głosne stuki przy wbijaniu biegów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 1957
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E60 520D LCI
Rok produkcji: 2008
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
Kontakt:

głosne stuki przy wbijaniu biegów

Post autor: Jarando » 27/07/2018, 8:54

Idąc Twoim tokiem myślenia, zaczniecie za chwile obstawiać np. krzywe tylne obręcze kół, zjechane opony, kończące się klocki hamulcowe itd., czyli wszystko co jest za skrzynią biegów a nie bierze udziału podczas próby wrzucenia biegu na postoju.
MARC pisze:Tak jak pisałem pukanie to jedno a problem z wbiciem biegu to inny temat i ja osobiście bym ich nie łączył.

Biegi powinieneś lekko ustawiać.
Sprzęgło i bieg. Bez szmeru, zgrzytu, haczenia itp. To jest BMW i tu ma działać płynnie.
Skoro biegi nie wchodzą gładko to ja sprawdziłbym wysprzęglik, poprawność ustawienia i odblokowania sprzęgła, stan dwumasy.
Gdzieś coś może nie być idealnie w osi i takie jaja mogą się dziać.

Co do stuków przy zmianie... Już kilka razy o tym pisałem, to co słyszysz to suma luzów pomiędzy silnikiem -> skrzynią -> wałem->dyfrem-> półosiami. Ciężki temat do wykluczenia. Aczkolwiek dla upartego człowieka wykonalne. ;) Kwestia zasobów gotówkowych.
Kolega Marc już ponad rok temu (09.07.2017) pisał o tym samym i przez ponad rok czasu nikt tego zapewne nie sprawdził.
Jeśli przez ponad rok czasu mechanik nie potrafił tego wyeliminować, to może czas zmienić mechanika.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!


piotrek2222
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 08/07/2017, 13:39
BMW: bmw e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: adamówka
Kontakt:

Post autor: piotrek2222 » 03/08/2018, 6:05

dobra,wczoraj wymieniałem wysprzeglik na nowy, i nic to nie dało, byłem u zupełnie innego mechanika, a juz troche ich było troche, zbieram fundusze zeby ponowne wyciagnac skrzynie, i wymienic ten trzpien, i sprawdzic sprzegło,b=czy poprzedni mechanik załozył je prawidłowo,pózniej jak nie pomoze to dyfer zawioze do kogos kto poprostu go rozbierze i dobrze mu sie przyjzy,

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5479
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 03/08/2018, 7:08

Podziwiam Wasza determinację.

Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 10/01/2018, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz
Kontakt:

Post autor: yeti » 03/08/2018, 18:52

Jarando pisze:
27/07/2018, 8:54
wszystko co jest za skrzynią biegów a nie bierze udziału podczas próby wrzucenia biegu na postoju.
dokładnie, u mnie też wali

po obserwacjach stwierdzam, ze na 100% odpowiada za to układa rozsprzęglania, dlaczego
- przy dłuższym wciśnięciu sprzęgła problem nie występuje (słabo rozpięte sprzęgło lub zapowietrzony wysprzęglik da taki efekt)
- przy zmianie biegów bez sprzęgła efektu nie ma (tak wymaga to trochę praktyki ale wykonalne w 100%)
- jak się dłużej przytrzyma sprzęgło to biegi pracują lżej

wniosek szukam koło sprzęgła problemu, będę się nudził na warsztacie odepnę wał od skrzyni i obadam temat czy wali wtedy czy nie, choć uderzenie dochodzi jakby spod podłogi koło lewarka.

MiceBMW
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 04/09/2017, 20:30
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto
Kontakt:

Post autor: MiceBMW » 08/08/2018, 0:53

To co napisze nie ma żadnego logicznego wytłumaczenia (chyba ale ludzie również o tym pisali) ale odnosze wrażenie, że problem nasila sie w zaleznosci od temperatury na zewnatrz ... Dzisiaj w dzien podczas ponad 30 stopni jazda autem to była udręka ... ogromne stuki i szarpało autem masakrycznie mocno przy każdej zmianie biegu, niezależnie od zakresu obrotow ... natomiast teraz temperatura około 18 stopni, praktycznie płynna zmiana biegów ...

Jaki wpływ może mieć temperatura i na co ? Chyba jedynie na prace przepływomierza ?

To jest po prostu nie do uwierzenia ze temat ma juz ponad rok, mechanicy w specjalizacji BMW z różnych częsci polski rozkładają ręce ... ludzie wymieniają połowę auta i dalej bez skutku ...

Czytałem już nawet na zagranicznych forach, rezultaty walki z usterką - podobne. Natomiast znalazłem jeden temat w którym gość uporał się usterką (a w zasadzie z usterkami, bo wiele osob opisuje przy okazji mułowatość auta + problem z ręcznym (luz po zaciagnieciu, w sensie ze kolo robi jescze lekki obrot zanim sie zblokuje)) + duże spalanie paliwa ... Podobno regulacja hamulca ręcznego w E46 jest dosyć kłopotliwa, i nie tak łatwo zrobić to prawidłowo. Objawy identyczne jak u nas. Czytałem o tym później dalej, podobno hamulec nie odpuszcza tak naprawdę do końca (dokładniej coś w tarczobębnach), co powoduje poszarpywanie przy zmianach biegów oraz stuk (nawet na wylaczonym silniku !) - ile w tym prawdy - nie mam pojęcia bo nie mam już siły na walkę z tą usterką ...

Cały opis walki tutaj : https://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18/2000-e46-323i-clunk-no-more-t98528/

Może i ma to jakiś sens, bo zdarzają się momenty, kiedy wyjeżdzam autem i poprostu od razu wiem ze nie bedzie stukac, bo nie mam wrazenia jak bym ciągnął za sobą przyczepe lub miał zaciągnięty lekko ręczny ... ale znając życie pewnie jak zwykle to nie to ....

Jeżeli ktoś ma jeszcze siłe co kolwiek sprawdzać i chce powalczyć sam - tutaj tutorial https://www.youtube.com/watch?v=VI5r6I3_U_k

Tłumaczenie najważniejszego posta z powyższego tematu przez Google translate :
Prawdopodobnie kuszę tu los, ale właśnie wyleczyłem mój niepokojący tyłek. Zmiana od 1 do 2 była najgorsza, chyba że trzymałem stopę na sprzęgle przez kilka sekund. Mój lokalny indie sprawdził oczywiste - krzak, zawieszenie i wał napędowy - i nie zgłaszał żadnych problemów.
Wiedziałem, że mój hamulec ręczny nie trzymał się na poboczu i zastanawiałem się, czy poprzedni właściciel zbytnio poprawił pobocze, aby zrekompensować, co, jak sądziłem, mogło spowodować problem, biorąc wszelkie luzy w układzie napędowym, gdy zasilanie było wyłączone pomiędzy zmianami biegów i powodując brzęk, gdy napęd napędowy rozwinął się, gdy zasilanie wróciło.
Rzeczywiście, gdy oba koła odrywają się od podłogi, a hamulec ręczny jest wyłączony, poziome przęsło się łatwo - w rzeczywistości z łatwością obejmuje ono hamulec ręczny - ale koło znajdujące się blisko niego było ciasne. Wymieniłem buty hamulca ręcznego i wyregulowałem je równomiernie.
Co za wynik. Zmiany biegów są bardziej śliskie, nie ma więcej hałasu, przyspieszenie jest ostrzejsze, a benzyna idzie dalej.


piotrek2222
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 08/07/2017, 13:39
BMW: bmw e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: adamówka
Kontakt:

Post autor: piotrek2222 » 08/08/2018, 5:56

no z recznym to cos jest bo toczysz sie i zaciagasz reczny i jest uderzenie i chamuje, sprawdziłem to u siebie,ale i stoisz ,wrzucasz 1 uderzenie,puszczasz sprzegło i czujesz ze wał sie obrócił , doszedł do dyfra i uderzenie ze auto szarpneło do przodu, pierwsza mysl to luz w dyfrze,wał uderzył w dyfer ,chuk az auto do przodu posuneło,
A jeszcze inaczej, auto zapalone, wciskam sprzegło ,trzymam je chwilke,i wbijam 1 i zadnego stuku,ale jak czhe ruszyc to powtórka z rozrywki,
ton sa dwa probblemy

MiceBMW
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 04/09/2017, 20:30
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto
Kontakt:

Post autor: MiceBMW » 08/08/2018, 10:41

Piotrek ale on chyba opisuje dokładnie to samo co Ty w poście.

piotrek2222
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 08/07/2017, 13:39
BMW: bmw e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: adamówka
Kontakt:

Post autor: piotrek2222 » 09/08/2018, 6:03

ok,ale co ma chamulec reczny do zmian biegów, i wbijania biegu,co do toczenia sie i proby zaciagmiecia recznego to sie moze i zgadzam,na necie widziałem polski filmik jak ktos pokazywał dlaczego ca luzy,tam jakies dziury sa wyrobione, ale oczywiscie zaraz sie przygladne i bede regulował ceczny, bo cuda czasem sie zdarzaja, trzeba kabinowac z tym,my chyba komus za rozwiazanie problemu jakis prezent ufundujemy

MiceBMW
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 04/09/2017, 20:30
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto
Kontakt:

Post autor: MiceBMW » 18/08/2018, 20:31

Panowie, kolega mefjupe z forum opisał rozwiązanie w tym temacie : http://e46forum.pl/m54b22-32oci-topasblau-00-duzy-serwis-naprawa-diod-lampy-problem-gasniecia-21685-10#p204519

A dokładniej na początku opisał wszystko w temacie : http://e46forum.pl/m54b22-szarpie-przy-ruszaniu-stuki-przy-zmianie-biegow-20842

Objawy takie same jak u nas

piotrek2222
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 08/07/2017, 13:39
BMW: bmw e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: adamówka
Kontakt:

Post autor: piotrek2222 » 28/08/2018, 6:16

https://www.youtube.com/watch?v=s_7HM8rAu1E co do recznego to moze byc to


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość