Rozpórka. Sztywna czy z regulacją?

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Karold
Bywalec forum
Posty: 238
Rejestracja: 22 lip 12, 15:34
BMW: e46 coupe 2.8
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków / Niepołomice

#1

Post autor: Karold »

Ile tematów w sieci tyle różnych opinii na ten temat.
Noszę się z zamiarem kupna rozpórki. Może wypowie się ktoś kto ogarnia co i jak z tym usztywnianiem budy.

Lepsze są sztywne czy regulowane poprzez śrubę rzymska? (Podobno regulowane "bardziej pracują" dlatego są mniej sztywne)

Podobno są dwie szkoły zakładania rozpórek:
1) na podniesionym aucie (odciążone mcphersony)
2) normalnie - auto na ziemi

Proszę o pomoc i porady :)
OSA BMW

#2

Post autor: OSA BMW »

Od x lat na sztywnych i innych nie nie chce
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#3

Post autor: romanikxxl »

Sztywna będzie ok.Polecam http://www.staffa.pl/pl/o_firmie.html
Romanikxxl
Karold
Bywalec forum
Posty: 238
Rejestracja: 22 lip 12, 15:34
BMW: e46 coupe 2.8
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków / Niepołomice

#4

Post autor: Karold »

Zakupiłem sztywną, bez regulacji firmy STAFFA. Za kilka dni powinna dotrzeć.

Kolejne godziny spędzone na różnych forach internetowych i dalej nie mam pewności jak ją dobrze zamontować...

Połowa twierdzi że na aucie stojącym na kołach, a druga połowa że na podnośniku i uniesionych kołach. Każdy twierdzi że ma racje :)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

Karold pisze:Zakupiłem sztywną, bez regulacji firmy STAFFA. Za kilka dni powinna dotrzeć.

Kolejne godziny spędzone na różnych forach internetowych i dalej nie mam pewności jak ją dobrze zamontować...

Połowa twierdzi że na aucie stojącym na kołach, a druga połowa że na podnośniku i uniesionych kołach. Każdy twierdzi że ma racje :)
Trzeba było brać od "nakrętki".

Montuj na ziemi. ;)
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#6

Post autor: romanikxxl »

Staffa też jest dobra.Ja zakładałem na ziemi i weszła na strzał! I tak powinno się zakładać!
Zdjęcia jak to u mnie wyglądało :D
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=4127&start=150
Romanikxxl
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: zibi_j1 »

Sorry za kotleta, ale szperając ww googlach znalazłem ten temat to napiszę dla potomnych: )
Pokonsultacji ze specjalistą uzyskałem następujące info:
1. E46 ma fabryczną tebdencję do składania się kielichów i rozpórka jest bardzo potrzebna.
2. Owszem sztwywna rozpórka lepiej usztywni, ale zalecana jest do aut nowych i nie zmęczonych. U mnie z racji na wiek auta, obniżony zawias i przestawione przy geometrii kolumny w kielichcach, oraz powypadkowość samochodu marne szanse, że sztywna wejdzie, więc zaleca regulowaną.
3. Montaż zawsze na ziemi. Nie przestawimy geometrii i nie wywołamy niebezpiecznych naprężeń (w pidniesionym aucie kielichy się rozchodzą).
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#8

Post autor: MARC »

Montaż rozpórki niesie za sobą dużo pozytywnych efektów typu:
* Sztywniejsze nadwozie
* Łatwość w pokonywaniu łuków
* Mniejsza tendencja do "bujania"

Są też negatywy...

Podczas kolizji np. na skrzyżowaniu wjeżdża w nas auto lewy przedni błotnik czy też prawy obojętne, uszkodzenia będą znacznie większe niż bez rozpórki, siła uderzenia nie rozbija się jednym błotniku i podłużnicy, lecz idzie na oba kielichy, przez co zamiast np wymiany 1 ćwiartki będzie trzeba zrobić 2...
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: zibi_j1 »

Masz rację. Jednak u mnie to mus. Co. do tematu będę chciał upchnąć sztywnego staffa. Wg nich, jeśli masz szerzej ustawione kolumby w kielichach, mogą mi sprzedać pd QP (1cm dłuższa)
Jutro jadę do Freedoma przymierzyć jego rozpórkę. Będęmiał wiedzę, co kupić...
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”