[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

Awatar użytkownika
seku145
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 05/12/15, 23:48
BMW: 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Radomsko
Kontakt:

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

Post autor: seku145 » 06/01/19, 21:34

Cześć,
BMW E46 3.0D 204KM, 2004 rok, euro4, manual, rwd

Problem z brakami w mocy, opiszę jak to wygląda.
Moc raz jest, raz jej nie ma, 4 bieg - pedał w podłogę - bardzo powolne przyspieszanie. Odpuszczam gaz i dodaję ponownie - przyspiesza prawidłowo, lecz nie ma reguły - nie zawsze.

Przykład 2.
1,2,3,4,5,6 bieg od początku za każdy razem pedał w podłodze - przyspiesza prawidłowo, lecz jak tylko w którejś chwili odpuszczę gaz i dodam ponownie = brak mocy...

Brak błędów na komputerze (jedynie przekaźnik świec żarowych).

- Klapki w kolektorze wyrzucone, sterowanie nimi jest elektroniczne i wyskakiwał błąd silniczka = nowa mapa, silniczek usunięty, lecz ostatnio błąd znów się pojawił.
- Turbo - rozebrane - idealny stan
- Nastawnik/aktywator turbiny. Został zregenerowany, oraz dla pewności kupiłem jeszcze jakiś używany, nie ma różnicy, sprawdzone na maszynie - ok
- Wszelkiego rodzaju czujniki czy to doładowania, czujnik w dolocie, atmosferyczny - parametry wyglądają prawidłowo.
- Przelewa trochę wtrysk nr 4, reszta ok
- Auto nie kopci, nie wydaje dziwnych dźwięków, nie widać nigdzie żadnych rozszczelnień
- Katalizator - ok
- Przepływomierz zakładałem z innego samochodu, również nie ma żadnej różnicy.
- Spalanie prawidłowe, od 6,5 w trasie do 10 w mieście

Samochód raz zamyka licznik, a za chwilę nie mogę wyprzedzić Nissana Micry....

Prosiłbym o jakąkolwiek rzetelną pomoc, 4 mechaników już rozłożyło ręce, nigdzie nie widział nikt takiego przypadku...


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3875
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

Post autor: maniek21112 » 06/01/19, 21:57

Parametry nie mogą być w normie jak auto nie jedzie..nagraj 4 bieg od 1800 rpm do ilu się da z widokiem na zakładkę nominal/actual w inpa, oczywiście programem do tego.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Miłosz
Specjalista
Posty: 3199
Rejestracja: 30/12/13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

Post autor: Miłosz » 07/01/19, 0:05

Tu jest odpowiednik VW N75 ? U mnie w lexie właśnie ten czujnik powodował że auto raz jechało a raz jakby kto za zderzak złapał i nie chciał puścić przy wciśnięciu gazu do deski.
Mój --- > lexus is 220d

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3875
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

Post autor: maniek21112 » 07/01/19, 7:35

Pisał o nastawniku turbiny więc jest sterowana elektronicznie i nie ma przetwornika ciśnienia, jest natomiast taki od egr, ale żeby nie wymieniać nic w ciemno jak do tej pory to trzeba przeanalizować live data.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

bythomas1
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 01/06/17, 19:40
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Wejherowo
Kontakt:

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

Post autor: bythomas1 » 07/01/19, 12:25

Wgraj oryginalny wsad do DDE i sprawdź różnice bo jeśli był by dobrze usunięty silniczek to błąd by się nie pokazał.

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1719
Rejestracja: 05/04/14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

Post autor: rafał18 » 07/01/19, 19:26

Moze ktos za bardzo pocial dtc :D

Awatar użytkownika
seku145
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 05/12/15, 23:48
BMW: 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Radomsko
Kontakt:

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

Post autor: seku145 » 10/01/19, 20:23

Niestety, u mnie w okolicy ciężko z Inpą, czekam na info od znajomego czy znajdzie chwilę.
Mam coś jeszcze nagrać ?
maniek21112 pisze:
06/01/19, 21:57
zakładkę nominal/actual w inpa
Co się pod tym kryje ?

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3875
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

Post autor: maniek21112 » 10/01/19, 20:26

Ciśnienie doładowania, na szynie cr oraz masa powietrza.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

KeniT8
Bywalec forum
Posty: 180
Rejestracja: 25/03/18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
Kontakt:

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

Post autor: KeniT8 » 11/01/19, 20:41

sprawdz w inpie DDE jaki ma soft i porównaj z WinkFP jak nowszy CI pokaże to wgraj jak taki sam to możesz wgrać na nowo softa.Tylko napięcie musisz podtrzymać.Najlepiej stabilizator napięcia lub drugie auto z uruchomionym silnikiem.Po wgraniu robisz reset przepływki+reset sondy lambda,synchro ews i w drogę

Awatar użytkownika
seku145
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 05/12/15, 23:48
BMW: 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Radomsko
Kontakt:

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

Post autor: seku145 » 14/01/19, 15:18

Niestety z racji złej pogody nie miałem możliwości nagrania nic lepszego.
Na filmie są momenty kiedy auto przyspiesza prawidłowo jak i momenty gdzie pedał w podłodze a obroty ledwo rosną (auto powoli się rozkręca, powyżej 3tyś obrotów zaczyna nagle ciągnąć prawidłowo, ekonomizer w trakcie laga pokazuje 18l i wraz z powolnym wkręcaniem na obroty rośnie do końca).
https://www.youtube.com/watch?v=iEAqDBm-8bU

KeniT8 pisze:
11/01/19, 20:41
sprawdz w inpie DDE jaki ma soft i porównaj z WinkFP jak nowszy CI pokaże to wgraj jak taki sam to możesz wgrać na nowo softa.Tylko napięcie musisz podtrzymać.Najlepiej stabilizator napięcia lub drugie auto z uruchomionym silnikiem.Po wgraniu robisz reset przepływki+reset sondy lambda,synchro ews i w drogę
Niestety, nie mam zielonego pojęcia o co chodzi, osoba która udostępniła mi program również nie podejmuje się takich operacji.


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Diesel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości