Strona 1 z 1
Rozpórka. Sztywna czy z regulacją?
: 4 paź 13, 23:12
autor: Karold
Ile tematów w sieci tyle różnych opinii na ten temat.
Noszę się z zamiarem kupna rozpórki. Może wypowie się ktoś kto ogarnia co i jak z tym usztywnianiem budy.
Lepsze są sztywne czy regulowane poprzez śrubę rzymska? (Podobno regulowane "bardziej pracują" dlatego są mniej sztywne)
Podobno są dwie szkoły zakładania rozpórek:
1) na podniesionym aucie (odciążone mcphersony)
2) normalnie - auto na ziemi
Proszę o pomoc i porady
Re: Rozpórka. Sztywna czy z regulacją?
: 5 paź 13, 0:59
autor: OSA BMW
Od x lat na sztywnych i innych nie nie chce
Re: Rozpórka. Sztywna czy z regulacją?
: 5 paź 13, 18:46
autor: romanikxxl
Re: Rozpórka. Sztywna czy z regulacją?
: 9 paź 13, 17:56
autor: Karold
Zakupiłem sztywną, bez regulacji firmy STAFFA. Za kilka dni powinna dotrzeć.
Kolejne godziny spędzone na różnych forach internetowych i dalej nie mam pewności jak ją dobrze zamontować...
Połowa twierdzi że na aucie stojącym na kołach, a druga połowa że na podnośniku i uniesionych kołach. Każdy twierdzi że ma racje
Re: Rozpórka. Sztywna czy z regulacją?
: 9 paź 13, 18:34
autor: MARC
Karold pisze:Zakupiłem sztywną, bez regulacji firmy STAFFA. Za kilka dni powinna dotrzeć.
Kolejne godziny spędzone na różnych forach internetowych i dalej nie mam pewności jak ją dobrze zamontować...
Połowa twierdzi że na aucie stojącym na kołach, a druga połowa że na podnośniku i uniesionych kołach. Każdy twierdzi że ma racje
Trzeba było brać od "nakrętki".
Montuj na ziemi.
Re: Rozpórka. Sztywna czy z regulacją?
: 9 paź 13, 18:45
autor: romanikxxl
Staffa też jest dobra.Ja zakładałem na ziemi i weszła na strzał! I tak powinno się zakładać!
Zdjęcia jak to u mnie wyglądało
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=4127&start=150
Re: Rozpórka. Sztywna czy z regulacją?
: 17 kwie 15, 11:36
autor: zibi_j1
Sorry za kotleta, ale szperając ww googlach znalazłem ten temat to napiszę dla potomnych: )
Pokonsultacji ze specjalistą uzyskałem następujące info:
1. E46 ma fabryczną tebdencję do składania się kielichów i rozpórka jest bardzo potrzebna.
2. Owszem sztwywna rozpórka lepiej usztywni, ale zalecana jest do aut nowych i nie zmęczonych. U mnie z racji na wiek auta, obniżony zawias i przestawione przy geometrii kolumny w kielichcach, oraz powypadkowość samochodu marne szanse, że sztywna wejdzie, więc zaleca regulowaną.
3. Montaż zawsze na ziemi. Nie przestawimy geometrii i nie wywołamy niebezpiecznych naprężeń (w pidniesionym aucie kielichy się rozchodzą).
Re: Rozpórka. Sztywna czy z regulacją?
: 17 kwie 15, 13:56
autor: MARC
Montaż rozpórki niesie za sobą dużo pozytywnych efektów typu:
* Sztywniejsze nadwozie
* Łatwość w pokonywaniu łuków
* Mniejsza tendencja do "bujania"
Są też negatywy...
Podczas kolizji np. na skrzyżowaniu wjeżdża w nas auto lewy przedni błotnik czy też prawy obojętne, uszkodzenia będą znacznie większe niż bez rozpórki, siła uderzenia nie rozbija się jednym błotniku i podłużnicy, lecz idzie na oba kielichy, przez co zamiast np wymiany 1 ćwiartki będzie trzeba zrobić 2...
Re: Rozpórka. Sztywna czy z regulacją?
: 17 kwie 15, 14:22
autor: zibi_j1
Masz rację. Jednak u mnie to mus. Co. do tematu będę chciał upchnąć sztywnego staffa. Wg nich, jeśli masz szerzej ustawione kolumby w kielichach, mogą mi sprzedać pd QP (1cm dłuższa)
Jutro jadę do Freedoma przymierzyć jego rozpórkę. Będęmiał wiedzę, co kupić...