robercik190390 »

no to właśnie tu jest problem , wiem że będzie naciągnięta. mam teraz 225/45r17 8j i opona nie zakrywa rantu, znaczy nie chroni felgi. jest prawie na równo. a felga 8,5 cala jest szersza o ponad centymetr , będzie naciągnięta. a ja nie przepadam za naciągiem. bardziej zależy mi na ochronie rantu felgi, coś tam zawsze daje. jedyne co mi zostaje to kupić cztery sztuki 225/40r18 , albo 255/35 na tył a na przód 225. tyle że kiszka będzie, bo z przodu będzie jako taki naciąg a z tyłu nie. sam nie wiem ale chyba zostanę przy czterech sztukach takich samych
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3648
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#8

Post autor: Dzidek90 »

adamusiek pisze:
Samniewiemkto pisze: 225/40 Nie będzie naciągnięte nawet o 1 milimetr
będzie naciągnięta ;)

Dokladnie!!

Obrazek
Nie bedzie naciagu przy 225/40 na 8" fedze...
Obrazek

Ps.Samniewiemkto co Ty za bzdury wypisujesz? :shock: :lol:

Ja mam 210km/500nm u siebie felgi 18" na przodzie mam 8" opona 215/40 a na tyle 8.5" i opone 225/40...
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#9

Post autor: rafał18 »

Samniewiemkto pisze:225/40 Nie będzie naciągnięte nawet o 1 milimetr. Mam właśnie na przód kupione taki pakiet. Na tył mam 9J i dlatego wpada 235/40(255/35, jest moim zdaniem bez sensu nawet w 330i, bo bym nigdy nie wykorzystał nawet 60 % potencjału tej opony).
4 x 245/35 nie ma sensu. Albo daje sie 225/40 i 255/35( tylko na drodze z tylu 9-9,5J) albo 4 x 225/40 przy 4 takich samych wezszych felgach. 245 jest już bardzo drogie w zakupie, a podczas jazdy nie ma szans wykorzystac możliwości takiej opony. Szerokość 225 jest odpowiednia dla samochodów o mocy 250 KM. 245 to już opona do aut sportowych.
Tu jest około 200 KM i 430 NM. Zakładanie do tego szerszych opon nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Jeśli to auto nie będzie wystawiane po zlotach i chcesz tym jeździć na codzień to zainwestuj w normalny rozmiar 225/40, który jest najtańszy i zaoszczędzone pieniądze możesz przeznaczyć na zakup lepszych klasowo opon i ewentualnych dystansow.
Swietne opony 225/40 to koszt 1800 zl.
Naktansze 245/35 w tej samej klasie znalazłem za 600 zl czyli 2400 za komplet. Bez sensu. Ten sam model opony jest droższy nawet o 1000 zl.

EDIT: nie pisz posta pod postem. Jest opcja "edytuj".
daj juz spokój z tymi wywodami o felgach i oponach :wink:
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#10

Post autor: Roki »

Ja bym założył 225 40 przód i 235 40 tył lub 215 40 i 225 40

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”