Jakie Tarcze hamulcowe do E46 320cd 2004r.

saper1008
Bywalec forum
Posty: 540
Rejestracja: 6 cze 10, 17:31
BMW: E46 330Cd+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Reszel

#1

Post autor: saper1008 »

Witam
Musze wymienić tarcze hamulcowe oraz klocki z przodu i z tyłu.
Zastanawiam się nad:
ATE Power DISC
Zimmermann Sport
Mikoda GT
Brembo Max
i klocki:
Feredo Premier
zależy mi na wyglądzie bo mam 18 koła i ładnie by się to komponowało :)
Jakie tarcze polecacie z własnych doświadczeń ??
Czytam różne fora i wszędzie narzekają że się wichrują i wyginają itp. itd.
Podobno to wina złego montażu, w lato jeżdżę bardzo dynamicznie 120, 140, czasami 180 jak droga pozwoli więc hamulce jakieś porządne by się przydały.
Proszę propozycje i wasze opinie na temat wyżej wymienionych tarcz, najlepiej użytkowników a nie tych którzy słyszeli o nich :)
POZDRO
Obrazek

ZOBACZ MOJA 330Cd M-Pakiet 18" OEM BBS LM
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=12651
COBRA
Bywalec forum
Posty: 198
Rejestracja: 31 paź 10, 19:22
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: inowrocław

#2

Post autor: COBRA »

co znaczy zły montaż tarcz według ciebie :unknown:
saper1008
Bywalec forum
Posty: 540
Rejestracja: 6 cze 10, 17:31
BMW: E46 330Cd+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Reszel

#3

Post autor: saper1008 »

sirek pisze:W wyniku złego montażu tarcze napewno się nie krzywią , tylko po bardzo ostrym hamowaniu i np. nezwłocznym ich shłodzeniu w kałuży.--to po pierwsze. Po drugie jeśliby były ' żle' zamontowane tzn. nie oczyszczono by np. piasty z pyłu tu bicie będzie zaraz po wyjeżdzie od mechanika. Po trzecie hamulce w e46 nawet M3 czy 330d nie są rewelacyjne , a zmiana tarcz na tarcze innego producenta niewiele da.Po czwarte do sportowej jazdy nadają się tarcze z CSLa ale średnica ich to 345mm o ile pamietam i one hamują ale i kosztują / seria do emki na przód ok 3000 bez zacisków do CSLa 'troszkę' wiecej/ . Ewentualnie zostaje Ci zakup zastawu np. Brembo lub BMW Performance.
A z tego co wymieniłem co byście mi polecili ?? Nie chodzi mi tu o heble takie jak w m3 bez przesady mam 2.0 w dieslu ;p chce tylko żeby auto hamowało tak jak powinno chce wydać na tarcze i klocki około 1000 zł dlatego zastanawiam się nad tymi które wymieniłem bo w tej cenie spokojnie się zmieszczę :) Musze zmienić tarcze bo mi biją nie z tego powodu że chcę lepsze ;p
A źle zamontowane tarcze to tak że nie zostaną odpowiednio dokręcone kluczem geometrycznym czy coś w tym stylu i wtedy tworzą się wibracje i tarcza się gnie, tak słyszałem a ile w tym prawdy nie wiem ;p
Obrazek

ZOBACZ MOJA 330Cd M-Pakiet 18" OEM BBS LM
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=12651
saper1008
Bywalec forum
Posty: 540
Rejestracja: 6 cze 10, 17:31
BMW: E46 330Cd+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Reszel

#4

Post autor: saper1008 »

sirek pisze:Zakup Zimerman Sport z klockami Ferrodo i będzie ok. Mam taki sam zestaw i nie narzekam od 8 miesięcy. Nowe tarcze muszą mieć równe podłoże / piastę/ na które sa nakładane --jak pisałem wyżej. Jeśli będą załozone na nierówną powierzchnię to będą miały bicie / też pisałem wyżej --czytaj uważnie posty!/ niezależnie z jakiego materiału są i za ile. Klucz dynamometryczny / a nie geometryczny %) / nic do tego nie ma . 8) .......
A i jeszcze mam takie pytanko, zimmermanny sport są nawiercane i zastanawiam się co ile trzeba przewiercać te nawiercenia ?? Bo wydaje mi się że one będą się zapychać tym pyłem z klocków czy może się mylę ?
Obrazek

ZOBACZ MOJA 330Cd M-Pakiet 18" OEM BBS LM
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=12651
saper1008
Bywalec forum
Posty: 540
Rejestracja: 6 cze 10, 17:31
BMW: E46 330Cd+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Reszel

#5

Post autor: saper1008 »

sirek pisze:
saper1008 pisze:
sirek pisze:Zakup Zimerman Sport z klockami Ferrodo i będzie ok. Mam taki sam zestaw i nie narzekam od 8 miesięcy. Nowe tarcze muszą mieć równe podłoże / piastę/ na które sa nakładane --jak pisałem wyżej. Jeśli będą załozone na nierówną powierzchnię to będą miały bicie / też pisałem wyżej --czytaj uważnie posty!/ niezależnie z jakiego materiału są i za ile. Klucz dynamometryczny / a nie geometryczny %) / nic do tego nie ma . 8) .......
A i jeszcze mam takie pytanko, zimmermanny sport są nawiercane i zastanawiam się co ile trzeba przewiercać te nawiercenia ?? Bo wydaje mi się że one będą się zapychać tym pyłem z klocków czy może się mylę ?
Chłopie skąd ta teoria ?! :shock: :shock: :shock: Nic się tam nie przewierca ! %) Zimermanny maja otwory na wylot / tarcze EBC Turbo Groove są nawiercane ale tam też sie nic nie zapycha/. Pył z hamulców jest bardzo drobny , bardzo brudzacy i bardzo szkodliwy ! Aby zapchac te otwory musiałbyś sypnąć tym pyłem na tarcze z.......................... łopaty.
Kupuj komplecik i zakładaj a resztę sie nia martw. 8) ..............
Dzięki bardzo :D W pon zamawiam zestawik :D POZDRO :)
Obrazek

ZOBACZ MOJA 330Cd M-Pakiet 18" OEM BBS LM
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=12651
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”