Witam wszystkich. jaki rozmiar opon do felg 18 8.5j et35

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
robercik190390
Posty: 5
Rejestracja: 14/03/2017, 9:15
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:
Kontakt:

Witam wszystkich. jaki rozmiar opon do felg 18 8.5j et35

Post autor: robercik190390 » 14/03/2017, 9:26

Witam. Auto jakie posiadam to e46 compact 320td po programie na 198km i 430nm. jeździ się fajnie.
i teraz mam pytanie jakie opony do felg tak jak w temacie. wszystkie felgi mają 8,5j.
ja myślałem że by dać na przód 225/40r18 a na tył 255/35r18, niby tak zaleca producent i mam tak napisane na słupku ale sam nie wiem. Może jakieś lepsze propozycje macie. Pozdrawiam


Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1736
Rejestracja: 15/08/2013, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Kontakt:

Post autor: piotrek1474 » 14/03/2017, 10:37

Producent zaleca ale wtedy z przodu felga jest węższa. Ty masz wszystkie 8,5" wiec dobrze by było dać wszędzie taki sam rozmiar.
Obrazek

robercik190390
Posty: 5
Rejestracja: 14/03/2017, 9:15
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: robercik190390 » 14/03/2017, 11:07

rozważam właśnie kupić cztery sztuki 225 40 r18 ale nie wiem co będzie lepiej wyglądać czy cztery razy 225/40 na feldze 8.5 ,czy 255/35 na tył ,
wiem że 225/40 bedzie lekko naciągnięte.

robercik190390
Posty: 5
Rejestracja: 14/03/2017, 9:15
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: robercik190390 » 14/03/2017, 11:14

najlepiej to by wyszło dać cztery razy 245/35 na 8.5 , wtedy normalnie to wygląda, ale na przód dać 245 to jest walka z kierownicą w koleinach

Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 698
Rejestracja: 29/03/2016, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Samniewiemkto » 14/03/2017, 17:32

225/40 Nie będzie naciągnięte nawet o 1 milimetr. Mam właśnie na przód kupione taki pakiet. Na tył mam 9J i dlatego wpada 235/40(255/35, jest moim zdaniem bez sensu nawet w 330i, bo bym nigdy nie wykorzystał nawet 60 % potencjału tej opony).
4 x 245/35 nie ma sensu. Albo daje sie 225/40 i 255/35( tylko na drodze z tylu 9-9,5J) albo 4 x 225/40 przy 4 takich samych wezszych felgach. 245 jest już bardzo drogie w zakupie, a podczas jazdy nie ma szans wykorzystac możliwości takiej opony. Szerokość 225 jest odpowiednia dla samochodów o mocy 250 KM. 245 to już opona do aut sportowych.
Tu jest około 200 KM i 430 NM. Zakładanie do tego szerszych opon nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Jeśli to auto nie będzie wystawiane po zlotach i chcesz tym jeździć na codzień to zainwestuj w normalny rozmiar 225/40, który jest najtańszy i zaoszczędzone pieniądze możesz przeznaczyć na zakup lepszych klasowo opon i ewentualnych dystansow.
Swietne opony 225/40 to koszt 1800 zl.
Naktansze 245/35 w tej samej klasie znalazłem za 600 zl czyli 2400 za komplet. Bez sensu. Ten sam model opony jest droższy nawet o 1000 zl.

EDIT: nie pisz posta pod postem. Jest opcja "edytuj".


Awatar użytkownika
adamusiek
Moderator
Posty: 3734
Rejestracja: 06/01/2012, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: adamusiek » 14/03/2017, 18:12

Samniewiemkto pisze: 225/40 Nie będzie naciągnięte nawet o 1 milimetr
będzie naciągnięta ;)
Obrazek

robercik190390
Posty: 5
Rejestracja: 14/03/2017, 9:15
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: robercik190390 » 15/03/2017, 9:40

no to właśnie tu jest problem , wiem że będzie naciągnięta. mam teraz 225/45r17 8j i opona nie zakrywa rantu, znaczy nie chroni felgi. jest prawie na równo. a felga 8,5 cala jest szersza o ponad centymetr , będzie naciągnięta. a ja nie przepadam za naciągiem. bardziej zależy mi na ochronie rantu felgi, coś tam zawsze daje. jedyne co mi zostaje to kupić cztery sztuki 225/40r18 , albo 255/35 na tył a na przód 225. tyle że kiszka będzie, bo z przodu będzie jako taki naciąg a z tyłu nie. sam nie wiem ale chyba zostanę przy czterech sztukach takich samych

Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 2969
Rejestracja: 16/11/2013, 19:13
BMW: 330d++
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: PA25375
Kontakt:

Post autor: Dzidek90 » 15/03/2017, 9:43

adamusiek pisze:
Samniewiemkto pisze: 225/40 Nie będzie naciągnięte nawet o 1 milimetr
będzie naciągnięta ;)

Dokladnie!!

Obrazek
Nie bedzie naciagu przy 225/40 na 8" fedze...
Obrazek

Ps.Samniewiemkto co Ty za bzdury wypisujesz? :shock: :lol:

Ja mam 210km/500nm u siebie felgi 18" na przodzie mam 8" opona 215/40 a na tyle 8.5" i opone 225/40...
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.

Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1597
Rejestracja: 05/04/2014, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

Post autor: rafał18 » 16/03/2017, 19:16

Samniewiemkto pisze:225/40 Nie będzie naciągnięte nawet o 1 milimetr. Mam właśnie na przód kupione taki pakiet. Na tył mam 9J i dlatego wpada 235/40(255/35, jest moim zdaniem bez sensu nawet w 330i, bo bym nigdy nie wykorzystał nawet 60 % potencjału tej opony).
4 x 245/35 nie ma sensu. Albo daje sie 225/40 i 255/35( tylko na drodze z tylu 9-9,5J) albo 4 x 225/40 przy 4 takich samych wezszych felgach. 245 jest już bardzo drogie w zakupie, a podczas jazdy nie ma szans wykorzystac możliwości takiej opony. Szerokość 225 jest odpowiednia dla samochodów o mocy 250 KM. 245 to już opona do aut sportowych.
Tu jest około 200 KM i 430 NM. Zakładanie do tego szerszych opon nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Jeśli to auto nie będzie wystawiane po zlotach i chcesz tym jeździć na codzień to zainwestuj w normalny rozmiar 225/40, który jest najtańszy i zaoszczędzone pieniądze możesz przeznaczyć na zakup lepszych klasowo opon i ewentualnych dystansow.
Swietne opony 225/40 to koszt 1800 zl.
Naktansze 245/35 w tej samej klasie znalazłem za 600 zl czyli 2400 za komplet. Bez sensu. Ten sam model opony jest droższy nawet o 1000 zl.

EDIT: nie pisz posta pod postem. Jest opcja "edytuj".
daj juz spokój z tymi wywodami o felgach i oponach :wink:
Chip tuning. Egr, dpf, sondy off, LC, popcorn, wyłączenie zmiennej fazy, dawka rozruchowa i inne :twisted:

Awatar użytkownika
Roki
Weteran
Posty: 1310
Rejestracja: 21/09/2010, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
Gadu-Gadu: 3463212
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Roki » 17/03/2017, 18:18

Ja bym założył 225 40 przód i 235 40 tył lub 215 40 i 225 40

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Sprawdź moje aukcje
http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=5506213
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj


ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość