Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3220
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: maniek21112 » 14/09/2018, 12:04

Są wieści, silniczek wymieniony, jeszcze nie pojeździł bardzo długo ale na poprzednim wymieniłby bezpiecznik już 3-4 razy :D więc tfu tfu to raczej on robił zwarę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


Seba325i
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 31/03/2018, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587
Kontakt:

Post autor: Seba325i » 14/09/2018, 20:43

maniek21112 pisze:
14/09/2018, 12:04
Są wieści, silniczek wymieniony, jeszcze nie pojeździł bardzo długo ale na poprzednim wymieniłby bezpiecznik już 3-4 razy :D więc tfu tfu to raczej on robił zwarę.
To dobre wieści , nie zapeszając :guma:

RabinBroda
Posty: 4
Rejestracja: 17/08/2018, 3:04
BMW: e46 325i SSG
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Brok
VIN: 1234567
Kontakt:

Post autor: RabinBroda » 03/10/2018, 9:28

maniek21112 pisze:
14/09/2018, 12:04
Są wieści, silniczek wymieniony, jeszcze nie pojeździł bardzo długo ale na poprzednim wymieniłby bezpiecznik już 3-4 razy :D więc tfu tfu to raczej on robił zwarę.
Witam.
Twój problem jest typowy dla wyeksploatowanych silniczków elektrycznych - szczotkowych. To jak z rozrusznikiem - będzie działał, mimo że stary i wypracowany, jednak będzie pobierał znacznie więcej prądu (straty w skutek oporów czy iskrzenia na szczotkach). Identycznie z Twoim silniczkiem pompy, nie robił żadnego zwarcia po rozgrzaniu - bzdura. Zużyty silniczek pobierał więcej prądu niż pozwalał na to bezpiecznik 30A. Podłączany na krótko zapewne działał, ale na krótko czyli bez bezpiecznika. Często taka sytuacja dezorientuje w poszukiwaniu usterki.
To takie moje trzy grosze dla tych, którzy się z podobnym problemem jeszcze spotkają.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3220
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 03/10/2018, 11:49

Dokładnie jak napisałeś, terminologia może niewłaściwa, ale to on był przyczyną problemów.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

bartrej
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 10/09/2018, 8:56
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: bartrej » 08/10/2018, 13:12

Mam pytanie, od czego jest ten przewód? Ciecze mi z niego żółtym olejem. Rusza się na boki przy tej śrubie i nie bardzo idzie to od/do-kręcić.
[+] Pokaż spoiler
Obrazek


JanekŚląsk
Posty: 1
Rejestracja: 06/11/2018, 21:53
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Racibórz
Kontakt:

Post autor: JanekŚląsk » 06/11/2018, 22:13

Witam wszystkich Forumowiczów...Panowie z czystym sumieniem mogę polecić ,MARC,-a z Auto-inspektor!!!Ten człowiek posiada wiedzę dzięki której pomoże waszym Bawarkom,skrzyniom SMG no i wam.Bardzo mi pomógł dzięki czemu mogę cieszyć się moja 330Ci i uratował mnie od niepotrzebnych kosztów na które naciagneli by mnie niekompetentni ludzie,a BMW i tak by nie jeździło,bo ich diagnoza była całkiem inna.Dzieki Ci bardzo za postawienie słusznej diagnozy,uratowanie mojej skrzyni,a co za tym idzie portfela i nerwów...Dziękuje i polecam

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 4612
Rejestracja: 11/04/2015, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scghost » 06/11/2018, 22:46

no ładnie ładnie xD
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

RabinBroda
Posty: 4
Rejestracja: 17/08/2018, 3:04
BMW: e46 325i SSG
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Brok
VIN: 1234567
Kontakt:

Post autor: RabinBroda » 22/11/2018, 0:23

Witam
Może ktoś będzie coś w tym temacie wiedział. Robiłem ostatnio adaptację sprzęgła w mojej skrzyni ssg - sześciobiegowa. Trafił mi się standardowy problem, jaki trafia się przy adaptacjach - U_Bat. Aby uniknąć tego problemu, zaleca się podpięcie auta pod prostownik na czas adaptacji. Niestety nie dysponuję solidnym prostownikiem ani gniazdkiem sieciowym na parkingu (nie posiadam garażu niestety). Kiedyś, robiąc adaptację wyratowałem się z tego w inny sposób. Mianowicie, podpiąłem auto na kable do drugiego, z odpalonym silnikiem i adaptacja przeszła pomyślnie. Tym razem również korzystałem z tego patentu lecz niestety adaptacja się nie udała (U_Bat). Dodam, że komputer, interfejs i Inpa te same od początku, jedynie auto - "dawca napięcia" inne. Zmierzyłem napięcie ładowania auta "zasilacza" i wyszło 13,7V. Ponowna próba z innym autem zasilaczem, napięcie ładowania 13,8V i też porażka. I tu czas na moje pytanie. Czy ma ktoś wiedzę, jakie powinno być minimalne napięcie w instalacji, w trakcie adaptacji? Niestety nie pomierzyłem napięcia ładowania podczas pierwszej udanej adaptacji z drugim autem, jako "zasilaczem" (był to Focus w dieslu). Muszę jeszcze spróbować z Sharanem sąsiada. Zmierzone u niego napięcie ładowania to aż 14,2 V

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5495
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 22/11/2018, 6:12

Zrob zrzut ekranu komunikatu.
Dodatkowo pokaż raport końcowy.

RabinBroda
Posty: 4
Rejestracja: 17/08/2018, 3:04
BMW: e46 325i SSG
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Brok
VIN: 1234567
Kontakt:

Post autor: RabinBroda » 22/11/2018, 23:30

MARC pisze:
22/11/2018, 6:12
Zrob zrzut ekranu komunikatu.
Dodatkowo pokaż raport końcowy.
Komunikat końcowy mówił o niepowodzeniu adaptacji i za niskim napięciu U-Bat. W sobotę spróbuję adaptacji podłączony do tego Sharana (14,2V napięcie ładowania). Jak nie przejdzie, zrobię zrzuty ekranu. Jak już pisałem, tym samym zestawem (komputer, kabel, Inpa - od początku ta sama, nieprzeinstalowywana), tylko pod innym autem, wcześniejszą adaptację zrobiłem bez problemu. Kwestia tego, jakie te napięcie minimalne ma być? Ciekaw też jestem jakich prostowników lub też jakich źródeł zewnętrznego zasilania użyli inni koledzy podczas adaptacji. Czy komuś udało się zrobić adaptację bez podłączania zewnętrznego źródła napięcia?
Przypuszczam, że problem z napięciem zasilania przy adaptacji, może być związany ze specyfiką użytych w sterowniku układów pamięci. Niektóre z nich wymagają odpowiednio wysokiego, stabilnego napięcia zasilania aby dokonać zapisu. Inpę raczej wykluczam, tym bardziej, że wcześniej z nią się udało.
Tydzień temu dorwałem PA softa. Bawiłem się już tym na innym e46 - całkiem fajny, przyjazny interfejs. Muszę sprawdzić co tym można zdziałać przy skrzyni smg. Może ktoś już ma z tym jakieś doświadczenia?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość