Wentylator ? Uszkodzony układ chłodzenia ? 320i 150km

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
pawelgl
Bywalec forum
Posty: 97
Rejestracja: 29 gru 14, 22:16
BMW: 323Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Okolice Kozienic

#1

Post autor: pawelgl »

Panowie wczorajsza sytuacja z bmw mnie trochę martwi, będą w warszawie delikatne korki auto zaczęło szarpać, zapalił się check myśle wyjadę z miasta będzie dobrze dobra jadę, jedne światła drugie patrze na tem a ta zaczyna rosnąć, w pełni stresu czekam na zielone i odrazu na pierwszą lepszą stacje tem weszła delikatnie na czerwone pole, natychmiast zgasiłem. Schlodzilem silnik włączając na maxa ciepło klimatyzacje tem spadła do pionu, poczekałem jeszcze ze 30-40min uzupełniłem braki płynu chłodniczego bo na gorącym chciałem otworzyć i trochę wywalił, następnie trochę odpowietrzylem naciskając węże. Teraz moje pytanie ponieważ domyślam się że wina leży po stronie wentylator chłodnicy.. jak go sprawdzić ? Mam jeden wiatrak między chłodnica a silnikiem ? Czy check mógł odłączyć wentylator ? Czy chwilowe wejście temperatury na czerwone mogło coś uszkodzić ?
Zapraszam do tematu mojego BMW : http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=20557
Obrazek
isolato

#2

Post autor: isolato »

Zatrzymałeś się niezwłocznie po wjechaniu wskazówki na czerwone pole, więc prawidłowo. Nic się pewnie nie stało. Gorzej jakbyś jechał dalej.
Miałem kiedyś podobną sytuację, ale w e36. We Wrocławiu stałem w korku, a laska z pasa obok krzyczy przez szybę, że coś mi cieknie spod auta :D i faktycznie, wskazówka poszła na czerwone pole (nie zauważyłem nic), ale natychmiast zjechałem na bok, poczekałem aż ostygnie, uzupełniłem płyn, bo było pusto i jakoś się doczołgałem do celu. W tym przypadku winny był właśnie wiatrak. Z silnikiem nic się wtedy nie stało na szczęście.

jak masz możliwość podpięcia pod kompa, to w INPA sprawdzisz czy wiatrak się załącza w ogóle.
pawelgl
Bywalec forum
Posty: 97
Rejestracja: 29 gru 14, 22:16
BMW: 323Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Okolice Kozienic

#3

Post autor: pawelgl »

Tak dość szybko zareagowałem bo jak wiedziałem to dopiero weszło na czerwone pole. Może któryś z mechaników w okolicy będzie miał kompa żeby podpiąć i sprawdzić. A może macie jakieś sposoby jak sprawdzić bez podpinania ? Check mógł wyskoczyć przez zużyte świece ? Od czasu gdy mam gaz czyli około 700km 2 raz zdarzyło mi się aby samochodów szarpał i przerywał, dziś już kupiłem nowe świece pod wieczór będę montować.
Zapraszam do tematu mojego BMW : http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=20557
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#4

Post autor: piotrek1474 »

Check zapala się jeżeli jest pogorszony skład spalin. Może masz źle wyregulowany gaz. Podobno na LPG potrafi się ta kontrolka zapalać. Jeżeli nie zmieniałeś wogóle świec to można je wymienić pamiętaj aby były do auta z LPG.
Warto tez sprawdzić przepływkę może ona szwankuje.
Obrazek
pawelgl
Bywalec forum
Posty: 97
Rejestracja: 29 gru 14, 22:16
BMW: 323Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Okolice Kozienic

#5

Post autor: pawelgl »

Świece wymienione, auto nie szarpie już tak jednak nadal delikatnie lecz wydaje mi się że to wina tuleji w dyfrze ponieważ podszarpuje przy zmianie na 2 i 3. Co do przepływki to przypomina mi się że na początku gdy wywalalo checka to wyjmowałem i wkładałem filt powietrza oraz odpinałem przeplywke i potem check ginoł, teraz to już nie działa.

Edit.//


Po wymianie świec, na drugi dzień check zginął samoczynnie, teraz mi się przypomniało że jak montowałem gaz to gazownik mi powiedział że założy mi sterownik który sam będzie kasować błędy check, z racji tego że mieszkam w małej miejscowości nie stoję w korkach, czy mogę sprawdzić czy sytuacja z wzrostem temperatury ponad pion w ten sposób że rozgrzany samochodów zostawię na biegu jałowym na ok 5 min ? Oczywiście w miedzy czasie będę kontrolować temperaturę i wraz czego wyłączę silnik lub zacznę jechać by schłodzić ? Czy to będzie bezpieczne czy po prostu od razu jechać na kompa do mechanika ?
Zapraszam do tematu mojego BMW : http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=20557
Obrazek
pawelgl
Bywalec forum
Posty: 97
Rejestracja: 29 gru 14, 22:16
BMW: 323Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Okolice Kozienic

#6

Post autor: pawelgl »

Problem rozwiązany, padł wentylator chłodnicy, teraz szukam takowego.
Zapraszam do tematu mojego BMW : http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=20557
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”