[318i 1998r.]Nie ma obiegu ukladu chlodniczego

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
bronek666666
Posty: 7
Rejestracja: 27/08/2013, 21:11
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Gorlice
Gadu-Gadu: 20208486
VIN: JJ43303
Kontaktowanie:

[318i 1998r.]Nie ma obiegu ukladu chlodniczego

Postautor: bronek666666 » 27/08/2013, 21:26

Witam . Mam problem ze swoja Bmw [318i 1998r] benzyna .
Wiec jest tak auto jak sie nagrzeje do 90 stopni nie robi duzego obiegu gruby gorny waz jest goracy a ten dolni zimny
i chlodnica tez zimna plynu nie ubywa a jak puszczam ogrzewanie na auto to leci bardzo gorace powietrze na rozgrzanym silniku.
Termostat wyjalem calkiem i nie wiem co jest teraz grane mowia mi ze to jest albo pompa albo uszczelka pod glowica.
Prosze o jakies wskazowki z waszej strony.
I dodam jeszcze ze spiolem wentylator na krotko tak ze caly czas chodzi bo sie nie zalaczal .

Awatar użytkownika
mariryb
Specjalista
Posty: 3902
Rejestracja: 09/04/2011, 9:07
BMW: 325i M54B25
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/ Wieniawa
Kontaktowanie:

Re: [318i 1998r.]Nie ma obiegu ukladu chlodniczego

Postautor: mariryb » 27/08/2013, 22:09

Temperaturę sprawdzałeś na wskazowce czy w teście zegarów? 90 stopni to nie jest tak dużo. Wielu użytkowników silnika m43 wypowiadalo sie ze u nich temp przy sprawnym termostacie to ok 100 st.

Ale jeśli dolny waz jest zimny i chłodnica to często jest to od zapowietrzonego układu.
Wywaliłeś termostat? On jest nierozbieralny, rozumiem ze wydlubales ze środka go jakoś. I co sie teraz dzieje? Płyn sie przelewa w zbiorniczku? (przez taka dziurkę powinno sikać jak jest juz rozgrzany i przegazujesz przy odkreconym korku.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Obrazek

Awatar użytkownika
Grzechu16
Użytkownik
Posty: 369
Rejestracja: 29/11/2012, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
Gadu-Gadu: 2450261
Kontaktowanie:

Re: [318i 1998r.]Nie ma obiegu ukladu chlodniczego

Postautor: Grzechu16 » 27/08/2013, 22:59

mariryb pisze:Temperaturę sprawdzałeś na wskazowce czy w teście zegarów? 90 stopni to nie jest tak dużo. Wielu użytkowników silnika m43 wypowiadalo sie ze u nich temp przy sprawnym termostacie to ok 100 st.

Ale jeśli dolny waz jest zimny i chłodnica to często jest to od zapowietrzonego układu.
Wywaliłeś termostat? On jest nierozbieralny, rozumiem ze wydlubales ze środka go jakoś. I co sie teraz dzieje? Płyn sie przelewa w zbiorniczku? (przez taka dziurkę powinno sikać jak jest juz rozgrzany i przegazujesz przy odkreconym korku.

U mnie w teście zegarów pokazuje cały czas 108 stopni podczas jazdy. Czytałem kilka opinii i wynik się pokrywał ze wskazaniami u innych osób.
Sam wkład termostatu można wyjąć z obudowy.

isolato
Użytkownik
Posty: 782
Rejestracja: 11/07/2013, 21:15
BMW: E46 318Ci M43TUB19
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: DKL
Gadu-Gadu: 3602569
Kontaktowanie:

Re: [318i 1998r.]Nie ma obiegu ukladu chlodniczego

Postautor: isolato » 27/08/2013, 23:00

Ja bym się nie przejmował. Mam ten sam silnik. Temperatura robocza M43TU to ponad 100'C. O ile się nie mylę, dopiero przy 107'C otwiera się termostat. Powyżej 107'C wskazówka zaczyna kierować się ku czerwonemu polu, a sam zakres pionu wskazówki to 75'c-107'c jeśli dobrze pamiętam :) więc wg mnie na spokojnie. Przerabiałem temat, czytałem trochę wypowiedzi i chyba wszystko jest tak jak być powinno. Obserwowałem temp. na jednym z dostępnych testów podczas jazdy na dłuższej trasie. Przy oscylowaniu temp. w granicy 105'-107' w pewnym momencie temp. spadła do 90'c 8)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mariryb
Specjalista
Posty: 3902
Rejestracja: 09/04/2011, 9:07
BMW: 325i M54B25
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/ Wieniawa
Kontaktowanie:

Re: [318i 1998r.]Nie ma obiegu ukladu chlodniczego

Postautor: mariryb » 28/08/2013, 8:35

Z moich i kolegów obserwacji temperaturę masz w normie (nawet powinno być trochę ponad 100) Ale to ze dolny waz cały czas jest zimny to nie. Bo nie możliwe żeby mały obieg nie zagrzał sie powyżej temperatury otwarcia termostatu.
W pierwszej kolejności spróbuj odpowietrzyc układ. Teraz skoro nie masz termostatu to i tak inaczej sie będzie nagrzewać. Napisz czy po wyjęciu termostatu sie chłodni a nagrzewa, czy masz przelew płynu jak odkrecisz korek. I jeszcze jedno czy masz LPG?- może być coś źle podłączone.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Obrazek

Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 2857
Rejestracja: 08/09/2010, 18:56
BMW: 320d/524td
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Gadu-Gadu: 3231748
Tlen: potrzebny codziennie do życia
VIN: ke68470
Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki
Kontaktowanie:

Re: [318i 1998r.]Nie ma obiegu ukladu chlodniczego

Postautor: GUMMISS » 28/08/2013, 15:18

A dlaczego dolny wąż chłodnicy ma być ciepły?
To by świadczyło że ma zakurzoną chłodnicę i nie jest ona w stanie schłodzić płynu. Jeżeli górny wąż robi się w pewnym momencie gorący to znaczy że termostat się otwiera. Miałem w rękach wiele samochodów i w żadnym nie był gorący dolny wąż, chyba że auto grzało się z odłączonym wentylatorem, albo odkręconym visco. Po zatrzymaniu przeważnie była ciepła tylko część chłodnicy od góry, reszta powinna być zimna....
Mój własny Sedan z europy jest na rozbiórkę, pisz jak coś potrzebujesz zanim inni to kupią :good:
Bo Możemy Więcej...
INPA NCS- mogę pomóc z autem, pisz, dzwoń. Będziemy dłubać :good:
Obrazek

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 4109
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontaktowanie:

Re: [318i 1998r.]Nie ma obiegu ukladu chlodniczego

Postautor: MARC » 28/08/2013, 15:54

GUMMISS pisze:A dlaczego dolny wąż chłodnicy ma być ciepły?
To by świadczyło że ma zakurzoną chłodnicę i nie jest ona w stanie schłodzić płynu. Jeżeli górny wąż robi się w pewnym momencie gorący to znaczy że termostat się otwiera. Miałem w rękach wiele samochodów i w żadnym nie był gorący dolny wąż, chyba że auto grzało się z odłączonym wentylatorem, albo odkręconym visco. Po zatrzymaniu przeważnie była ciepła tylko część chłodnicy od góry, reszta powinna być zimna....

Nie zgodzę się z tym.
Dopiero gdy duży obieg się otwiera to płyn idzie do chłodnicy i wtedy górny i dolny wąż może być ciepły.
Obrazek

bronek666666
Posty: 7
Rejestracja: 27/08/2013, 21:11
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Gorlice
Gadu-Gadu: 20208486
VIN: JJ43303
Kontaktowanie:

Re: [318i 1998r.]Nie ma obiegu ukladu chlodniczego

Postautor: bronek666666 » 28/08/2013, 21:05

mariryb pisze:Temperaturę sprawdzałeś na wskazowce czy w teście zegarów? 90 stopni to nie jest tak dużo. Wielu użytkowników silnika m43 wypowiadalo sie ze u nich temp przy sprawnym termostacie to ok 100 st.

Ale jeśli dolny waz jest zimny i chłodnica to często jest to od zapowietrzonego układu.
Wywaliłeś termostat? On jest nierozbieralny, rozumiem ze wydlubales ze środka go jakoś. I co sie teraz dzieje? Płyn sie przelewa w zbiorniczku? (przez taka dziurkę powinno sikać jak jest juz rozgrzany i przegazujesz przy odkreconym korku.




Tak sprawdzalem i jak przygazuje na rozgrzanym to leci przez ta dziurke w zbiorniczku plyn .
Auto nie ma instalacji LPG a po usunieciu termostatu tak jakby sie wolniej grzal ale jak np. przejade dluzsza trase plyn jest juz rozgrzany
i zgasze auto i jak otwieram zbiorniczek to wywala plyn.Nie wiem co jest grane dziwi mnie to ze chlodnica wogole sie nie grzeje i ten dolni waz bo on powinien byc lekko cieply.A co do odpowietrzania to moglby mi ktos opisac jak to dobrze zrobic krok po kroku ?
Bardzo prosze o pomoc !!? :( i sorki ze tak pozno odpisuje ale niestety praca :|

Awatar użytkownika
mariryb
Specjalista
Posty: 3902
Rejestracja: 09/04/2011, 9:07
BMW: 325i M54B25
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/ Wieniawa
Kontaktowanie:

Re: [318i 1998r.]Nie ma obiegu ukladu chlodniczego

Postautor: mariryb » 28/08/2013, 21:23

To dobry objaw. Spróbuj jeszcze odpowietrzyc układ. Masz możliwość jeszcze zamontowania spowrotem termostatu?

A coś wcześniej jeszcze sie działo? Włącz w teście zegarów wskazanie temperatury. Do jakiej maksymalnie Ci dochodzi.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Obrazek

bronek666666
Posty: 7
Rejestracja: 27/08/2013, 21:11
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Gorlice
Gadu-Gadu: 20208486
VIN: JJ43303
Kontaktowanie:

Re: [318i 1998r.]Nie ma obiegu ukladu chlodniczego

Postautor: bronek666666 » 28/08/2013, 21:31

mariryb pisze:To dobry objaw. Spróbuj jeszcze odpowietrzyc układ. Masz możliwość jeszcze zamontowania spowrotem termostatu?

A coś wcześniej jeszcze sie działo? Włącz w teście zegarów wskazanie temperatury. Do jakiej maksymalnie Ci dochodzi.




no niestety teraz nie mam mozliwosci go zamontowania spowrotem.
no wczesniej oprocz tego co napisalem to nie wiem czy sie cos dzialo bo kupilem autko dopiero tydz temu
napewno odma jest zepsuta ale w tym tyg wymienie.,
A jak sie wchodzi w ten test zegarow??


Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości