• Sponsor
Najlepszy moment na kupno zimówek! Dobre ceny! Sprawdź!

zapowietrzony uklad paliwowy

zapowietrzony uklad paliwowy

Postautor: tomiwoli » 14/03/2012, 19:00

witam wszystkich kolegow forumowiczów! ostatnio wzialem sie za wyciaganie wtrysków i czyszczenie ogolne z wymiana podkladek pod wtryskami i uszczelkami przewodow przelewowych. wszystko wyczyszczone poskladane i problem auto nie pali :( trzy razy juz ladowalem akumulator i nic od krecenia padal. nie wiem czy to moja wina bo moglem zle odpowietrzyc uklad paliwowy. zastosowalem metode odkrecenia wezy wysokiego cisnienia przy wtryskach i brat krecil na stacyjce do momentu az paliwo nie lecialo plynnym strumieniem i dokrecalem kazdy po tym zabiegu. co moglo pojsc nie tak jak rozwiazac problem i go odpalic? licze na jakies fachowe porady z wlasnym doswiadczeniem. bede jeszcze probowal ale nie wiem czy podolam. dodam tylko ze auto nie mialo wczesniej zadnych problemow z odpaleniem. pompa tez sprawna bo cisnienie podaje na przewody. swiece nowe. uszczelki w kolektorze wymienione filtr paliwa filtr powietrza oraz cala nowa odma z filtrem to taki ogolny zarys moich dzialan teraz ktore naraz wykonalem. czekam na sugestie i pomoc :o



tomiwoli
 
Posty: 18
Rejestracja: 07/11/2011, 13:16
Udzielone podziękowania: 0
Otrzymane podziękowania: 0
BMW: 320D m47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śląska

Re: zapowietrzony uklad paliwowy

Postautor: MARC » 14/03/2012, 19:09

Skoro paliwo podaje, to teoretycznie nie spala mieszanki. Więc prawdopodobnie świece... Dają iskrę ?
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
 
Posty: 3766
Rejestracja: 12/07/2011, 14:25
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Udzielone podziękowania: 3
Otrzymane podziękowania: 121
BMW: M54B30
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
VIN: PC22222

Re: zapowietrzony uklad paliwowy

Postautor: tomiwoli » 14/03/2012, 19:16

to disel wiec iskry raczej nie dadza :D sa nowe jak juz pisalem
tomiwoli
 
Posty: 18
Rejestracja: 07/11/2011, 13:16
Udzielone podziękowania: 0
Otrzymane podziękowania: 0
BMW: 320D m47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śląska

Re: zapowietrzony uklad paliwowy

Postautor: MARC » 14/03/2012, 19:22

tomiwoli pisze:to disel wiec iskry raczej nie dadza :D sa nowe jak juz pisalem

Chcesz mi powiedzieć że silnik spala paliwo w komorze spalania "beziskrowo" ?? Możesz mi to wytłumaczyć ?
W takim razie za pomocą czego dokonuje się "praca" spalanie?? Zapłon??
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
 
Posty: 3766
Rejestracja: 12/07/2011, 14:25
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Udzielone podziękowania: 3
Otrzymane podziękowania: 121
BMW: M54B30
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
VIN: PC22222

Re: zapowietrzony uklad paliwowy

Postautor: Maniek » 14/03/2012, 19:27

MARC pisze:
tomiwoli pisze:to disel wiec iskry raczej nie dadza :D sa nowe jak juz pisalem

Chcesz mi powiedzieć że silnik spala paliwo w komorze spalania "beziskrowo" ?? Możesz mi to wytłumaczyć ?
W takim razie za pomocą czego dokonuje się "praca" spalanie?? Zapłon??


MARC
A widziałeś kiedyś żeby mieszanka paliwowo-powietrzna w dieslu odpalała się dzięki iskrzeniu świec? 8) :D
Jak sama nazwa wskazuje - Silnik wysokoprężny o zapłonie samoczynnym. Świece żarowe mają tylko i wyłącznie ułatwić rozruch zimnego silnika. Jak powszechnie wiadomo diesel lubi wysokie temperatury.
Zapłon mieszanki następuje gdy mieszanka pod wpływem wysokiej temperatury i ciśnienia wybucha dzięki czemu powoduje wsteczny ruch tłoka, dzięki kołu zamachowemu siła pędu jest na tyle duża by tłok wykonał kolejny suw i ponownie sprężył mieszankę... 8)


tomiwoli - Możliwe, że VP44 nie daje odpowiedniego ciśnienia. Sprawdź błędy na kompie.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
Maniek
Moderator
 
Posty: 2461
Rejestracja: 17/08/2010, 11:22
Lokalizacja: celu do zlikwidowania...
Udzielone podziękowania: 9
Otrzymane podziękowania: 52
BMW: M47D20 136KM
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Nowa Sól
Gadu-Gadu: 10244691
VIN: KE44897

Re: zapowietrzony uklad paliwowy

Postautor: MARC » 14/03/2012, 19:39

Wiem że teoretycznie :on: bez świec zapali.
Lecz tu widać ewidentnie że coś źle złożył podczas naprawy, ponieważ skoro wcześniej było ok, a po "czyszczeniu" już nie halo, no to sorry ale...

Źle się wyraziłem wcześniej pisząc o iskrze... Przyznaję się :ROFL:

Tak czy inaczej chodziło o właśnie o świece.

Prawdę mówiąc to ja kręcę tylko i wyłącznie przy :pb98:
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
 
Posty: 3766
Rejestracja: 12/07/2011, 14:25
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Udzielone podziękowania: 3
Otrzymane podziękowania: 121
BMW: M54B30
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
VIN: PC22222

Re: zapowietrzony uklad paliwowy

Postautor: xlc » 14/03/2012, 19:46

Mozliwe ze w dalszym ciagu masz powietrze w ukladzie...jak przekrecisz kluczyk na zaplon slyszysz bulgotanie w okolicy baku ? Maniek pewnie powie ze u niego bulgocze i nie ma problemu z odpalaniem ale wg.mnie to jest oznaka ze jest powietrze w ukladzie :crazy: .Jesli bulgocze(lub nie) mozesz ewentualnie sprobowac zrobic tak jak ja ostatnio czyli przekrecenie kluczyka na zaplon (kilka razy po ok 30sek. az przestanie bulgotac) i pozniej sprobuj odpalic.Tak jak maniek radzil dobrze tez bedzie sprawdzic bledy na kompie.
Obrazek
Awatar użytkownika
xlc
Przyjaciel forum
 
Posty: 945
Rejestracja: 03/05/2010, 14:50
Udzielone podziękowania: 0
Otrzymane podziękowania: 41
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków
Gadu-Gadu: 9444464

Re: zapowietrzony uklad paliwowy

Postautor: tomiwoli » 14/03/2012, 20:53

tez myslalem wlasnie nad bledami tylko wczesniej juz prawie lapal jak krecilem a pozniej znowu nic. mam jeszcze pecherzyki n przewodzie z 2 i 3 wtrysku tylko nie chce wszystkiego pozalewac bo dopiero co wszystko pieknie wyczyscilem. czy mozliwe jest ze wywalilo na tyle powazne bledy tylko po wyciagnieciu i wyczyszczeniu wtryskow? dodam tylko ze wszystkie wtryski ponumerowalem wiec kazdy jest na swoim miejscu? lubcos nie tak z pierwszym sterujacym jest i to powod. jak radzicie odpowietrzac uklad. krecic samym rozrusznikiem czy na zaplonie i odpowietrzac. bo byc moze wystapil blad jak krece na zaplonie i popuszczam na przewodach bo jednak komp wychwyci spaddek i zmiany cisnienia?! :unknown: nie chce auta holowac na warsztat to ostatecznosc. jakies sugestie panowie. z gory dzieki
tomiwoli
 
Posty: 18
Rejestracja: 07/11/2011, 13:16
Udzielone podziękowania: 0
Otrzymane podziękowania: 0
BMW: 320D m47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śląska

Re: zapowietrzony uklad paliwowy

Postautor: xlc » 15/03/2012, 22:32

mam jeszcze pecherzyki n przewodzie z 2 i 3 wtrysku tylko nie chce wszystkiego pozalewac bo dopiero co wszystko pieknie wyczyscilem

Wg.mnie wazniejsze jest zebys odpalil auto niz to zeby silnik lanie i czysto wygladal :P
Na poczatek zrob tak jak pisalem czyli przekrec kluczyk na zaplon i pozwol zeby pompka w baku podawala paliwo do filtra mozliwe ze tam tez masz dalej powietrze (czynnosc ta powtorz kilka razy...pozniej popusc znowu nakretki z wtryskow i pokrec rozrusznikiem mysle ze jesli auto nie pali z winy powietrza w ukladzie to po tym powinno odpalic.powodzenia
Obrazek
Awatar użytkownika
xlc
Przyjaciel forum
 
Posty: 945
Rejestracja: 03/05/2010, 14:50
Udzielone podziękowania: 0
Otrzymane podziękowania: 41
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków
Gadu-Gadu: 9444464

Re: zapowietrzony uklad paliwowy

Postautor: tomiwoli » 18/03/2012, 10:56

auto odpalilo panowie po mojej desperacji i uparciu wkoncu sie udalo dzieki za wszelka pomoc udalo sie auto odpalilo niestety stalo dlugi czas i cos nie gra bo przy wiekszych obrotach slychac buczenie z lekkim dzwiekiem metalicznym dobiegajacym z silnika. nie wiem czy cos z panewkami sie nie stalo bo zauwazylem brak plynu i zapowietrzone weze w ukladzie chlodzenia niestety za pozno bo jak juz zadymil mi podgrzewacz przeplywowy :( bylo juz pozno i nie pomyslalem o sprawdzeniu ukladu chlodzenia po tak dlugiej 5 miesiecznej przerwie auta. nie wiem co to moze byc?
tomiwoli
 
Posty: 18
Rejestracja: 07/11/2011, 13:16
Udzielone podziękowania: 0
Otrzymane podziękowania: 0
BMW: 320D m47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śląska

Następna

Wróć do Diesel

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Gregorio i 3 gości