[318i 1998r.]Nie ma obiegu ukladu chlodniczego

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
bronek666666
Posty: 7
Rejestracja: 27 sie 13, 21:11
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Gorlice
VIN: JJ43303

#1

Post autor: bronek666666 »

Witam . Mam problem ze swoja Bmw [318i 1998r] benzyna .
Wiec jest tak auto jak sie nagrzeje do 90 stopni nie robi duzego obiegu gruby gorny waz jest goracy a ten dolni zimny
i chlodnica tez zimna plynu nie ubywa a jak puszczam ogrzewanie na auto to leci bardzo gorace powietrze na rozgrzanym silniku.
Termostat wyjalem calkiem i nie wiem co jest teraz grane mowia mi ze to jest albo pompa albo uszczelka pod glowica.
Prosze o jakies wskazowki z waszej strony.
I dodam jeszcze ze spiolem wentylator na krotko tak ze caly czas chodzi bo sie nie zalaczal .
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Temperaturę sprawdzałeś na wskazowce czy w teście zegarów? 90 stopni to nie jest tak dużo. Wielu użytkowników silnika m43 wypowiadalo sie ze u nich temp przy sprawnym termostacie to ok 100 st.

Ale jeśli dolny waz jest zimny i chłodnica to często jest to od zapowietrzonego układu.
Wywaliłeś termostat? On jest nierozbieralny, rozumiem ze wydlubales ze środka go jakoś. I co sie teraz dzieje? Płyn sie przelewa w zbiorniczku? (przez taka dziurkę powinno sikać jak jest juz rozgrzany i przegazujesz przy odkreconym korku.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#3

Post autor: Grzechu16 »

mariryb pisze:Temperaturę sprawdzałeś na wskazowce czy w teście zegarów? 90 stopni to nie jest tak dużo. Wielu użytkowników silnika m43 wypowiadalo sie ze u nich temp przy sprawnym termostacie to ok 100 st.

Ale jeśli dolny waz jest zimny i chłodnica to często jest to od zapowietrzonego układu.
Wywaliłeś termostat? On jest nierozbieralny, rozumiem ze wydlubales ze środka go jakoś. I co sie teraz dzieje? Płyn sie przelewa w zbiorniczku? (przez taka dziurkę powinno sikać jak jest juz rozgrzany i przegazujesz przy odkreconym korku.
U mnie w teście zegarów pokazuje cały czas 108 stopni podczas jazdy. Czytałem kilka opinii i wynik się pokrywał ze wskazaniami u innych osób.
Sam wkład termostatu można wyjąć z obudowy.
isolato

#4

Post autor: isolato »

Ja bym się nie przejmował. Mam ten sam silnik. Temperatura robocza M43TU to ponad 100'C. O ile się nie mylę, dopiero przy 107'C otwiera się termostat. Powyżej 107'C wskazówka zaczyna kierować się ku czerwonemu polu, a sam zakres pionu wskazówki to 75'c-107'c jeśli dobrze pamiętam :) więc wg mnie na spokojnie. Przerabiałem temat, czytałem trochę wypowiedzi i chyba wszystko jest tak jak być powinno. Obserwowałem temp. na jednym z dostępnych testów podczas jazdy na dłuższej trasie. Przy oscylowaniu temp. w granicy 105'-107' w pewnym momencie temp. spadła do 90'c 8)
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#5

Post autor: mariryb »

Z moich i kolegów obserwacji temperaturę masz w normie (nawet powinno być trochę ponad 100) Ale to ze dolny waz cały czas jest zimny to nie. Bo nie możliwe żeby mały obieg nie zagrzał sie powyżej temperatury otwarcia termostatu.
W pierwszej kolejności spróbuj odpowietrzyc układ. Teraz skoro nie masz termostatu to i tak inaczej sie będzie nagrzewać. Napisz czy po wyjęciu termostatu sie chłodni a nagrzewa, czy masz przelew płynu jak odkrecisz korek. I jeszcze jedno czy masz LPG?- może być coś źle podłączone.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#6

Post autor: GUMMISS »

A dlaczego dolny wąż chłodnicy ma być ciepły?
To by świadczyło że ma zakurzoną chłodnicę i nie jest ona w stanie schłodzić płynu. Jeżeli górny wąż robi się w pewnym momencie gorący to znaczy że termostat się otwiera. Miałem w rękach wiele samochodów i w żadnym nie był gorący dolny wąż, chyba że auto grzało się z odłączonym wentylatorem, albo odkręconym visco. Po zatrzymaniu przeważnie była ciepła tylko część chłodnicy od góry, reszta powinna być zimna....
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#7

Post autor: MARC »

GUMMISS pisze:A dlaczego dolny wąż chłodnicy ma być ciepły?
To by świadczyło że ma zakurzoną chłodnicę i nie jest ona w stanie schłodzić płynu. Jeżeli górny wąż robi się w pewnym momencie gorący to znaczy że termostat się otwiera. Miałem w rękach wiele samochodów i w żadnym nie był gorący dolny wąż, chyba że auto grzało się z odłączonym wentylatorem, albo odkręconym visco. Po zatrzymaniu przeważnie była ciepła tylko część chłodnicy od góry, reszta powinna być zimna....
Nie zgodzę się z tym.
Dopiero gdy duży obieg się otwiera to płyn idzie do chłodnicy i wtedy górny i dolny wąż może być ciepły.
bronek666666
Posty: 7
Rejestracja: 27 sie 13, 21:11
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Gorlice
VIN: JJ43303

#8

Post autor: bronek666666 »

mariryb pisze:Temperaturę sprawdzałeś na wskazowce czy w teście zegarów? 90 stopni to nie jest tak dużo. Wielu użytkowników silnika m43 wypowiadalo sie ze u nich temp przy sprawnym termostacie to ok 100 st.

Ale jeśli dolny waz jest zimny i chłodnica to często jest to od zapowietrzonego układu.
Wywaliłeś termostat? On jest nierozbieralny, rozumiem ze wydlubales ze środka go jakoś. I co sie teraz dzieje? Płyn sie przelewa w zbiorniczku? (przez taka dziurkę powinno sikać jak jest juz rozgrzany i przegazujesz przy odkreconym korku.




Tak sprawdzalem i jak przygazuje na rozgrzanym to leci przez ta dziurke w zbiorniczku plyn .
Auto nie ma instalacji LPG a po usunieciu termostatu tak jakby sie wolniej grzal ale jak np. przejade dluzsza trase plyn jest juz rozgrzany
i zgasze auto i jak otwieram zbiorniczek to wywala plyn.Nie wiem co jest grane dziwi mnie to ze chlodnica wogole sie nie grzeje i ten dolni waz bo on powinien byc lekko cieply.A co do odpowietrzania to moglby mi ktos opisac jak to dobrze zrobic krok po kroku ?
Bardzo prosze o pomoc !!? :( i sorki ze tak pozno odpisuje ale niestety praca :|
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#9

Post autor: mariryb »

To dobry objaw. Spróbuj jeszcze odpowietrzyc układ. Masz możliwość jeszcze zamontowania spowrotem termostatu?

A coś wcześniej jeszcze sie działo? Włącz w teście zegarów wskazanie temperatury. Do jakiej maksymalnie Ci dochodzi.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
bronek666666
Posty: 7
Rejestracja: 27 sie 13, 21:11
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Gorlice
VIN: JJ43303

#10

Post autor: bronek666666 »

mariryb pisze:To dobry objaw. Spróbuj jeszcze odpowietrzyc układ. Masz możliwość jeszcze zamontowania spowrotem termostatu?

A coś wcześniej jeszcze sie działo? Włącz w teście zegarów wskazanie temperatury. Do jakiej maksymalnie Ci dochodzi.


no niestety teraz nie mam mozliwosci go zamontowania spowrotem.
no wczesniej oprocz tego co napisalem to nie wiem czy sie cos dzialo bo kupilem autko dopiero tydz temu
napewno odma jest zepsuta ale w tym tyg wymienie.,
A jak sie wchodzi w ten test zegarow??
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”