Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2833
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: maniek21112 » 12/08/2018, 20:39

Błędy powinny nakierować.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


PablodePaul
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 01/07/2018, 1:53
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JT71236
Kontakt:

Post autor: PablodePaul » 13/08/2018, 12:30

Grjama pisze:
12/08/2018, 17:34
Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z swoim smg . Jest to BMW e46 325i smg z 2002roku. Skrzynia działa poprawnie nie szarpie ,nie cieknie. Mam taki problem że jak na manualnym trybie jeżdżę bardziej ostrzej to czasami wyrzuci mi N na światłach piknie i muszę zgasić odczekać aż błąd minie. Panowie co jest nie tak ? Kolega mi adaptację robił ale to nie pomogło. Może olej do wymiany ?
1. Skasuj błędy inpa.
2. Jak się sytuacja powtórzy, włącz awaryjne, pokaż faka trąbiacym, podłącz kompa, zanotuj/sfotografuj błędy następnie znajdź stany czujników biegów ponownie zanotuj i wróć na forum.

RabinBroda
Posty: 2
Rejestracja: 17/08/2018, 3:04
BMW: e46 325i SSG
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Brok
VIN: 1234567
Kontakt:

Post autor: RabinBroda » 17/08/2018, 3:18

Grjama pisze:
12/08/2018, 17:34
Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z swoim smg . Jest to BMW e46 325i smg z 2002roku. Skrzynia działa poprawnie nie szarpie ,nie cieknie. Mam taki problem że jak na manualnym trybie jeżdżę bardziej ostrzej to czasami wyrzuci mi N na światłach piknie i muszę zgasić odczekać aż błąd minie. Panowie co jest nie tak ? Kolega mi adaptację robił ale to nie pomogło. Może olej do wymiany ?
Witam
Jestem nowy na tym forum lecz śledzę je już dłuższy czas.
Grjama, myślę, że problem tkwi w funkcji awaryjnego zrzucaniu biegu po otwarciu drzwi lub pokrywy silnika. Krótkie piknięcie i wskakuje N.
Obstawiam szwankujący czujnik otwarcia pokrywy silnika. Ktoś już na tym forum o takiej usterce pisał. Przy ostrzejszej jeździe, wyższe wibracje w komorze silnika i stycznik w zamku pokrywy może świrować.

Pozdrawiam

BMW_NIEMCY
Posty: 1
Rejestracja: 18/08/2018, 21:40
BMW: 330i SSG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łask
Kontakt:

Post autor: BMW_NIEMCY » 18/08/2018, 21:47

Witam wszystkich jako, iz jestem nowy :)

Mam problem w swojej 330i SSG rok produkcji 2002. (posiada guzik sport)

Moj problem polega na tym, ze skrzynia pracuje naprawde super , ale do momentu , az stane , wystarczy 10sekund na N i juz zaczyna sie problem.
Beemka zaczyna wtedy ruszac z 2500 obrotow, dodajac lekko gazu ruszy w miare lagodnie, a dodajac ostro jest efekt strzelonego sprzegla.
Dalsza jazda przebiega, ze bieg zmienia dosyc dlugo, oraz jest jest efekt slizgajacego sie sprzegla, ale jak juz "zalapie" mozna trzymac do spodu i ciagnie ok, az do zmiany na wyzszy bieg lub nizszy.

Najlepsze jest to, ze auto zgasze na doslownie 5 sekund i wszystko wraca do normy, oczywiscie do momentu gdy stane i wrzuce N.

Czytalem na wczesniejszych stronach ktos mial identyczny problem, ale nie znalazlem rozwiazania.

Moge dodac, ze wymienialem sterownik i chwile bylo dobrze, mogla stan na N 5minut i bylo ok , znowu jest to samo.

Bardzo prosze o pomoc

tomaszp1982
Posty: 2
Rejestracja: 19/08/2018, 15:11
BMW: e46 330Ci smg
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: GRABINY
Kontakt:

Post autor: tomaszp1982 » 19/08/2018, 15:19

Witam ,, 330CI ze skrzyznia smg/ssg - 6 biegowa ,, pytanie odnośnie wymiany płynu Pentosin w układzie czy może ktoś opisać jak to zrobic czy wystarczy zlac stay płyn i poprostu zalac nowy czy jeszcze ewentualnie jakies odpowietrzanie z inpą itp ?? może ktoś opisac krok po kroku

Pozdrawiam :)


Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5479
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 19/08/2018, 15:29

Odpowietrzanie jest konieczne.
Można odessac i wlać do pełna.
Odpowietrzanie inpa. Plus obsługa manualną jak przypadku hamulcy czy pomp dsc...

Seba325i
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 31/03/2018, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587
Kontakt:

Post autor: Seba325i » 19/08/2018, 18:23

Witam , dziś uporałem się z problemem cieknącego Wysprzęglika skrzyni biegów SSG II :1st:
.
Dzięki MARC za uszczelkę (robi mega robotę) i za pomoc w ogarnięciu przy pracy . nie będę chwalił za bardzo bo mało klm zrobiłem :guma: ale od razu czuć różnice w płynności ruszania i zmianie biegu .

Arqueiro262
Posty: 1
Rejestracja: 30/08/2018, 12:59
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Dzierzgoń
Kontakt:

Post autor: Arqueiro262 » 30/08/2018, 13:16

Witam od jakiegoś czasu jestem posiadaczem bmw e46 smg1.
Mam problem iż przy zmianie biegów 1-3 słychać głuche stuki tak jak by z przodu auta przenoszące się na tylny most.
Skrzynia pracuje tak jak powinna nic sie nie slizga biegi zmienia ok nawet mechanik który zajmuje się skrzyniami wykluczył usterkę skrzyni.
Podpora walu od skrzyni po sam dyfer sprawdzona.
Wymieniony Dyfer Duża głowa (nie potrzebnie) oraz wymieniony olej i adaptacja skrzyni tez nie pomogła ;/
mocowanie wózka sprawdzone wymieniona tuleja wózka nr 9.
półosie posprawdzane czy ktoś ma pojęcia co może być jeszcze przyczyna bo już mi ręce opadają;/
Z góry dziękuje i pozdrawiam :)

pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1433
Rejestracja: 18/01/2013, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970
Kontakt:

Post autor: pawlo2404 » 09/09/2018, 20:10

BMW_NIEMCY pisze:
18/08/2018, 21:47
Witam wszystkich jako, iz jestem nowy :)

Mam problem w swojej 330i SSG rok produkcji 2002. (posiada guzik sport)

Moj problem polega na tym, ze skrzynia pracuje naprawde super , ale do momentu , az stane , wystarczy 10sekund na N i juz zaczyna sie problem.
Beemka zaczyna wtedy ruszac z 2500 obrotow, dodajac lekko gazu ruszy w miare lagodnie, a dodajac ostro jest efekt strzelonego sprzegla.
Dalsza jazda przebiega, ze bieg zmienia dosyc dlugo, oraz jest jest efekt slizgajacego sie sprzegla, ale jak juz "zalapie" mozna trzymac do spodu i ciagnie ok, az do zmiany na wyzszy bieg lub nizszy.

Najlepsze jest to, ze auto zgasze na doslownie 5 sekund i wszystko wraca do normy, oczywiscie do momentu gdy stane i wrzuce N.

Czytalem na wczesniejszych stronach ktos mial identyczny problem, ale nie znalazlem rozwiazania.

Moge dodac, ze wymienialem sterownik i chwile bylo dobrze, mogla stan na N 5minut i bylo ok , znowu jest to samo.

Bardzo prosze o pomoc
Witam ,czy uporales się z usterką?

bartrej
Posty: 2
Rejestracja: 10/09/2018, 8:56
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: bartrej » 10/09/2018, 8:58

UP. Mam to samo. Wysprzeglik przecieka. Koszt uszczelki na allegro 400pln. Czy ktoś może ma taniej?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości