wymiana termostatu e46 320d

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
tomiwoli
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 7 lis 11, 13:16
BMW: 320D m47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śląska

#1

Post autor: tomiwoli »

Witam kolegow. mam problem z moim chlodzeniem a mianowicie nie umie go odpowietrzyc po tym jak auto oddalem do wymiany plynu dwom partaczom z jednego warsztatu mechanicznego. prosta rzecz a narobili mi szkod.mianowicie po wymienieniu przez nich plynu mam zapowietrzony uklad i nie umie go odpowietrzyc czytalem na forum wszystkie mozliwosci i nic nie skutkuje. weze w polowie puste prawdopodobnie podgrzewacz do wymiany bo sie spalil chyba. mam podejrzenia ze termostat tez padl. odpalali mi auto i nie wiem czy nie zagrzali silnika do temperatury w ktorej chu.. strzelil podgrzewacz i termostat. nie wiem bo nie bylo mnie przy tym. kazal bym im to zrobic ale boje sie ze mi cos jeszcze zepsuja takze olewam to i biore sprawy w swoje rece. moje pytanie mianowicie jest takie czy musze wymieniac caly termostat glowny z obudowa czy jest mozliwosc jego wymiany tak zeby stara obudowa zostala a sam termostat wymienic bo widzialem na allegro ze tak tez jest sprzedawany. i czy jak jest padniety termostat czyli caly czas duzy obieg to jest przyczyna ze nie da sie odpowietrzyc ukladu chlodzenia? pytam bo kto pyta nie bladzi. bede jechal pod kompa z autem mam nadzieje ze wykaze mi termostat jak jest padniety. czekam na wasza pomoc i sugestie.
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#2

Post autor: k3m0t1989 »

kolego w termostacie zazwyczaj się psują takie plastikowe ząbki od obudowy. Lepiej kup cały BEHR najlepiej bo zamienniki słaba działaja.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#3

Post autor: MARC »

Do sprawdzenia termostatu nie musisz jechać i podpinać auta pod komp.
Test możesz sam wykonać albo poprzez zegary zrobić test w którym masz podgląd na temp silnika lub też odpalić auto zagrzać i sprawdzić węże od termostatu czy dolne są ciepłe czy nie.
Odpowietrzanie auta... temat rzeka...
W sytuacjach ekstremalnych auto należy ustawić przodem do góry, czyli stanąć pod jakąś górką... okręcasz wlew przy zbiorniczku wlewasz płynu na full następnie odkręcasz odpowietrzniki, systematycznie uzupełniasz płyn itd. warto zasięgnąć pomocy kogoś kto będzie siedział w aucie i trzymał go na obr ok 4tys. Wtedy szybciej odpowietrzysz. Nie zapomnij o ustawieniu ogrzewania na max wraz z nadmuchem...
Nie jest to skomplikowane...
Dasz radę ;)
tomiwoli
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 7 lis 11, 13:16
BMW: 320D m47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śląska

#4

Post autor: tomiwoli »

ok rozumie tylko jak nie ma za wiele plynu w ukladzie to jak zaczne go grzac do 4 tys obrotow to nie spale panewek? bo przeciez tak latwo jest o to jezeli nie ma chlodzenia silnik. po drugie czy jezeli termostat jest walniety i caly czas otwarty to czy to sie uda? nie wiem co oni tam porobili i ile faktycznie jest plynu w ukladzie. wole nie ryzykowac. a podgrzewacz jest spalony i do wymiany takze jakie kroki w takich okolicznosciach? co do odpowietrznikow to mowa jest o tym przy zbiorniczku wyrownawczym i na powrocie? gdybym wiedzial ze to tak spapraja to sam bym wymienil plyn tylko nie mam kanalu dlatego zlecilem to mechanikom jak sie okazalo pozniej pseudo mechanikom. prosilbym w tej sytuacji krok po kroku dokladny opis. z gory dzieki. :Search:
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

tomiwoli pisze:ok rozumie tylko jak nie ma za wiele plynu w ukladzie to jak zaczne go grzac do 4 tys obrotow to nie spale panewek? bo przeciez tak latwo jest o to jezeli nie ma chlodzenia silnik. po drugie czy jezeli termostat jest walniety i caly czas otwarty to czy to sie uda? nie wiem co oni tam porobili i ile faktycznie jest plynu w ukladzie. wole nie ryzykowac. a podgrzewacz jest spalony i do wymiany takze jakie kroki w takich okolicznosciach? co do odpowietrznikow to mowa jest o tym przy zbiorniczku wyrownawczym i na powrocie? gdybym wiedzial ze to tak spapraja to sam bym wymienil plyn tylko nie mam kanalu dlatego zlecilem to mechanikom jak sie okazalo pozniej pseudo mechanikom. prosilbym w tej sytuacji krok po kroku dokladny opis. z gory dzieki. :Search:
Masz 100% pewność że termostat jest walnięty?
Jeżeli tak to wymień cały. Wiesz który??
Jeżeli masz mało płynu to uzupełnij go. Tak jak napisałem. Układ odpowietrza się tak długo aż termostat się nie otworzy wtedy obieg idący przez duży obieg odpowietrzy wszystko, więc jest to prawidłowe. Lecz skoro masz zepsuty termostat to zacznij od jego wymiany.
Co do odpowietrzników to tak to są one. Przy zbiorniczku powrocie i chyba koło termostatu.
Kolego opcja szukaj nie boli :D
masz tu wszystko http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/53/92
ryba
Bywalec forum
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 09, 18:43
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: PKN

#6

Post autor: ryba »

odpowietrznikow jest troszke wiecej a spróbuj odpowietrzyć tak
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=52140
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”