Więc co w końcu zrobić z 320d?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 5 lut 18, 2:34
- BMW: E28 528i
- Rok produkcji: 1983
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
Witam Forumowiczów!
Stałem się właśnie szczęśliwym posiadaczem BMW E46, pod maską wesoło klekocze 2-litrowy diesel o mocy 150km (auto z 2004 roku).
Jako, że egzemplarz trafił mi się wyjątkowo zadbany z udokumentowaną historią i potwierdzonym przebiegiem 205kkm na dzień dzisiejszy, z czego tylko połowa po naszych dziurawych drogach to już zaczynam myśleć o podniesieniu mocy.. Póki się za to zabiorę to i tak pojeżdżę jeszcze trochę serią, ale chciałbym już teraz sobie to wszystko poukładać.
Kiedy szukam inspiracji w zakresie tunungu m47n to im więcej próbuję znaleźć i czytam tym mniej wiem. Zaznaczam, że z wiedzą o mechanice diesli jest u mnie kiepsko. Jedni piszą o innej turbinie, inni o samym intercoolerze + program itd.
Mi na ten moment chodzi o zrobieniu +/- 200 koni i przy okazji nie wydanie zbyt wielu pieniędzy. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że trochę to kosztować i tak będzie... Zależy mi na tym żeby modyfikacje były "nieagresywne" dla silnika i osprzętu. Oczywiście jeśli można by zrobić 220koni to też super, ale mówię na 1 miejscu bezpieczeństwo silnika.
Większość wątków o modzeniu tych silników ma już ładnych kilka lat, czy są tu chętni żeby po latach od przetarcia szlaków podzielić się wiedzą i powiedzieć, doradzić jakby tu najlepiej podejść do tematu? Z góry dziękuję za każde cenne informacj!
Stałem się właśnie szczęśliwym posiadaczem BMW E46, pod maską wesoło klekocze 2-litrowy diesel o mocy 150km (auto z 2004 roku).
Jako, że egzemplarz trafił mi się wyjątkowo zadbany z udokumentowaną historią i potwierdzonym przebiegiem 205kkm na dzień dzisiejszy, z czego tylko połowa po naszych dziurawych drogach to już zaczynam myśleć o podniesieniu mocy.. Póki się za to zabiorę to i tak pojeżdżę jeszcze trochę serią, ale chciałbym już teraz sobie to wszystko poukładać.
Kiedy szukam inspiracji w zakresie tunungu m47n to im więcej próbuję znaleźć i czytam tym mniej wiem. Zaznaczam, że z wiedzą o mechanice diesli jest u mnie kiepsko. Jedni piszą o innej turbinie, inni o samym intercoolerze + program itd.
Mi na ten moment chodzi o zrobieniu +/- 200 koni i przy okazji nie wydanie zbyt wielu pieniędzy. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że trochę to kosztować i tak będzie... Zależy mi na tym żeby modyfikacje były "nieagresywne" dla silnika i osprzętu. Oczywiście jeśli można by zrobić 220koni to też super, ale mówię na 1 miejscu bezpieczeństwo silnika.
Większość wątków o modzeniu tych silników ma już ładnych kilka lat, czy są tu chętni żeby po latach od przetarcia szlaków podzielić się wiedzą i powiedzieć, doradzić jakby tu najlepiej podejść do tematu? Z góry dziękuję za każde cenne informacj!
-
- Bywalec forum
- Posty: 759
- Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
- BMW: 318i-328i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warka
Swapuj na M57N !
Przepraszam nie mogłem się powstrzymać xD
Przepraszam nie mogłem się powstrzymać xD
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
-
- Bywalec forum
- Posty: 185
- Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
- BMW: E46 330d+
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: PH96418
Twój silnik to EU3 czy EU4?
Na początku zacząłbym od niby spraw oczywistych - czyszczenie egr, kolektora dolotowego, wyrzucenia klapek z dolotu (jeśli jeszcze masz), sprawdzenia stanu wężyków podciśnienia - wiele ludzi to bagatelizuje.
Następnie wrzucenie wydajniejszego intercoolera, seryjny nie jest zbyt wydajny.
Dobrą sprawą jest także wymiana końcowego tłumika na przelotowy - seryjny to korek..
To takie podstawy - potem można pokusić się o zmianę turbiny na GT1752V z silnika M47N2, ale to już bardziej kosztowna sprawa.
Na początku zacząłbym od niby spraw oczywistych - czyszczenie egr, kolektora dolotowego, wyrzucenia klapek z dolotu (jeśli jeszcze masz), sprawdzenia stanu wężyków podciśnienia - wiele ludzi to bagatelizuje.
Następnie wrzucenie wydajniejszego intercoolera, seryjny nie jest zbyt wydajny.
Dobrą sprawą jest także wymiana końcowego tłumika na przelotowy - seryjny to korek..
To takie podstawy - potem można pokusić się o zmianę turbiny na GT1752V z silnika M47N2, ale to już bardziej kosztowna sprawa.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jak chcesz coś więcej niż sam program i ewentualnie inny IC-ek, choć ten nie jest taki zły, bo taki sam jest w m57n i jakoś w serii daje radę to polecam gtb1752v z 520d 163km (jest wydajniejsza od gt1752v z np. e90) i wtedy jak masz wydajne wtryskiwacze to można atakować 220-230km i jakieś 450-460nm. Ja mam taką turbinę, ale wtryskiwacze euro3 i przy takich wartościach był już batory z tyłu, więc trochę "ukręcili" i jest tyle mam w profilu. Sam program przy zdrowej serii (u mnie 150km/333nm) to 185-195km/380-420nm, czasem nawet więcej, u mnie wyszło 190km i 402 nm. Wszystko na intercoolerze o fabrycznych wymiarach, zmieniłem go tylko na nowego nissensa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Niestety przykra prawda jest taka, że dobrze zrobione m47n "robi" 325/328i i też niejedno nietrzymające mocy 330i moment robi robotę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
Maniek rozbierales turbiny z e90 i e60? Dlaczego gt jest mniej wydajna i o ile mniej?
Co do modow to szlak jest tak przetarty ze nie ma co za duzo pisac o tym...
Co do modow to szlak jest tak przetarty ze nie ma co za duzo pisac o tym...
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Niestety nie rozbierałem, takie info otrzymałem od osoby, która mi to składała i też czytałem kiedyś na jakimś tuningowym forum niby lepiej wstaje.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
No to ja tez cos czytalem i wychodzilo na to ze to jedno i to samo a ze wstawaniem jak sie trafi, jak sie ustawi i jak sie zrobi soft.
Kiedys otrzymalem info od tc performance ze to te same turbiny. Moja teraz wydaje sie wstawac szybciej niz poprzednio a mam gt. Musze wkoncu zrobic logi
Kiedys otrzymalem info od tc performance ze to te same turbiny. Moja teraz wydaje sie wstawac szybciej niz poprzednio a mam gt. Musze wkoncu zrobic logi
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Tak na szybko tu coś znalazłem:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=110219
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=110219
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 739 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 8 Odpowiedzi
- 2606 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Frost
-
- 3 Odpowiedzi
- 1313 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1119 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tunerk800i
-
- 11 Odpowiedzi
- 7590 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 6 Odpowiedzi
- 1287 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 12 Odpowiedzi
- 2740 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 3 Odpowiedzi
- 1811 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamiloskii4
-
- 7 Odpowiedzi
- 9698 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 7 Odpowiedzi
- 5693 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost