[320d m47] Problem z mocą/silnikiem

Kannibal
Posty: 4
Rejestracja: 26 mar 14, 22:01
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: WysokieMazowieckie

#1

Post autor: Kannibal »

Witam.

Mam pewien bardzo poważny problem, a mianowicie chodzi o to, że odkąd kupiłem swoje BMW (e46, 136KM) nie miało mocy, na 1 i 2 biegu szło czasami bardzo dobrze a czasami tragicznie, a potem na 4, 5 biegu to po prostu masakra i ekonometr nie idzie na max. Oddałem je do mechanika i wtedy zaczęło się dziać... Wymieniony EGR, zregenerowana turbina i pompa paliwa (elektrycznie), wymienione przewody od turbiny, wymieniony jeden zawór sterujący turbiną bodajże, ściągana głowica, zregenerowane wtryski i było nadal to samo... Nagle zaczął się pojawiać taki myk że nagle traciła moc tak jakby turbina nie działała. Najpierw miałem to 2 razy, potem postawiłem swoje BMW do mechanika aby ustawił mi zapłon, bo ciężko paliła rano, gdy dłużej postała i po tym zaczęły dziać się cyrki... Te braki mocy pojawiały się co parę minut i potrafiły nie znikać przez nawet 15-20 minut. Na początku wracało to do normy jak na 2 biegu dało się do 3tys obrotów lub na 3 biegu do 2,5tys obrotów a teraz nie ma reguły, jak jej się chce tak się odpali i wróci do normy, a problem tego że nie ma mocy na 4-5 biegu nadal jest. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być dlaczego i w ogóle?
Ostatnio zmieniony 26 mar 14, 22:22 przez romanikxxl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa tytułu!
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

Jakieś błędy się pojawiają? Przepływka sprawdzana była?
Romanikxxl
Kannibal
Posty: 4
Rejestracja: 26 mar 14, 22:01
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: WysokieMazowieckie

#3

Post autor: Kannibal »

Błędów brak, przepływki nie sprawdzałem, ale wiesz na te całe "remonty" wydałem około 5-6tys zl i teraz jak sprawdzić czy to przepływka?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#4

Post autor: romanikxxl »

Kannibal pisze:Błędów brak, przepływki nie sprawdzałem, ale wiesz na te całe "remonty" wydałem około 5-6tys zl i teraz jak sprawdzić czy to przepływka?
Domyślam się ,że to trochę kosztowało :(
Ekonomizer jest powiązany z przepływomierzem i oprócz piątki powinien się zamykać na każdym biegu czyli 1-4 wskazania 20l, 5 bieg 16l. Możesz też wypiąć wtyczkę od przepływki i zobaczyć czy będzie jakaś różnica.
Romanikxxl
Kannibal
Posty: 4
Rejestracja: 26 mar 14, 22:01
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: WysokieMazowieckie

#5

Post autor: Kannibal »

No a tu nie idzie do końca, na 4 biegu idzie do 16 a czasami jak coś najdzie to do 18 a na piątce nie wiem czy chociaż raz miałem 14 :/ a jak kostkę wypinałem to nie było zmiany
A było jeszcze tak że przekładałem z 2 BMW jedna 136 KM a druga 150KM i też nie było zmian
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#6

Post autor: romanikxxl »

A parametry live data były sprawdzane? Najlepiej jakbyś miał Inpe i zapodał z niej screeny.
Coś tu śmierdzi tą pompą vp44 (wtryskową).
Romanikxxl
Kannibal
Posty: 4
Rejestracja: 26 mar 14, 22:01
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: WysokieMazowieckie

#7

Post autor: Kannibal »

Muszę powiedzieć, że tak bardzo sie nie znam. I nie do końca wiem co mam pokazać
karlos163
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 27 mar 11, 18:37
BMW: 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Małaszewicz Duże

#8

Post autor: karlos163 »

I jak, doszedłeś o co chodzi ? Ja mam to samo. Wymieniłem EGR i troszkę lepiej ale dalej to nie jest to. Wężyki od turbo sprawdzone, same turbo też się kręci i się nie zacina.
BMW - Bardzo Mądry Wybór
MateuszG
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 24 maja 14, 21:08
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Dzierzoniow

#9

Post autor: MateuszG »

Witam. No to troche poplyneles z ta kasa aco niedobre to i tak zostalo . Ja juz sam niewiem czy dobrze moj silnik chodzi czy nie. Musial bym sie jakas druga przejechac dla poruwnania. Kolega pisal o wtryskach... w sumie to chyba tylko zostalo do wymiany. Niewiem pisz jak i co bo ja tez z moca mam problem
karlos163
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 27 mar 11, 18:37
BMW: 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Małaszewicz Duże

#10

Post autor: karlos163 »

U mnie po wymianie vp44 tak zaczęło się dziać. Miałem nadzieję, że jakiś przewód od turbo jest nie dopięty bądź przerwany. Niestety nie. Mechanik sprawdził turbo ''Wszystko w porządku''. Wymieniłem EGR i tak jakby odrobinę lepiej było przez chwilę, ale teraz wiem że to nie to. Pali od strzała, nie dymi, pracuje równo. Traci moc ,,kiedy jej się podoba,, nie ma zasady. Sprawdzać tą przepływkę ? Na samą myśl, że to znowu pompa robi mi się słabo. :bad:
BMW - Bardzo Mądry Wybór
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”