pompowane lędźwie - problem

Spis polecanych/odradzanych warsztatów. Szukasz warsztatu w swojej okolicy? Pytaj tutaj
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#11

Post autor: mariryb »

Widziałem jak Zibi moontowal to u siebie. Trzeba wyjąć fotel i zdjęć tylne plecki. One maja od dołu dwie spinki, następnie trzeba z takiego rowka w nich wyjąć zakończenie bocznego materiału i zobaczysz jeszcze dwie spinki. Te spinki są wciskane, są bard,o długie i trudno je wyjąć bez uszkodzenia. Jak wyciągniesz zobaczysz wężyki i ta poduszka co sie pompuje.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#12

Post autor: zibi_j1 »

Dokladnie. Zdejmujesz wezyki z pompki, odczepiasz spomiedzy prentow fotela takie filcowe nacięcia od poduszki zuwasz ją w dol, jednoczesnie rolując. Nie jest to latwe,, ale wykonalne., ja wezyki odcialem przy samej pompce, ale da sie je wyczepic. Sama pompka przykrecona jest na jedna srubke aleeeee... przykrecona od tamtej strony od srodka fotela. Dostep dramatyczny. Silniczek w takim woreczku jest przyklejony na tasme. Sprobuj zdjac same plecki, podlacz fotel i zobacz gdzie ucieka... moze wezyk spadl...
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#13

Post autor: piotrek1474 »

Ostatnio montowałem pompowane lędźwie do swojego BMW i z jednego fotela też schodziło powietrze. Okazało się że pęknięty był system zaworowy (ten mały element montowany za pomocą śrubki do fotela) po sklejaniu specjalnym klejem do plastiku powietrze już nie ucieka. Co do jego demontażu wystarczy wypchać oparcie fotela do przodu i mamy b. dobry dostęp.
Obrazek
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#14

Post autor: zibi_j1 »

będę musiał tam zajrzeć. oby to był nieszczelny wężyk, wolałbym uniknąć klejenia. zdejmę plecki, napompuję na full i będzie widać gdzie chodzi. ale nie wiem czy nie zostawię tego do wiosny ;)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#15

Post autor: piotrek1474 »

Napompuj, następnie rozrób trochę płynu do naczyń w wodzie i nanieś na wężyk i zespół zaworowy mi od razu pokazało którędy powietrze ucieka.
Obrazek
tomek94
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 28 sty 15, 10:56
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#16

Post autor: tomek94 »

a co panowie zrobić z takim fantem..... napompuje lędźwie, powietrze trzyma.... a nie idzie wypuścić... :/
czytałem już odpowiedzi w tym kierunku...ale niestety nic nie pomogło
pomożecie ?

najpierw wypadałoby się przywitać w odpowiednim temacie
________________________________________________________________________________________ ;)


Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#17

Post autor: piotrek1474 »

Za trzymanie powietrza odpowiedzialny jest zespół zaworowy. Ale najpierw sprawdź przycisk może jest walnięty.
Obrazek
tomek94
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 28 sty 15, 10:56
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#18

Post autor: tomek94 »

po stronie pasażera jest ok....wszystko pompuje, a po naciśnięciu przycisku " --> " słychać wyraźne "pfuuuuuuu"
może by podpiąć na próbę przycisk z drugiego fotela...
a gdzie znajdują się te elektrozaworki??
________________________________________________________________________________________ ;)


Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#19

Post autor: piotrek1474 »

Możesz podmienić przyciski. System zaworowy znajduje się z tylu fotela. Żeby się do niego dobrać musisz sciągnąć tylna osłonę fotela.
Obrazek
tomek94
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 28 sty 15, 10:56
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#20

Post autor: tomek94 »

osłonę już zdjąłem, widzę poduszki wypełnione powietrzem, wężyki, silniczek, kostkę z elektryką i to na tyle.... nigdzie nie mogę doszukać się tego zaworka, chyba że on jest zamontowany w silniczku...no już sam nie wiem
________________________________________________________________________________________ ;)


Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Warsztaty - blacharstwo, lakiernictwo, wnętrze”