[BMW E46] Zaślepienie EGR - tak, czy nie - opinie, doświadczenia

Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#101

Post autor: GUMMISS »

Jeśli blaszka będzie miala dobry wymiar i będzie prosta to będzie oki. U mnie puszka po piwie nie wytrzymala zbyt dlugo, kontrola po miesiącu i okazalo się ze jest wypalona idealnie okrąg la dziura średnicy rurki ;)
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#102

Post autor: xlc »

Na 99% rurka ci pękła bo brakowało jakiejś czesci/mocowania tej rurki. Jak dasz zaślepke zrobiona z puszek to na 100% sie przepali. Proponuje zrobić kontrolę mocowań oraz czy masz wszystkie śruby mocowań tak jak to jest na schematach.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
rabarbar
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 23 sie 13, 16:55
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PE53977

#103

Post autor: rabarbar »

Dokładnie tak jak piszesz, jedno mocowanie jest urwane, oraz brakuje kilku śrub. Jutro się za to zabieram porządnie, pospawam mocowanie i dodam brakujące śruby ale i tak zaślepie na wszelki wypadek. Ostatnio mechanik mi wymieniał rurę od tego nieszczęsnego EGRa i widać zrobił na odwal się. Dlatego znów pękło. Dzięki za zainteresowanie i pomoc. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#104

Post autor: Mariusz_E46 »

Słuchajcie gdzieś czytałem że EGR między innymi obniża temperaturę w komorze spalanie poprzez ograniczenie ilości powietrza. Czy zaślepienie zaworu nie spowoduje zmiany składu mieszanki i w efekcie wyższej temperatury i gwałtowniejszego spalania ?
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#105

Post autor: Maniek »

Hmm, obniżenie ? Właśnie chyba podwyższenie, to tak na logikę, przecież podgrzane do kilkuset stopni spaliny wracają z powrotem do kolektora dolotowego, gdzie właśnie chcemy ażeby dostarczane do niego gazy miały jak najniższą temperaturę. :)
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#106

Post autor: jaszczomppoziomka »

Chodzi o redukcję ilości tlenu, bo na małej ilości benzyny w cylindrze z reszty tlenu robią sie tlenki azotu, które sa szkodliwe.
(Pozatym rozbija się je na katalizatorze.)
A z drugiej strony nie można domknąć przepustnicy bo spada ciśnienie w cylindrze i wtedy się nie chce zapalać mieszanka.
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#107

Post autor: Mariusz_E46 »

Spaliny zmniejszają ilość tlenu w mieszance co w efekcie powoduje wolniejsze a za razem bardziej efektywne spalanie mieszanki, ograniczając jednocześnie ryzyko spalania stukowego. Tyle teoria.
Pytanie czy ktoś zaobserwował takie efekty w naszych silnikach ?
Z tego co rozmawiałem z mechanikami to wszyscy twierdzą że EGR to ogólnie "zło ekologów" gdzie wszystkie twarde produkty spalania trafiają do komory i pięknie szlifują gładzie...
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#108

Post autor: Maniek »

:Bravo:

Ja z odpiętym EGRem jeżdżę od dawien dawna, kolektor mam porządnie wymyty więc nie myślę nawet o ponownym uruchomieniu go żeby znów się nie pobrudziło.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#109

Post autor: jaszczomppoziomka »

Powinieneś zauważyć jedynie wzrost ilości NOx w spalinach (nie powiem ci jak to zobaczyć :P)
Misiek30
Posty: 2
Rejestracja: 27 mar 16, 9:09
BMW: E 46 Sedan 2.0d M47N
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Kutno
VIN: CH40753

#110

Post autor: Misiek30 »

Koledzy czytając wiele na temat zaślepienia EGR zastanawiam się czy nie zrobić tego inaczej?
To znaczy: zamiast całkowicie odłączać zawór podpiąć do niego np. filtr stożkowy na wlocie spalin, wtedy ilość powietrza będzie się zgadzać, nie będzie błędów w kompie a silnik dostanie potrzebną dawkę już czystego powietrza.
Co o tym myślicie?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”