[320d m47n] Jak wyczyścić egr?

komar601
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 23 kwie 11, 16:49
BMW: E46 touring 2.0d m47n 150hp
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mochowo

#1

Post autor: komar601 »

witam czy mogl by mi ktos podac link do instrukcji jak wyczyscic egr
oraz jak wyglada ciegno turbo i gdzie je znajde? ktore wezyki sa od podcisnienia? oraz gdzie znajduje sie zbiornik od podcisnienia
mam problem ze spadkami mocy i ponoc takie sprawdzeie mozna sobie wykonac samem zdielem pokrywe sinika i nie moge rozkminic za bardzo co do czego idzie
posiadam ten samochod dopiero od paru miesiecy i nie orjetuje sie za bazo wogole wczwsniej nie mialm bmw posiadam silnik m47n
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#2

Post autor: k3m0t1989 »

kolego a nie łaska wpisac w google?
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=18764
ciegno turbo jak sama nazwa wskazuje jest przy turbo, turbo znajdziesz po lewej stronie silnika na dole, sciagasz wlot powietrza i takie ramie do filtra powietrza i nizej masz taka plastikowa puszke jest ona lekka i chyba przykrecona do kielicha amora, odkrecasz ja (to jest wlasnie zbiornik podcisnienia wyrownawczy czy cos takiego) ponizej zobaczysz metalowa rure to jest od klimy, bron cie Boze odkrecac bo spuscisz gaz, nizej zobaczysz turbo, jest taki gruby gumowy waz od turbo do przeplywomierza i odmy to go mozesz wyjac :P i tam przy turbo masz takie cos co wyglada troche jak klakson :P i to jest tzw gruszka turbo i tam jest ciegno, jak tam grzebiesz i wyciagasz ten zbiornik podcisnienia albo zawory podcisnienia to to wszystko jest polaczone ze soba wezykami podcisnienia, mozesz je spokojnie sciagac i warto je tez wymienic. W tym linku wiekszosc masz na zdjeciach, wpisuj sobie w google "czyszczenie egr e46" "smarowanie cięgna turbo e46" "wymiana węzykow podcisnienia e46" czytac czytac i jeszczve raz patrzec na zdjecia :) wszystko da sie samemu :)

po lewej masz nisko turbo i ciegno do smarowania oraz czyszczenie filterka zaworu podcisnienia, po prawej na przodzie silnika masz EGR (idzie do niego z lewej taka metalowa rurka pozaginana, a od przodu gruba gumowa) jego tez czyscisz i po prawej masz rowniez zaworek podcisienia do turbo ktory jest ciezko dostepny ale spokojnie dasz rade go wyjac jak masz grzechotke z lamana koncowka. Dobrze by bylo jeszcze za kolektorem wyczyscic czujnik doladowania tutaj tez prosta sprawa google ci powiedza :)
komar601
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 23 kwie 11, 16:49
BMW: E46 touring 2.0d m47n 150hp
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mochowo

#3

Post autor: komar601 »

wielkie dzieki
komar601
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 23 kwie 11, 16:49
BMW: E46 touring 2.0d m47n 150hp
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mochowo

#4

Post autor: komar601 »

a jeszcze jedno pytanko ile czasu zajmuje zrobienie tego wszystkiego tak pytam czysto teoretycznie
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#5

Post autor: k3m0t1989 »

kolego ja robilem to na raty bo robilem to sam nie znajac sie na tym silniku i mechanice :) teraz jakbym to robil to duzo krocej :)
ogolnie jednego dnia spokojnie wszystko zrobisz, do czyszczenia egr polecam aceton lub cokolwiek co rozpuszcza brud dobrze (jakis dobry srodek do mycia silnikow). Jak czegos nie zdazysz to zostaw to na nastepny raz :) jakbys wypinal wezyki podcisnienia to pamietaj zeby je poprawnie podpiac.
komar601
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 23 kwie 11, 16:49
BMW: E46 touring 2.0d m47n 150hp
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mochowo

#6

Post autor: komar601 »

jak czas pozwoli to jutro postaram sie to ogarnac
komar601
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 23 kwie 11, 16:49
BMW: E46 touring 2.0d m47n 150hp
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mochowo

#7

Post autor: komar601 »

Rozebrałem samochód i mam pytanie co to za elementy zaznaczone za czerwono i żółto? Z tego zółtego kapie trochę olej czy to normalne?
A na zielono wydaje mi sie, że powinien być tu zbiorniczek podciśnienia czy dobrze kojarzę ? Nie było go tam!
Jeszcze jedno gdzieś tu powinien być elektrozaworek, widzi go tutaj ktoś?
Ostatnio zmieniony 25 maja 11, 14:28 przez romanikxxl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: niedoprzyjęcia błędy ortograficzne i interpunkcyjne
komar601
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 23 kwie 11, 16:49
BMW: E46 touring 2.0d m47n 150hp
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mochowo

#8

Post autor: komar601 »

Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#9

Post autor: Maniek »

ORTOGRAFIA I INTERPUNKCJA !! :evil:



U Ciebie ewidentnie brakuje zbiorniczka podciśnienia.


Załatwione Maniek! :D
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#10

Post autor: k3m0t1989 »

u kolegi brakuje zbiornika podcisnienia, gruszki turbo i zaworka podcisnienia sterujacego ciegnem :D
teraz jakie moga byc powody? padla turbina i ktos mu wymienil na taka bez zmiennej geometrii? i jakos dogral ja z autem?
czy kolega ma jakis eksperymentalny silnik 150koni w przedlifcie i nie ma tego sterowania?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”