Niedziałający tempomat

Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#31

Post autor: GUMMISS »

Tak spytam, czy były różne rodzaje multi funkcji które nie są kompatybilne elektronicznie z e46(np z sygnałem analogowym zamiast cyfrowego), ale jednak da się je fizycznie zamontować? Kierownicę mam z kwadratową poduchą, były takie w starszych modelach BMW w których były poduszki. U mnie coś nie działa po podłączeniu multi funkcji. Radio się steruje, jednak mam stacje android więc tam się wybiera rodzaj połączenia, a tempomat jest martwy, tylko się podświetla.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Kwfie46
Posty: 5
Rejestracja: 27 lut 24, 13:11
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jarosław
VIN: 937539
Płeć:

#32

Post autor: Kwfie46 »

GUMMISS pisze: 3 mar 24, 9:12 Tak spytam, czy były różne rodzaje multi funkcji które nie są kompatybilne elektronicznie z e46(np z sygnałem analogowym zamiast cyfrowego), ale jednak da się je fizycznie zamontować? Kierownicę mam z kwadratową poduchą, były takie w starszych modelach BMW w których były poduszki. U mnie coś nie działa po podłączeniu multi funkcji. Radio się steruje, jednak mam stacje android więc tam się wybiera rodzaj połączenia, a tempomat jest martwy, tylko się podświetla.
Wyświetlają ci się jakieś błędy w inpie?
Podpięty masz czujnik sprzęgła i hamulca do kompa?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#33

Post autor: GUMMISS »

Czujniki podpięte, w inpa widać ich odczyt prawidłowo, a błąd mam od zbyt ubogiej mieszanki, jednak pojawia się teraz, odczytu z guzików nie widzę gdy wciskam. Kierownicę podłączyłem w wakacje i nigdy nie działał tempomat. Radio działało dziwnie aż wypróbowałem różne ustawienia stacji i wtedy zaczęły prawidłowo działać guziki.

Były różne wersje/generacje przycisków (E34, E36?) która da się przykręcić do e46, a jednak nie działają?
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1700
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#34

Post autor: kosteg »

Był jeden rodzaj multi w e46, e53, e39.

Do podłączenia takowej potrzebne są 3 przewody:
- podświetlenie
- komunikacja po szynie kbus
- sterowanie tempomatem do kompa silnika

Pierwsze dwa podłączane są na wszystkich tutorialach do lcm (blisko i spoko) natomiast ten 3ci do kompa leci przez ścianę grodziową.

To ten trzeci ma też różne wersje instalacji zależnie od rodzaju kompa pod maską. A zatem tam sprawdź - czy dobrze masz go podłczonego.

Ewentualnie (słaby jestem w benzynahc) sprawdź czy do Ciebie nie jest potrzebny moduł do tempomatu i obsługi przepustnicy.
Obrazek
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#35

Post autor: GUMMISS »

kosteg pisze: 5 mar 24, 11:36 Był jeden rodzaj multi w e46, e53, e39...
Na takim info najbardziej mi zależało. U mnie jest elektroniczna przepustnica więc siłownik nie jest potrzebny, musi być coś uwalone, może sam panel, albo taśma bo podłączenie do silnika i przewodzenie sprawdzałem i się wszystko zgadza.

Dziękuję :beer:
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1700
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#36

Post autor: kosteg »

Sprawdź ciągłość obwodu zza i z przed taśmy.
Obrazek
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#37

Post autor: GUMMISS »

Będę musiał rozebrać kierownicę i sprawdzić taśmę . A guziki dają jakiś sygnał cyfrowy, czy może coś na podobne manetki kierunkowskazu że łączy do masy przez rezystor i da radę to sprawdzić miernikiem?
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1700
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#38

Post autor: kosteg »

Multi "gada" po kbus. A zatem na pcb musi być procek jaki tłumaczy sygnały naciskania przycisków dalej. Czy pomiędzy nimi jest drabinka rezystorów czy może przyciski są osobno podłączone do wyprowadzeń procka nie mam pojęcia - a nie mam swojego auta teraz aby to zweryfikować. Jest też jakaś szansa, że włącznik jako jedyny jest poza prockiem i podaje albo masę albo + na ten jeden przewód... Trzeba tam zerknąć multimetrem aby to sprawdzić.
Obrazek
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#39

Post autor: GUMMISS »

Grzebałem w kierownicy, sprawdziłem miernikiem połączenia i od samego panelu, przez taśmę, złączki i mój przewód dochodzić sygnał do sterownika silnika bez "żadnych" zakłóceń. Przypomniało mi się że w sterowniku silnika inpa faktycznie nie pokazała sygnału z guzików kierownicy, jednak jak wszedłem w ustawienia multi funkcji to guziki działały w inpa. %)

Okazało się że pin który włożyłem w miejsce 27 się uszkodził i dotykał jednocześnie do pinu 26. Wiecie za co on odpowiada? Dziś po poprawieniu połączenia we wtyczce silnika tempomat zadziałał. Dopiero jak wyrywałem pin z wtyczki to zauważyłem odstającą blaszkę. Szkoda bo wczoraj zrobiłem dobre 250km, przydał by się automat w tej kwestii. :rybak:
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1700
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#40

Post autor: kosteg »

Fajnie, że temat rozwiązany - szkoda, że tak trudno jest takie drobiazgi znaleźć.

Jeśli dobrze na szybko rozpiskę złącza wyświetliłem to 26 to zasilanie ze skrzynki bezpieczników. Czyli zwykłe zwarcie tam zrobiłeś - dobrze, że nic nie uwaliło się przy okazji.

Pin assignments at plug connector X60004
Pin Type Description /Signal type Connection /Measuring notes
1 Not used
2 A Activation, heating for fuel tank leak diagnosis module Diagnostic module, fuel tank leakage
3 A Activation Secondary air pump relay Secondary air pump relay
4 A Activation Electric fan Electric fan
5 M Ground Secondary air, hot-film air mass meter Secondary air, hot-film air mass meter
6 Not used
7 M Ground Pedal position sensor Pedal position sensor
8 E Signal Pedal position sensor Pedal position sensor
9 A Voltage supply Pedal position sensor Pedal position sensor
10 Not used
11 Not used
12 M Ground Pedal position sensor Pedal position sensor
13 E Signal Pedal position sensor Pedal position sensor
14 A Voltage supply Pedal position sensor Pedal position sensor
15 E Signal Secondary air, hot-film air mass meter Secondary air, hot-film air mass meter
16 Not used
17 A Speed signal Diagnostic connector
18 Not used
19 A Activation E-box fan E-box fan
20 A Activation, pump for fuel tank leak diagnosis module Diagnostic module, fuel tank leakage
21 Not used
22 E Signal Processed wheel speed, rear right ABS/ASC unit ABS/DSC unit
23 Not used
24 E Signal Brake light switch Brake light switch
25 E Signal EAC sensor EAC sensor
26 E Terminal 15 Fuse F29
27 E Data link MFL Volute spring
28 E Signal Brake light test signal Brake light switch
29 A Activation Relay, A/C compressor Relay, A/C compressor
30 A Activation, valve for fuel tank leak diagnosis module Diagnostic module, fuel tank leakage
31 A/E Local CAN-bus low Control unit for electronically controlled fuel pump
32 E/A Signal Diagnostic link TXD Diagnostic connector
33 E Signal Electronic vehicle immobilisation Electronic immobiliser control unit
34 Not used
35 A/E Local CAN-bus high Control unit for electronically controlled fuel pump
36 E/A Signal CAN bus high Connector, CAN bus
37 E/A Signal CAN bus low Connector, CAN bus
38 M Ground Coolant outlet temperature Coolant outlet temperature sensor
39 E Signal Coolant outlet temperature Coolant outlet temperature sensor
40 Not used
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”