320d 150ps Faluje na obrotach

galun08
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 3 cze 16, 9:53
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn

#1

Post autor: galun08 »

Witam wszystkich

Od wczoraj trójka zaczęła nierówno pracować , tzn falują obroty .
Najgorzej jest jak jest zimny silnik , strasznie nim rzuca . jak sie rozgrzeje jest lepiej ale dalej delikatnie faluje
Czy jest zimny , czy ciepły czy klima jest wł, czy wył to jest tak samo .
Mianowicie KTS pokazał 3 błędy
4203
43F1
4AB2

Z tego co mi wiadomo to dwa ostatnie są od podgrzewacza cieczy ...
Ciśnienie common rail powinno być ok 30,00 , a waha się między 35-22 i faluje silnik
Podczas testu wtrysków falowanie ustaje . Test pozytywny , wszystkie dają po równo
Dodam jeszcze że dzień przed było tankowane paliwo na stacji Orlen do pełna i myślę że od tamtego czasu jest problem (miałem już rezerwę i dolałem do pełna )
Jakieś pomysły gdzie może być usterka
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Może być wina słabej jakości paliwa. Trzeba by przepalić to co masz i zalać uszlachetnione, wtedy zobaczyć czy jest poprawa. Common Rail jest bardzo czuły na jakość paliwa, może pomóc. Ja zaczął bym od tego.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
galun08
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 3 cze 16, 9:53
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn

#3

Post autor: galun08 »

Cały czas tankuje paliw na tej stacji .. i nigdy nie było problemów ..
Może wymiana filtra pomoże na początek ?
sanczo1988
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 29 lut 16, 19:52
BMW: E46 Touring M47DO1
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Skoki
VIN: JL30767

#4

Post autor: sanczo1988 »

Jesli dawno nie wymieniales to na pewno może tylko pomoc. Ja tankuje tylko na orlenie i tylko verve czemu nie wiem chyba dla lepszego samopoczucia a Orlen dlatego ze to jedyna stacja pod nosem oprócz jakiegoś no name. Ale patrząc na blad 4203 wydaje mi sie ze jest in od sterownika świec wiec prawdopodobnie cos z nim masz nie tak.. Jesli sie mylę nich ktos poprawi
galun08
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 3 cze 16, 9:53
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn

#5

Post autor: galun08 »

Błąd 4203 jest związany z obwodem sterowania podgrzewania świec żarowych.
Auto już tak kupiłem i było wszystko OK ...
galun08
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 3 cze 16, 9:53
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn

#6

Post autor: galun08 »

Teraz się pogorszyło. podczas jazdy gdy puszcze gaz to silnik gaśnie...
sanczo1988
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 29 lut 16, 19:52
BMW: E46 Touring M47DO1
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Skoki
VIN: JL30767

#7

Post autor: sanczo1988 »

Jesli inne bledy nie występują bo podgrzewacz cieczy chłodzącej to Pikus sam mam te dwa bledy to wymień ten sterownik i będziesz miał spokój... Na pewno będzie poprawa.. Jezdziles tak jakis czas ale wszystko niesie za sobą konsekwencje.. Przepalil sie jakil obwód ale jako tako dzialalo teraz poszła reszta i masz wynik zaniedbania pierwszych oznak.. Taka moja opinia.. Nie ma co gdybać i szukac innych przyczyn. Na kompie by wyszlo moim zdaniem ewidentnie sterownik do wymiany badz regeneracji. Roger nysa z innego forum bo nie wiem czy jest na tym wiem ze to naprawia ewentualnie nowy. Jesli to nie pomoże to problem w okablowaniu sterownika
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#8

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Powodem może być też ciśnienie paliwa na wtrysku sterującym. Kojarzę że ktoś już opisywał podobny problem. A Ty masz z tym problemy jak pisałeś na początku.
Edit: uwalony sterownik świec raczej by nie powodował gaszenia motoru.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#9

Post autor: rafał18 »

sanczo1988 pisze:Jesli inne bledy nie występują bo podgrzewacz cieczy chłodzącej to Pikus sam mam te dwa bledy to wymień ten sterownik i będziesz miał spokój... Na pewno będzie poprawa.. Jezdziles tak jakis czas ale wszystko niesie za sobą konsekwencje.. Przepalil sie jakil obwód ale jako tako dzialalo teraz poszła reszta i masz wynik zaniedbania pierwszych oznak.. Taka moja opinia.. Nie ma co gdybać i szukac innych przyczyn. Na kompie by wyszlo moim zdaniem ewidentnie sterownik do wymiany badz regeneracji. Roger nysa z innego forum bo nie wiem czy jest na tym wiem ze to naprawia ewentualnie nowy. Jesli to nie pomoże to problem w okablowaniu sterownika
To jak auto jest odpalone to sterownik powinien caly czas działać i przez to ze jest uwalony sterownik to gaśnie silnik? Czy odpowiada za podgrzanie świec i jest wyłączony?


On w ogóle grzeje swiece latem? Czy poniżej jakiejś określonej temperatury dopiero?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#10

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Czy lato czy zima sterownik grzeje świece i jeszcze przez jakiś ,,X" czas po odpaleniu pracuje.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”