e46 2001 nie odpala

zed0
Posty: 7
Rejestracja: 15/09/2018, 21:57
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: UK
Województwo: ---
Miasto: Oxford
VIN: AK83353
Kontakt:

e46 2001 nie odpala

Post autor: zed0 » 15/09/2018, 22:34

czesc forumowicze i pasjonaci.

Zastanawiam sie czy moglibyscie mi pomoc.

w zeszlym tygodniu w czasie jazdy autko poprostu mi zgaslo i juz. W trakcie przyspieszania jakies 25tys obrotow odcielo.
paliwa mialem swiezo na rezerwie - komputer pokazywal dystans 60 mil.
rozrusznik kręci, pompka paliwa okej - sprawdzalem węzyki przy filtrze i leci.
Dla mnie to objawy tak jakby paliwo gdzies nie dochodzilo. Tylko gdzie?

mechanik co mnie lawetował zasugerowal EGR - tak wiec zrobilem wyczyscilem specjalnym plynem.... zero poprawy.
zauwazylem ze EGR ma dziurke na jednej sciance - zastanawiam sie czy to jakas wada czy to normalne.

jedyne co widzialem na desce rozdzielczej to lampka poduszki, żarówki rejestracji no i taka żółta, że malo plynu w chlodnicy.
kupilem sobie ustrojstwo do sprawdzania błędów firmy foxwell nt 201 - nie działa.
Tak wiec po paru latach odpalilem swojego starego laptopa z INPA i pare bledow znalazlem,
8 Gluehanlage - wykasowalem
27 Kuehlmittelheizung - wykasowalem
6 Abgasrueckfuehr - wykasowalem

Jeden ciągle powraca.
80 Versongungsspannung
pozostałe to:
6 Zuendkreis ZK5 - poduszka prawa bo robilem drzwi i nie wykasowałem błędu
3 Zuendkreis ZK2 - pewnie tez jakas poduszka
2 Zuendkreis ZK1

Aha jeszcze jedno EGR nie ma zadnych uszczelek na odplywie ani dopływie - czy to tak ma byc?


Dziekuje z góry za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam, Adrian.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Załączniki
IMG_20180915_203523529_HDR.jpg
IMG_20180915_203521235_HDR.jpg
IMG_20180915_203515723_HDR.jpg
IMG_20180915_203027890_HDR.jpg
IMG_20180915_200947631.jpg
IMG_20180915_200942905.jpg
IMG_20180915_200737426.jpg
IMG_20180915_200732031.jpg
IMG_20180915_200720781.jpg
IMG_20180915_203515723_HDR.jpg


Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2650
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 15/09/2018, 22:58

Sprawdź klemę pirotechniczną przy aku oraz w teście 6.0 sprawdź ilość paliwa, jak całość jest w lewej komorze to nic dziwnego, że zgasł.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

zed0
Posty: 7
Rejestracja: 15/09/2018, 21:57
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: UK
Województwo: ---
Miasto: Oxford
VIN: AK83353
Kontakt:

Post autor: zed0 » 16/09/2018, 15:14

sprawdzilem, jak radziłeś. klema sie mocno trzyma, poza tym kręci rozrusznikiem wiec chyba wporządku.


nie wiedzialem ze sa dwa zbiorniki. ile musze diesla dolać z kanisterka , zeby wyrownac te wartosci?

oto wyniki testu 6:
Załączniki
IMG_20180916_140801180.jpg
IMG_20180916_140753117.jpg
IMG_20180916_140742968.jpg

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2650
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 16/09/2018, 16:05

Paliwo jest ok, masz je w prawej komorze, tam gdzie pompa więc ok. Bak jest jeden tylko przedzielony wałem stąd dwie komory. Do 30l ma być wszystko w prawej komorze.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

zed0
Posty: 7
Rejestracja: 15/09/2018, 21:57
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: UK
Województwo: ---
Miasto: Oxford
VIN: AK83353
Kontakt:

Post autor: zed0 » 16/09/2018, 19:53

To dobra wiadomosc, ze pompa ok, tylko pewnie oznacza ze trzeba bedzie dalej szukac.

Bylem dzisiaj na spacerze z kanisterkiem 5litrow. Zatankowalem to do mojej e46 i teraz test 6 pokazuje nowe wartosci.
Jesli dobrze czytam to aktualnie mam 9,7 litra w prawym i 4 w lewym.
Niestety padl mi akumulator wiec znowu czekanie na nowy prostownik...

W miedzyczasie poczytalbym dalej, tylko nie wiem jakie hasła Googlować.

Ktos ma jakies pomysly?

Dzięki.
Załączniki
IMG_20180916_165045419.jpg
IMG_20180916_165038693.jpg
IMG_20180916_165027614.jpg


Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2650
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 16/09/2018, 19:56

Spróbuj odpalić na plaka, może to vp44 pada.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

zed0
Posty: 7
Rejestracja: 15/09/2018, 21:57
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: UK
Województwo: ---
Miasto: Oxford
VIN: AK83353
Kontakt:

Post autor: zed0 » 17/09/2018, 19:56

na plaka... ok tylko jak to zrobic by osiagnac efekt? na necie straszą ze jak sie nie umie to cośtam wybucha. tak wiec poradź proszę , pryskać w filtr powietrza? czy wyjąć filtr i tam pryskać podczas rozruchu. czy gdzie.

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2650
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 17/09/2018, 20:07

Odkręcasz opaskę przewodu przy zaworze egr, pryskasz plaka, podobno najlepszy jest waniliowy :lol: a druga osoba w tym czasie kręci rozrusznikiem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

zed0
Posty: 7
Rejestracja: 15/09/2018, 21:57
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: UK
Województwo: ---
Miasto: Oxford
VIN: AK83353
Kontakt:

Post autor: zed0 » 20/09/2018, 21:24

okej przetestowane.
nie mialem nikogo pod reka wiec psikałem tam gdzie dosięgłem czyli do filtra powietrza (kierownice i kluczyk mam z prawej).
Akumulator w pelni naladowany i spowrotem zamontowany.
Krece rozrusznikiem, psikam i odpala i chodzi!
Jak tylko przestaje psikać to gasnie praktycznie od razu. :-(
Czy to jest ta pompa vp44 czy moze jakies zapowietrzenie gdzies.
oplaca mi sie kompa podłączać i jakichs bledow szukac, czy juz nie ma sensu i zamawiac pompe na necie?

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2650
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 21/09/2018, 12:25

Jak stwierdziłeś, że pompa w zbiorniku jest ok?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


ODPOWIEDZ

Wróć do „Diesel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości