Wymiana skrzyni biegów M54B25 na 6 biegową

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
loui95
Posty: 1
Rejestracja: 12/10/2017, 11:43
BMW: E46 M52B20TU Sedan
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice
Kontakt:

Wymiana skrzyni biegów M54B25 na 6 biegową

Post autor: loui95 » 12/10/2017, 11:47

Witam
Czy ta sama skrzynia z e90 n46, tak samo według opisu podejdzie do m52b20tu?


Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 1274
Rejestracja: 03/10/2014, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

Post autor: Broder » 14/10/2017, 22:32

podejdzie. Te same skrzynie byly np w e8x z silnikami benzynowymi serii N , ja dzis przywiozlem wlasnie kolejna bo w mojej nie mam pojecia dlaczego zaczal wyskakiwac 5ty bieg (1szy, 2gi bym zrozumial , ale 5ty?? )
Obrazek
Obrazek

okim
Posty: 8
Rejestracja: 15/12/2016, 23:38
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Post autor: okim » 24/02/2018, 12:55

Czyli skrzynia z e90 to w zasadzie ta sama co 6b z e46 i e60, bo nie do końca rozumie które sprzeglo i dwumas zamówić. oryginalne sprzęgło do tej skrzyni ma mniejszą średnicę, w 330 sprzęgło ma 240mm średnicy

Awatar użytkownika
pakitko
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 20/02/2015, 22:20
BMW: 3 E46 M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz
Gadu-Gadu: 7579601
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: pakitko » 26/11/2018, 11:45

E60 ma inna dwumase oraz sprzęgło z silnika N lożysko podporowe wałka sprzęgłowego skrzyni ma w dwumas, a e46 m52,m54 ma w otworze wału. Czyli mamy inną długość wałka sprzęgłowego i znów pod górkę, trzeba by kupić dwumas z kompletnym sprzęgłem, i do tego zostaje przeróbka wału lub szukanie wału o danych wymiarach po założeniu skrzyni lub katalogach bmw. Najlepszym rozwiązaniem jest kupno skrzyni i tarczy sprzegla z dociskiem z e46 3.0 po lifcie razem z wałem i dyfrem bo jest inna koncowka wału i flansza na dyfrze, skrzynia zaczyna sie od 1k w zwyz, liczac przerobki i koszta mechanikow na to samo wyjdzie lub drozej. Mozna wziasc skrzynie od e87, e90 z silnika N dwumas zostaje, trzeba zmienic tarcze i wał napedowy. sporo informacji jest do przeanalizowania.

1.Najmniej przeróbek e46b30i po lifcie, kupic cala skrzynie z tarcza sprzegla i dociskiem na 240, do tego ori wał z dyfrem, bo wał ma inne koncowki niz 2.0,2.5,2.8

mariryb
Specjalista
Posty: 5735
Rejestracja: 09/04/2011, 9:07
BMW: 330ci, 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/ Wieniawa
Kontakt:

Post autor: mariryb » 26/11/2018, 16:00

P&P pasuje zestaw z e46 325ti compact. Tylko mało tego.
Jak coś mam docisk i tarcze z e60 520i m54b22. 6b
Kolega z forum wziął resztę i będzie wrzucal do e46. Może się pochwali jak podkłada.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Doposażanie E46 - klimatronik, klima, fotochrom , BC, el szyby tył....


Awatar użytkownika
pakitko
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 20/02/2015, 22:20
BMW: 3 E46 M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz
Gadu-Gadu: 7579601
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: pakitko » 26/11/2018, 17:51

Dzięki za odp


ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości