Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

ODPOWIEDZ
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1433
Rejestracja: 18/01/2013, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970
Kontakt:

Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: pawlo2404 » 06/04/2018, 9:09

Przecież ta się,tnie samą wrzuca i zrzuca biegi więc Jadac z górki wszystko samo się robi.Olej w skrzyni trzeba wymieniać bo to zwykła skrzynia manualna,dostęp do korka wlewu jest uciążliwy :) U mnie też jest pukanie czasami , a dyfer był robiony a ASO osiem lat temu.Jesli jest spore nachylenie to zostawiam auto na biegu,wiadomo ręczny w e 46 nie jest doskonały,a auto swoje waży.


Seba325i
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 31/03/2018, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587
Kontakt:

Post autor: Seba325i » 07/04/2018, 21:46

pawlo2404 pisze:
06/04/2018, 9:09
Przecież ta się,tnie samą wrzuca i zrzuca biegi więc Jadac z górki wszystko samo się robi.
nie byłem pewien właśnie czy zrzuca z biegu czy wysprzęgla bieg , teraz już wiem .
pawlo2404 pisze:
06/04/2018, 9:09
.Olej w skrzyni trzeba wymieniać bo to zwykła skrzynia manualna,dostęp do korka wlewu jest uciążliwy :)
czy to ta śruba na torxa ? bo nie jestem pewien ?
pawlo2404 pisze:
06/04/2018, 9:09
U mnie też jest pukanie czasami , a dyfer był robiony a ASO osiem lat temu
Dziś robiłem poduszkę dyferencjału te z tyłu bo była zarwana i od razu te 2 z przodu , podpora wału i łącznik elastyczny w porządku wiec zobaczymy czy będzie lepiej . bo jeszcze tego nie poskładałem .
pawlo2404 pisze:
06/04/2018, 9:09
Jesli jest spore nachylenie to zostawiam auto na biegu,wiadomo ręczny w e 46 nie jest doskonały,a auto swoje waży.

Nachylenie jest nie wielkie i nie ma szans by auto mogło gdzieś się samotnie wybrać , bardziej chodzi mi o to by auto było na luzie , odpalam , daje mu chwile by oleje się rozeszły po pod zespołach no i jazda .

pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1433
Rejestracja: 18/01/2013, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970
Kontakt:

Post autor: pawlo2404 » 07/04/2018, 23:45

Jeśli puścisz gaz na piątym biegu to samochód zrzuca biegi ,aż się zatrzyma.
Jeśli auto zostanie na biegu wciskasz hamulec ustawiasz luz i dopiero zapalacz,jeśli jest na luzie zapalasz auto bieg i ogień.

Seba325i
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 31/03/2018, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587
Kontakt:

Post autor: Seba325i » 12/04/2018, 20:59

Hej
w weekend chce ogarnąć wymianę oleju w skrzyni , by nie zrobić więcej szkód niż pożytku chce się upewnić że śrubę którą mam zamiar uzupełnić nowy olej jest w 100% ta do tego przeznaczona .
poniżej przesyłam zdjęcie

http://e46forum.pl/images/upload/06b7c31f163bf23d4054a02ededfc9a0.jpg

314TeR
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 02/04/2018, 0:20
BMW: E46 330Ci SSG II
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Post autor: 314TeR » 14/04/2018, 14:16

Mimo przeczytania całego wątku wciąż nie mam przekonania czy moja nowo nabyta E46 z SMG (SSG II) prawidłowo zmienia biegi.

Głównie chodzi mi o jazdę spokojną, delikatną i zmiany z 1 na 2 i 2 na 3. Przyśpieszam delikatnie, dochodzę od obrotów 2,5 do 3 tyś obrotów i następuje wtedy zmiana biegu. Trwa ona wg mnie jakoś długo, auto zalicza kangura, czuć wyraźne zwolnienie i po jakimś czasie wrzuci 2-jkę i jedzie dalej. Nie chodzi o to że szarpie, ale ogólnie jakoś tak "ślamazarnie" zmienia te biegi.

Sprawdziłem ją zewnętrznie i wszystko ładnie jest sucho, nic nie ciekiem nie widać aby było cokolwiek wymagało interwencji. W komputerze nie pokazuje błędów, próbowałem robić adaptację przez ISTA i przechodzi. Aktualnie na liczniku 168tyś, wyprzęglik był wymieniany przy ~100tyś na nowy w ASO. Nie ma informacji o zmianie sprzęgła. Nie mniej wciąż nie wiem czy poniższe zachowanie jest prawidłowe.


Fantozzi
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19/11/2016, 9:59
BMW: E46 325i Touring SSG2
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Fantozzi » 15/04/2018, 19:45

Z 1 biegu na 2 przerzuca przy około 2,5 - 3 tyś. Na wyższych biegach przy około 2 tyś.
Przy zmianie z 1 na 2 jest to najbardziej odczuwalne, potem powinno być płynniej.
Jak chcesz porównać zmianę biegów z inną skrzynią to możemy się spiknąć kiedyś i zobaczysz jak u mnie się to odbywa.
U mnie po zmianie dyfra na troszke krótszy zmienia biegi przy około 2200 obrotach zamiast przy równych 2tyś. jak to było na poprzednim dyfrze.
Obrazek

314TeR
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 02/04/2018, 0:20
BMW: E46 330Ci SSG II
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Post autor: 314TeR » 16/04/2018, 9:10

@Fantozzi - Bardzo chętnie się spotkam z Tobą. Widziałem parę stron wcześniej, że były jeszcze inne osoby chętne na spotkanie w Warszawie. Może udało by się też ściągnąć innych i wymienić się doświadczeniami?

Wysłałem Ci PW.

Seba325i
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 31/03/2018, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587
Kontakt:

Post autor: Seba325i » 23/04/2018, 8:22

Po witać szanowne grono użytkowników i posiadaczy BMW E46 z skrzynią SMG,SSG.
Jakież było moje zaskoczenie gdy rano po otwarciu samochodu przywitała mnie błoga cisza zamiast dobrze mi już znanego dźwięku pompy hydraulicznej skrzyni pompującej ciśnienie do układu , ni z gruchy ni z pietruchy tak po prostu nie działa bez jakichkolwiek wcześniejszych oznak nie prawidłowej pracy . Na wyświetlaczu gdzie zwykle informuje o przełożeniu F taki symbol zębatki i jeżeli dobrze pamiętam N .
Dodam że ostatnio wymieniałem olej przekładniowy ale raczej nie łącze tych 2 rzeczy , po pracy podłącze po komputer diagnostyczny i zobaczę co mi powie a tak po za tym ma ktoś jakiś trop gdzie szukać przyczyny braku pracy pompy ?

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5479
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 23/04/2018, 8:45

Przy silniczku.

Seba325i
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 31/03/2018, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587
Kontakt:

Post autor: Seba325i » 23/04/2018, 8:50

MARC pisze:
23/04/2018, 8:45
Przy silniczku.
a dokładniej ?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość