zapowietrzony uklad paliwowy

tomiwoli
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 7 lis 11, 13:16
BMW: 320D m47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śląska

#1

Post autor: tomiwoli »

witam wszystkich kolegow forumowiczów! ostatnio wzialem sie za wyciaganie wtrysków i czyszczenie ogolne z wymiana podkladek pod wtryskami i uszczelkami przewodow przelewowych. wszystko wyczyszczone poskladane i problem auto nie pali :( trzy razy juz ladowalem akumulator i nic od krecenia padal. nie wiem czy to moja wina bo moglem zle odpowietrzyc uklad paliwowy. zastosowalem metode odkrecenia wezy wysokiego cisnienia przy wtryskach i brat krecil na stacyjce do momentu az paliwo nie lecialo plynnym strumieniem i dokrecalem kazdy po tym zabiegu. co moglo pojsc nie tak jak rozwiazac problem i go odpalic? licze na jakies fachowe porady z wlasnym doswiadczeniem. bede jeszcze probowal ale nie wiem czy podolam. dodam tylko ze auto nie mialo wczesniej zadnych problemow z odpaleniem. pompa tez sprawna bo cisnienie podaje na przewody. swiece nowe. uszczelki w kolektorze wymienione filtr paliwa filtr powietrza oraz cala nowa odma z filtrem to taki ogolny zarys moich dzialan teraz ktore naraz wykonalem. czekam na sugestie i pomoc :o
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Skoro paliwo podaje, to teoretycznie nie spala mieszanki. Więc prawdopodobnie świece... Dają iskrę ?
tomiwoli
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 7 lis 11, 13:16
BMW: 320D m47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śląska

#3

Post autor: tomiwoli »

to disel wiec iskry raczej nie dadza :D sa nowe jak juz pisalem
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

tomiwoli pisze:to disel wiec iskry raczej nie dadza :D sa nowe jak juz pisalem
Chcesz mi powiedzieć że silnik spala paliwo w komorze spalania "beziskrowo" ?? Możesz mi to wytłumaczyć ?
W takim razie za pomocą czego dokonuje się "praca" spalanie?? Zapłon??
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#5

Post autor: Maniek »

MARC pisze:
tomiwoli pisze:to disel wiec iskry raczej nie dadza :D sa nowe jak juz pisalem
Chcesz mi powiedzieć że silnik spala paliwo w komorze spalania "beziskrowo" ?? Możesz mi to wytłumaczyć ?
W takim razie za pomocą czego dokonuje się "praca" spalanie?? Zapłon??
MARC
A widziałeś kiedyś żeby mieszanka paliwowo-powietrzna w dieslu odpalała się dzięki iskrzeniu świec? 8) :D
Jak sama nazwa wskazuje - Silnik wysokoprężny o zapłonie samoczynnym. Świece żarowe mają tylko i wyłącznie ułatwić rozruch zimnego silnika. Jak powszechnie wiadomo diesel lubi wysokie temperatury.
Zapłon mieszanki następuje gdy mieszanka pod wpływem wysokiej temperatury i ciśnienia wybucha dzięki czemu powoduje wsteczny ruch tłoka, dzięki kołu zamachowemu siła pędu jest na tyle duża by tłok wykonał kolejny suw i ponownie sprężył mieszankę... 8)


tomiwoli - Możliwe, że VP44 nie daje odpowiedniego ciśnienia. Sprawdź błędy na kompie.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

Wiem że teoretycznie :on: bez świec zapali.
Lecz tu widać ewidentnie że coś źle złożył podczas naprawy, ponieważ skoro wcześniej było ok, a po "czyszczeniu" już nie halo, no to sorry ale...

Źle się wyraziłem wcześniej pisząc o iskrze... Przyznaję się :ROFL:

Tak czy inaczej chodziło o właśnie o świece.

Prawdę mówiąc to ja kręcę tylko i wyłącznie przy :pb98:
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#7

Post autor: xlc »

Mozliwe ze w dalszym ciagu masz powietrze w ukladzie...jak przekrecisz kluczyk na zaplon slyszysz bulgotanie w okolicy baku ? Maniek pewnie powie ze u niego bulgocze i nie ma problemu z odpalaniem ale wg.mnie to jest oznaka ze jest powietrze w ukladzie :crazy: .Jesli bulgocze(lub nie) mozesz ewentualnie sprobowac zrobic tak jak ja ostatnio czyli przekrecenie kluczyka na zaplon (kilka razy po ok 30sek. az przestanie bulgotac) i pozniej sprobuj odpalic.Tak jak maniek radzil dobrze tez bedzie sprawdzic bledy na kompie.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
tomiwoli
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 7 lis 11, 13:16
BMW: 320D m47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śląska

#8

Post autor: tomiwoli »

tez myslalem wlasnie nad bledami tylko wczesniej juz prawie lapal jak krecilem a pozniej znowu nic. mam jeszcze pecherzyki n przewodzie z 2 i 3 wtrysku tylko nie chce wszystkiego pozalewac bo dopiero co wszystko pieknie wyczyscilem. czy mozliwe jest ze wywalilo na tyle powazne bledy tylko po wyciagnieciu i wyczyszczeniu wtryskow? dodam tylko ze wszystkie wtryski ponumerowalem wiec kazdy jest na swoim miejscu? lubcos nie tak z pierwszym sterujacym jest i to powod. jak radzicie odpowietrzac uklad. krecic samym rozrusznikiem czy na zaplonie i odpowietrzac. bo byc moze wystapil blad jak krece na zaplonie i popuszczam na przewodach bo jednak komp wychwyci spaddek i zmiany cisnienia?! :unknown: nie chce auta holowac na warsztat to ostatecznosc. jakies sugestie panowie. z gory dzieki
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#9

Post autor: xlc »

mam jeszcze pecherzyki n przewodzie z 2 i 3 wtrysku tylko nie chce wszystkiego pozalewac bo dopiero co wszystko pieknie wyczyscilem
Wg.mnie wazniejsze jest zebys odpalil auto niz to zeby silnik lanie i czysto wygladal :P
Na poczatek zrob tak jak pisalem czyli przekrec kluczyk na zaplon i pozwol zeby pompka w baku podawala paliwo do filtra mozliwe ze tam tez masz dalej powietrze (czynnosc ta powtorz kilka razy...pozniej popusc znowu nakretki z wtryskow i pokrec rozrusznikiem mysle ze jesli auto nie pali z winy powietrza w ukladzie to po tym powinno odpalic.powodzenia
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
tomiwoli
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 7 lis 11, 13:16
BMW: 320D m47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śląska

#10

Post autor: tomiwoli »

auto odpalilo panowie po mojej desperacji i uparciu wkoncu sie udalo dzieki za wszelka pomoc udalo sie auto odpalilo niestety stalo dlugi czas i cos nie gra bo przy wiekszych obrotach slychac buczenie z lekkim dzwiekiem metalicznym dobiegajacym z silnika. nie wiem czy cos z panewkami sie nie stalo bo zauwazylem brak plynu i zapowietrzone weze w ukladzie chlodzenia niestety za pozno bo jak juz zadymil mi podgrzewacz przeplywowy :( bylo juz pozno i nie pomyslalem o sprawdzeniu ukladu chlodzenia po tak dlugiej 5 miesiecznej przerwie auta. nie wiem co to moze byc?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”