N42B20 Nie chce odpalić, przepustnica stuka

ODPOWIEDZ
Buger
Posty: 7
Rejestracja: 09/11/2018, 15:18
BMW: E46 318Ti Compact AT
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Kontakt:

N42B20 Nie chce odpalić, przepustnica stuka

Post autor: Buger » 09/11/2018, 15:23

Witam

W moim E46 z silnikiem N42B20 stało się takie coś. Wczoraj normalnie przyjechałem do domu i zgasiłem silnik, dzisiaj wieczorem chcę odpalić i po przekręceniu stacyjki słychać stukanie z przepustnicy, dodatkowa pompka wody która jest obok przepustnicy słychać że mocno pompuje i wewnątrz kabiny na chwilkę załącza się co 2/3 sekundy przekaźnik pompy paliwa. Sprawdziłem wszystkie wtyczki od komputera silnika ale wszystko jest dobrze. Napięcie na aku ponad 12V i kręci rozrusznikiem bez problemu.

Jak odpalę to na chwilkę zaskoczy ale zaraz zgaśnie.

Pomóżcie bo kompletnie nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny, wszystkie pomysły już mi się skończyły.


Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1690
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 09/11/2018, 15:29

Komputer i błędy... wcześniej działo się coś np auto szarpalo lub gaslo?

Buger
Posty: 7
Rejestracja: 09/11/2018, 15:18
BMW: E46 318Ti Compact AT
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Kontakt:

Post autor: Buger » 09/11/2018, 15:41

Jakiś miesiąc temu wymieniłem pompę paliwa a tak chodziło wszystko dobrze

Buger
Posty: 7
Rejestracja: 09/11/2018, 15:18
BMW: E46 318Ti Compact AT
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Kontakt:

Post autor: Buger » 09/11/2018, 21:01

Oto filmik jak zachowuje się przepustnica po przekręceniu stacyjki

https://youtu.be/C0RSttObvtE

Buger
Posty: 7
Rejestracja: 09/11/2018, 15:18
BMW: E46 318Ti Compact AT
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Kontakt:

Post autor: Buger » 10/11/2018, 14:51

Dzisiaj sprawdziłem błędy i nic nie ma...


Buger
Posty: 7
Rejestracja: 09/11/2018, 15:18
BMW: E46 318Ti Compact AT
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Kontakt:

Post autor: Buger » 10/11/2018, 20:14

KOLEJNE BEZUŻYTECZNE FORUM, ROZUMIEM ŻE NIE MAM CO LICZYĆ NA POMOC...

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1690
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 10/11/2018, 20:43

Ty masz 15 lat ? Zapewniam Cie że jak by ktoś wiedział o co chodzi to na pewno dał by Ci znać czasami bez spojrzenia na żywo nic nie można zrobić ...
A co do twojego przypadku to dziwna sprawa strasznie z tego co wiem N42/N46 nie używa przepstunicy (chyba że awaryjnie) więc może coś z valvetronic ? Spróbuj odłączyć przepustnicę i zobacz co się dzieje ... Dziwna sprawa że nie ma błędów ...

pixma
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 20/06/2017, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin
Kontakt:

Post autor: pixma » 10/11/2018, 20:57

u mnie krecil nie odpalał jak czujnik walu uwalony był ale to byl blad na komputerze...

moze paliwa dolej :)

Buger
Posty: 7
Rejestracja: 09/11/2018, 15:18
BMW: E46 318Ti Compact AT
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Kontakt:

Post autor: Buger » 12/11/2018, 15:06

Zdaję sobie sprawę że jest to dziwny przypadek ale jestem od niedawna posiadaczem BMW i uczę się twego auta dlatego liczę na każdą, nawet głupią podpowiedź bo może coś pomoże.

Wymontowałem pompę i sprawdziłem bezpośrednio na aku i działa.
Jak przekręciłem stacyjkę bez podpiętej pompy przepustnica i przekaźnik pompy cały czas tak samo się zachowywały.
Po odpięciu przepustnicy nic się nie zmieniło a do tego zauważyłem że w ten sam rytm mrugają żółta kontrolka hamulca ręcznego oraz żółta kontrolka kontroli trakcji


ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości