M47N jakość ropy na silnik

Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#11

Post autor: rafał18 »

Miłosz pisze:Paliwo też ma termin ważności i się starzeje. Ja śmigam obecnie na dodatku i spalanie mi spadło o 1 litr. Nie ma sensu kupować vervy srervy itd , Szczurson wrzucił mój temat i tam macie wszystko rozpisane co i jak. Z tego co ja wiem to nie zalewają dodatku do cysterny bo to bez sens i podrażanie ceny całego towaru. Dodatek jest dostrzykiwany w zależności ile paliwa premium chce klient a ile go jest to ciężko powiedzieć może być 1l na 1000l ropy a może być 0l na 1000l ropy , nie ma tam żadnego licznika.

EDIT :
biododatki nie są dodatkami paliwa premium. Po prostu walą ten syf bo ue każe , lotos ma białą-przeźroczystą ropę i płaci kary żeby tego nie dawać bo i tak im się opłaca.
Po za tym nie ma tam tylko jednego dodatku tylko jest tego więcej
To nie jest zwykła woda zazwyczaj taki dodatek może zawierać w sobie : środki przeciwzużyciowe (antiwear-AW), inhibitory korozji, dodatki smarne, deemulgatory, detergenty, depresatory. Także nie mało substancji pomocniczych
A na jakim dodatku jeździsz?
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#12

Post autor: Miłosz »

kleen flo
Mój --- > lexus is 220d
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#13

Post autor: zibi_j1 »

Panowie siwdzę i zbieram szczękę z podłogi. Byłem na weekend u rodzinki. Kilka kilometrów autostrady... W piątek na 4 biegu gaz w podłodze a za mną chmura dymu :(
Akurat dojechałem do rezerwy. Zalałem 20 litrów zwykłego paliwa na Statoil i na powrocie gniotłem ile wlezie.
NAWET DYMKA! Ja już silnik chciałem rozbierać :(
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#14

Post autor: Mariusz_E46 »

Powiem Ci że ja zatankowałem w Niemczech. Dynamika i zero dymu to jedno, ale jak spadło spalanie !
Ja nie wiem co my lejemy do tych baków, tu nie powinni sprawdzać norm spalin pod kontem stanu silnika a paliwa jakie do niego trafia. Potem się dziwią że ludzie usuwają DPF -y
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#15

Post autor: rafał18 »

Z niemieckim paliwem to tez mogę potwierdzić. Tez paliła mi mniej i auto wydawało się żywsze.

Kupie jeszcze te dodatki do paliwa o których pisali Miłosz i KEMN żeby zobaczyć co będzie się działo.
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#16

Post autor: Miłosz »

Na niemieckim paliwe również auto mi lepiej smigało, ale najwiekszy szok przeżyłem będąc e36 na litwie , na pełnym baku litewskiego gazu przejechałem 70km więcej... a to jest bardzo dużo.
Mój --- > lexus is 220d
Dawid0405
Bywalec forum
Posty: 191
Rejestracja: 21 paź 16, 21:39
BMW: E46 330D
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: GW

#17

Post autor: Dawid0405 »

Ja się wypowiem na temat niemieckiego paliwa otóż jest ono najgorsze zaraz po naszym paliwie jestem kierowcą zawodowym jeżdżę po europie i niemcy nie mają wcale tak wspaniałego paliwa, ale lepsze od naszego polskiego jak dla mnie najlepsze paliwo mają belgowie auto przejeżdża dużo km i lepiej pokonuje górki przy takich samych ciężarach, mówię tutaj o 20-22 tonach :) pewnie wielu powie co ma wspólnego samochód ciężarowy do osobówki a to ma wspólnego że to silnik zachowanie będzie takie samo jak macie diesla mało nim jeździcie w trasy długie to będzie się psuło, dymiło itp żadne paliwo nie pomoże mój znajomy ma firmę dużo lata na delegacje jeździ VW z silnikiem 2.0 CR i nic mu się nie dzieje a na liczniku prawie 500 tyś
BMW - To Styl, Pasja, Miłość i włożone serce a ty i tak powiesz że burakowóz bo zwyczajnie cię na niego nie stać...
Obrazek
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#18

Post autor: Miłosz »

Diesel się psuje przez złe podejście użytkownika czyli nic robie bo to ma być tani i oszczędny samochód. Po kastracji ekologii , modyfikowaniu paliwa , śmiganiu na dobrym oleju, auto na pewno posłuży i na krótszych trasach. Diesel jest bardziej wymagającym silnikiem wg mnie.
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#19

Post autor: Szczurson »

Ale to co pisze kolega, to też prawda. Auta użytkowane w większości w trasie (czyli stałe prędkości, jednostajna jazda) potrafią wykręcić znacznie dłuższe przebiegi bezawaryjnie. Wiadomo, tak jak Miłosz piszesz, gdy się nie dba i nie robi przy aucie, to i taki silnik padnie. Chodzi mi tylko o fakt, że rzeczywiście silniki aut jeżdżących głównie w trasy będą na ogół w lepszej kondycji przy tym samym przebiegu, co takiego użytkowanego np. w mieście.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”